2011-10-20, 01:00
Medlem
Glisseurs avatar
Fick återfall förra veckan. Lyckades hålla mig från orgasm i 20 dagar sedan sket det sig. Märkte att ju längre tid man var utan ejakulation desto annorlunda började man tänka; först ansåg jag att det var okej att kolla porr så länge jag inte sprutade (jag vet det är helt korkat men det var något jag fick för mig) och efter ett tag när jag kom på att detta förstör hela principen så tyckte jag att det var lika bra att dra ett runk och börja om. Nu har jag på något vis blivit ännu mer addicted till porr, tycker det är svårare att hålla mig borta ifrån det. Ska försöka mig på ett nytt försök idag, dock under en kortare tid (runt 20 dagar) och se hur det går. Denna gång blir det i alla fall ingen porr över huvudtaget!

För övrigt tyckte jag att celibatet fick mig på god väg! Fann det mer intressant med kvinnor, morgonstånd typ varje dag, ståndet var mycket mer präktigare och jag kände mig lite mer positiv i vardagen.
Citera
2011-10-20, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Fick återfall förra veckan. Lyckades hålla mig från orgasm i 20 dagar sedan sket det sig. Märkte att ju längre tid man var utan ejakulation desto annorlunda började man tänka; först ansåg jag att det var okej att kolla porr så länge jag inte sprutade (jag vet det är helt korkat men det var något jag fick för mig) och efter ett tag när jag kom på att detta förstör hela principen så tyckte jag att det var lika bra att dra ett runk och börja om. Nu har jag på något vis blivit ännu mer addicted till porr, tycker det är svårare att hålla mig borta ifrån det. Ska försöka mig på ett nytt försök idag, dock under en kortare tid (runt 20 dagar) och se hur det går. Denna gång blir det i alla fall ingen porr över huvudtaget!

För övrigt tyckte jag att celibatet fick mig på god väg! Fann det mer intressant med kvinnor, morgonstånd typ varje dag, ståndet var mycket mer präktigare och jag kände mig lite mer positiv i vardagen.
Så blev det för mig också, att porr blev ännu mer intressant när jag bestämt mig för att hålla mig borta. Fick först för mig att jag kunde kolla på sexiga bilder, sen att porr utan att komma var OK men det resulterade i att jag kom ändå utan onani efter endast 5 dagars avhållsamhet. Det jag insåg var att jag måste vara bestämd och istället för att försöka låta bli att googla fram bilder på fina damer när tanken kom är det bättre om jag aktiverar hjärnan med något annat, går och tar en promenad eller gör armhävningar. Det gäller att bestämma sig helt enkelt, inse att det är Du som bestämmer. Problemet är ju att när man blir riktigt kåt kanske man inte ens vill hålla sig borta längre (det är inte värt det för stunden trots att man vet att man kommer ångra sig), därför styr man bort tankarna innan det går så långt.

Själv är jag inne på dag 9 nu och det går förvånansvärt enkelt. Har märkt vissa effekter men avvaktar ett tag utifall det är inbillning.
Citera
2011-10-20, 12:58
Medlem
Fan vad skoj, jag är också inne i ett celibat eller vad man nu vill kalla det. Ingen porr, runking eller utlösning är inne på dag 32. Går bra än så länge, min kåthet kommer i perioder. Ibland inget ibland helt galen.
Citera
2011-10-20, 13:33
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrysos
När vet man att man är "botad", känns ju inte som att evig celibat är så roligt men att inte kunna få upp den utan potenspiller när det vankas samlag är ju inte heller någon höjdare. Jag eftersöker en gräns där man garanterat är 100 % botad!

mvh

dag 4 btw

Allt ifrån 1 till 3 månader vad jag har hört.. Ett fåtal måste tydligen vänta i typ 4-5 månader innan de är totalt "rebootade" men ja, någonstans mellan 4-12 veckor.

