2013-06-01, 03:32
Medlem
Dag 10. Inga problem nu efter att ha blivit motiverad på allvar. Misstänker att jag når "flatline" nyss, inte varit sugen alls.

2 frågor:
1. Har en sk. bathmate dvs penispump typ, fast med vatten istället för vakumtryck.
Påverkar det processen, om man inte onanerar/orgasm/ingen porr? Kört ett tag nu och gillar den.

2. Vad är "chasing" effekten som vissa pratar om? Har för mig att det hette något mer, läst det på flera ställen i tråden.

Ska sluta med nikotin också, dödar ju säkert 10-20% hårdhet känns det som.
Citera
2013-06-01, 11:40
Medlem
VikingDs avatar
Riktigt längesedan jag var här nu!

Har klarat 105 dagar PMO för ca 2 månader sedan, nu är jag inne i ett träsk av att runka till porr, håller mig borta från masturbation i ca 7 dagar sedan faller jag i runka till porr i 2-4 dagar sedan avhållsam ca en vecka igen, osv osv.

Nu Körde jag utan porr idag det var sååå mycket bättre känsla vid utlösning än till porr. Hoppas jag nu lyckas hålla mig från porr, kommer förmodligen tillåta mig rasta draken varje helg UTAN PORR!! även om jag masturberar så ser jag det inte som någon "synd" eller något dåligt sålänge det är utan porr. Jag har ju tidigare klarat 105 dagar PMO fri, och jag känner att redan efter 7 dagar avhållsammhet så är bången 100% redo för strid.

Kämpa på där ute! Ni klarar det!
Citera
2013-06-01, 11:47
Medlem
Division.Bells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingD
Riktigt längesedan jag var här nu!

Har klarat 105 dagar PMO för ca 2 månader sedan, nu är jag inne i ett träsk av att runka till porr, håller mig borta från masturbation i ca 7 dagar sedan faller jag i runka till porr i 2-4 dagar sedan avhållsam ca en vecka igen, osv osv.

Nu Körde jag utan porr idag det var sååå mycket bättre känsla vid utlösning än till porr. Hoppas jag nu lyckas hålla mig från porr, kommer förmodligen tillåta mig rasta draken varje helg UTAN PORR!! även om jag masturberar så ser jag det inte som någon "synd" eller något dåligt sålänge det är utan porr. Jag har ju tidigare klarat 105 dagar PMO fri, och jag känner att redan efter 7 dagar avhållsammhet så är bången 100% redo för strid.

Kämpa på där ute! Ni klarar det!

Berätta lite hur det kändes under de 105 dagarna du var utan, Kände du att presterade bättre? Mer sexlust ? Mådde du bättre överhuvudtaget som det mesta i denna tråd verkar tyda på?
Citera
2013-06-01, 13:57
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Division.Bell
Berätta lite hur det kändes under de 105 dagarna du var utan, Kände du att presterade bättre? Mer sexlust ? Mådde du bättre överhuvudtaget som det mesta i denna tråd verkar tyda på?
Det är jag också intresserad av att veta. Och det var väldigt slut att det tog slut efter att du kommit så långt som 105 dagar.

Jag kommer inte ihåg exakt vilken dag jag började men jag har klarat mig i ungefär 2 veckor, om inte lite mer. Jag känner ett litet, litet sug men inte så att jag är på väg att relapsa.
Citera
2013-06-01, 17:18
Medlem
Har inte haft en utlösning på 40 dagar. Har varit helt dött där nere, ingen sexlust alls, ingen morgonstånd.

Idag vaknade jag dock upp bakis och det blev en utlösning, och sedan ytterligare 2.

Hur påverkar det egentligen att man runkat i en flatline period?
Citera
2013-06-01, 17:27
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keeion
Har inte haft en utlösning på 40 dagar. Har varit helt dött där nere, ingen sexlust alls, ingen morgonstånd.