Och nej, ett liv i celibat är nog inte att föredra (iaf inte för mig), det man kan göra är att man skiter i porren helt och hållet och hittar en brud som man kan ha sex med när man är kåt istället.. Men först efter att hjärnan ställt om sig
Citera
2011-10-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Idag slutade jag för att jag ska träffa en tjej ikväll. Tänkte charma rumpan av henne och se var det leder. Mycket mer givande än att onanera imho. Hon är lång, smal, söt och pluggar något som kommer att ge henne ett bra jobb och mycket pengar om ett par år (vad nu det senare spelar för roll). Hon är dock lite "töntig" om man säger som så. Kanske kan jag ändra på det ikväll! :-D

Fail! Många killar i den här tråden verkar få ligga en del och TS har dessutom blivit av med oskulden. Själv har jag inga som helst problem att få kontakt med tjejer jag gillar. Smarta, skötsamma snyggingar som ofta har en stor trygghet i sig själv bjuder jag lätt ut på en dejt och en till dejt (då vi har trevligt). Eftersom dessa kvinnor gör så tillgängliga som de gör så har det förstås ett slags intresse av mig och det märks dessutom på ögonkontakten och så vidare.

Men jag det typ aldrig att riktigt att tända till och våra "relationer" leder ut i sanden gång på gång utan att jag fått komma till skott. Så ni mer erfarna herrar - vad ska jag göra? Mer komplimanger och mer fokus på jag och henne istället för mer allmänt prat (typ tysk vårdpolitik om hon t.ex. har kopplingar till Tyskland)? Den typ av tjejer jag dejtar finner jag alltid väldigt vackra (långa, smala, välklädda, välvårdade), intelligenta och oftast lyckade (läser de finaste utbildningarna, kan fyra språk flytande som artonåring o.s.v.).

Själv är jag lång, välvårdad och nöjd med mitt utseende. Men min karriär har väl gått sådär om man säger som så. Min utbildning har dragit ut på tiden lite och det är inte alls säkert att den leder till ett välavlönat och bra jobb (men det gör ju knappt heller läkarutbildningen numera). Ska jag kanske strunta i dessa tjejer som är mer "lyckade" i karriären och satsa på tjejer som driver omkring på livets ocean istället?

Kom gärna med förslag och infallsvinklar på min problematik! Nu ska det här inte bli en PUA-tråd men som icke-onanist har man ett stort driv efter närhet och då uppskattas alla tips :-)
Senast redigerad av Pu 2011-10-20 kl. 14:26.
Citera
2011-10-20, 14:38
Medlem
Chrysoss avatar
Citat:
Fail! Många killar i den här tråden verkar få ligga en del och TS har dessutom blivit av med oskulden. Själv har jag inga som helst problem att få kontakt med tjejer jag gillar. Smarta, skötsamma snyggingar som ofta har en stor trygghet i sig själv bjuder jag lätt ut på en dejt och en till dejt (då vi har trevligt). Eftersom dessa kvinnor gör så tillgängliga som de gör så har det förstås ett slags intresse av mig och det märks dessutom på ögonkontakten och så vidare.

Men jag det typ aldrig att riktigt att tända till och våra "relationer" leder ut i sanden gång på gång utan att jag fått komma till skott. Så ni mer erfarna herrar - vad ska jag göra? Mer komplimanger och mer fokus på jag och henne istället för mer allmänt prat (typ tysk vårdpolitik om hon t.ex. har kopplingar till Tyskland)? Den typ av tjejer jag dejtar finner jag alltid väldigt vackra (långa, smala, välklädda, välvårdade), intelligenta och oftast lyckade (läser de finaste utbildningarna, kan fyra språk flytande som artonåring o.s.v.).

Själv är jag lång, välvårdad och nöjd med mitt utseende. Men min karriär har väl gått sådär om man säger som så. Min utbildning har dragit ut på tiden lite och det är inte alls säkert att den leder till ett välavlönat och bra jobb (men det gör ju knappt heller läkarutbildningen numera). Ska jag kanske strunta i dessa tjejer som är mer "lyckade" i karriären och satsa på tjejer som driver omkring på livets ocean istället?

Kom gärna med förslag och infallsvinklar på min problematik! Nu ska det här inte bli en PUA-tråd men som icke-onanist har man ett stort driv efter närhet och då uppskattas alla tips :-)
Hur gammal är du? Själv är jag 19 så klassikern "kolla på film" funkar 9 gånger av 10. Dock tänker jag inte bjuda hem någon tjej under den här PMO perioden eftersom jag knappt kan genomföra ett vanligt samlag utan kamagra för tillfället och jag är endast 19 år...