Idag vaknade jag dock upp bakis och det blev en utlösning, och sedan ytterligare 2.

Hur påverkar det egentligen att man runkat i en flatline period?
Det kändes ju lite onödigt att runka när du hållit dig ifrån det i 40 dagar och när du inte var särskilt sugen. Men jag ska inte anklaga dig mer, det är väldigt svårt och att man klarat 40 dagar är i sig en vinst.

Som jag har läst så ska det inte göra allt för stor skada. Dina 40 dagar kommer fortfarande visa effekt men inte riktigt lika mycket. Bara du inte faller ner i träsket igen så är det lugnt.
Citera
2013-06-01, 18:14
Medlem
Jag funderar på att runka och få orgasm när jag nått 30 dagar, vilket är om 4 dagar. Det skulle kanske inte vara direkt på dag 30, utan helt enkelt när jag känner att jag blir naturligt kåt, vilket kanske inte händer de första dagarna. Det skulle också vara utan porr och fantasi, och vara ett helt medvetet beslut från min sida. Målet skulle bara vara att få utlösning och ha det skönt, inte att regelbundet börja runka igen. Särskilt inte till porr.

Kan någon komma på för- och nackdelar med detta?

Annars funderar jag bara på att fortsätta som vanligt och försöka avstå från allt så länge jag kan tills jag träffar en tjej. Och sen hoppas på det bästa.
Citera
2013-06-01, 18:19
Medlem
deltoros avatar
En fråga: hur påverkas ni som försöker avstå från porr av all porr-reklam precis bredvid tråden?

Edit: stavfel.
Citera
2013-06-01, 19:16
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
En fråga: hur påverkas ni som försöker avstå från porr av all porr-reklam precis bredvid tråden?

Edit: stavfel.
hehe ja vilken ironi Ja visst kan det ju öka suget men det gäller att ha lite självdisciplin och bara trycka undan tankarna.
Citera
2013-06-01, 19:28
Medlem
triixiies avatar
Något jag undrar och oroar mig över är hur alla nya unga pojkar varje dag som ansluter sig till er med problem här i tråden, ska få information.
Alla hänger ju inte på Flashback och de flesta vet säkert inte ens om att det finns ett problem.
För 10 år sen var ju folk kanske tvugna att låna familjens dator på kontoret med uppringt internet, typ. Idag har var och varannan unge en egen iPad och är vana vid snabba kickar och behov som tillfredsställs på en sekund. Så porrimpotens lär öka drastiskt.

Citera
2013-06-01, 19:38
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triixiie
Något jag undrar och oroar mig över är hur alla nya unga pojkar varje dag som ansluter sig till er med problem här i tråden, ska få information.
Alla hänger ju inte på Flashback och de flesta vet säkert inte ens om att det finns ett problem.
För 10 år sen var ju folk kanske tvugna att låna familjens dator på kontoret med uppringt internet, typ. Idag har var och varannan unge en egen iPad och är vana vid snabba kickar och behov som tillfredsställs på en sekund. Så porrimpotens lär öka drastiskt.

Det är inte som förr när ellos-katalogen var det bästa man kunde få tag på
Citera
2013-06-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triixiie

Du har nog tyvärr rätt. I USA är det lätt att köpa vapen, och därför har de mycket mord och vapenrelaterat våld och olyckor, och många vapen-fanatiker. Om det är lätt att få tag på porr blir det såklart liknande mönster där, fler som blir besatta, beroende, osv.
Nog skulle det bli en bättre värld utan vapen, knark och porr? Jag är inte för legalisering och liberalisering. Tror inte det hjälper, snarare tvärton, i enlighet med mitt resonemang.

Finns det lätt tillgång till något farligt/olämpligt så kommer folk nyttja det, med uppenbara påföljder.
Finns det inte tillgång till t.ex. Porr så tittar man inte/runkar man inte. Enkel logik egentligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in