Dag 4 nu, jag vet inte om jag inbillar mig eller om det ens är en effekt av avhållsamhet men jag har haft en enorm kunskapstörst de senaste dagarna vilket lett till att jag dragit igenom många sidor i ämnen jag tycker är intressant. Kanske har något att göra med att jag har mer tid, istället för att tristess-runka och dra i den innan jag somnar kan jag öppna en bok och läsa vilket är väldigt skönt faktiskt .
Citera
2011-10-20, 14:43
Medlem
Citat:
Hur gammal är du? Själv är jag 19 så klassikern "kolla på film" funkar 9 gånger av 10.

Dejtar tjejer i åldern 18-30 och jag är själv också i den åldern. Har haft hem tjejer (jag gillar och är attraherade av) på fika, "titta på lägenheten" efter krogen, se på TV och så vidare men jag får inget att hända förutom någon kram, blick (innan hon viker undan blicken) och komplimang. Om du tar hem en tjej på "film" kan du beskriva vad som brukar hända innan du scorar?

Citat:
Dock tänker jag inte bjuda hem någon tjej under den här PMO perioden eftersom jag knappt kan genomföra ett vanligt samlag utan kamagra för tillfället och jag är endast 19 år... :whoco5:

Dag 4 nu, jag vet inte om jag inbillar mig eller om det ens är en effekt av avhållsamhet men jag har haft en enorm kunskapstörst de senaste dagarna vilket lett till att jag dragit igenom många sidor i ämnen jag tycker är intressant. Kanske har något att göra med att jag har mer tid, istället för att tristess-runka och dra i den innan jag somnar kan jag öppna en bok och läsa vilket är väldigt skönt faktiskt :).

Jag har också börjat läsa mer i sängen :-)
Citera
2011-10-20, 16:21
Medlem
Chrysoss avatar
Citat:
Dejtar tjejer i åldern 18-30 och jag är själv också i den åldern. Har haft hem tjejer (jag gillar och är attraherade av) på fika, "titta på lägenheten" efter krogen, se på TV och så vidare men jag får inget att hända förutom någon kram, blick (innan hon viker undan blicken) och komplimang. Om du tar hem en tjej på "film" kan du beskriva vad som brukar hända innan du scorar?

Jag har också börjat läsa mer i sängen :-)
edit: "Kolla på film" = samlag alternativt minst bas 2. Så är det bara, varenda tjejkompis till mig vet om det så får du ett jag där är det grönt. Gäller bara att utnyttja det du är bra på, mina styrkor är massage och att jag är bra på att kyssas och utnyttja erogena zoner (det är vad jag fått höra, kan visserligen bara fått höra lögner menmen )

När jag var i yngre tonåren var jag lite blygare och tänkte för mycket = då blir man också utan eftersom man tvivlar på sig själv och är rädd för ett nekande.

Du själv är ditt största hinder, tyvärr så är normen att männen ska ta initiativ och det är enklast att helt enkelt följa normen jämfört med att försöka omvända alla kvinnors sätt att tänka . Jag ser det såhär, lyckas jag få hem en tjej till mig (som inte är en nära vän, läs; barndomsvän) så är hon attraherad av mig och vill göra något fysiskt (till vilken grad får du testa dig fram till). Och helt ärligt, vad är det värsta som kan hända? Att hon säger nej. Är det något att skämmas för? "Haha du raggade på en tjej din bög.. eller vänta nu.." Istället för att fråga dig själv vad det är för fel på dig borde du fråga dig själv vad det är för fel på henne. Om hon nu inte skulle vara intresserad av fysisk kontakt varför följde hon då med dig hem? Visst att 0,001 % kanske verkligen vill se din nya krukväxt men såna smällar får man ta och som sagt, det är inget skämmigt att ragga på en kvinna.

Nu till saken. När jag väl fått hem en tjej (ha i tankarna att hon vill ha dig där och nu, eller tänk inte alls, var inte nervös), jag brukar sätta mig i soffan/sängen nära honan. Allt eftersom blir man mer fysisk, kanske kittlar och retar henne lite och ser om man får nån respons, blir hon helt till sig och flyger på dig brukar jag successivt komma närmare tills jag är ansikte mot ansikte och väl där är det bara att kyssa henne, och jag lovar dig, är hon väl fysisk mot dig kommer hon inte dissa dig. Därefter får du mjuka upp henne lite och låta händerna vandra mot allt privatare områden. Därifrån tror jag du klarar dig själv . En annan approach är massage, be om/fråga om hon vill ha massage. Om ja, massera henne successivt tills du poängterar att hennes tröja är i vägen, antingen tar hon av den eller inte. Inte för att jag är någon expert men så brukar jag göra och det har funkat varje gång hittills .
Senast redigerad av Chrysos 2011-10-20 kl. 16:24.
Citera
2011-10-20, 16:48
Medlem
Citat:
Text 16:24

Tack för dina tankar! Massage låter som en jättebra idé. Jag har själv gått i de tankarna ibland innan jag fått hem en tjej men aldrig riktigt vågat. Nu som icke-onanist känns det som jag kommer att ha tillräckligt med råg i ryggen för att föreslå det!

Sen det här med att inte tänka för mycket o.s.v. är förstås rätt. Men det är också en form av självförtroende du pratar om och det bygger man inte upp över en natt. Däremot, massage-grejen kan de allra flesta icke-onanister köra på rätt omgående. Som du säger så är de ju helt klart intresserade om de kommer hem till en och skulle de mot förmodan inte vara det så är det smällar man får ta... :-)

Tack ännu en gång! Jag hängde tidigare på ett PUA-forum och skrev lite men dina rader ovan överträffar alla svar jag fått där. Förmodligen för att du som dragit ner på onanin tänker klarare och skarpare ;-)
Citera
2011-10-20, 17:31
Medlem
Lavios avatar
Citat:

Det beror helt och hållet på vad dina intentioner är. Jag pluggar också, i ett utav landets största universitet och jag har inte heller några problem med att komma i kontakt med tjejer så att säga. Med det sagt så måste jag påpeka att studentlivet är fullkomligt annorlunda från livet utanför. Folk på plugget försöker framstå som mycket städade, intelligenta och "vuxna" vilket gör att man måste nå sådana tjejer på ett plan som gör det tuffare att snabbt kunna få ligga/komma nära dem.

Finns givetvis brudar på plugget som är raka motsatsen och som är lätta, men det låter som att du är efter den mer sofistikerade typen. Själv kan jag säga at jag sällan längre lägger kraft på de brudarna. Krävs alldeles för mycket och allt känns lite pretentiöst och krystat tycker jag. Lite överpryda har sådana tjejer också tendens att vara så ditt "problem att komma till skott" är verkligen inte unikt dig, alla killar som kommer i kontakt med de tjejerna har svårt.

Ifall du bara vill komma till skott så skulle jag rekomendera att du siktar in dig på andra typer av tjejer, detta är ganska svårt på studentkrogar då i stort sett alla tjejer vill verka vara den "vuxna" typen eftersom det är kutym på universitet. Försök dra med några polare på "vanliga" krogar utanför plugget, eller delta i sociala aktiviteter utanför plugget. Tjejer där är mindre måna om att hålla uppe en illusion av vuxenhet och är helt enkelt sig själva på ett annat sätt. Har för övrigt under min pluggtid haft mycket lättare att "hooka upp" med tjejer som inte pluggar än tvärtom. Tyvärr är det så att saker blir krystade många gånger.

Kan även säga att jag har snackat med en hel del utbytesstudenter som tycker att studentlivet i sverige är extremt lamt jämfört med deras studentliv. Tyvärr stämmer stereotypen att svensken är kall och asocial till viss del och det syns inte minst på universiteten.
Citera
2011-10-20, 18:47
Medlem
Vecka 1 - Ingen pmo
Vecka 2 - Ingen pmo
Vecka 3 - Börjar imorgon

Citera
2011-10-20, 19:24
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wbc