Citat:
Ursprungligen postat av Timbuktu
Själv har jag samma allergier som du, och dessutom ganska starka.
Ett litet tips bara; jag brukade ha jätteproblem när jag vaknade på morgonen, jag var helt uppsvälld och halsen kliade, ögonen kliade osv. Till slut insåg jag att det berodde på att jag inte duschade på kvällarna utan gjorde det på morgonen. Det ledde till att pollen och diverse skit samlades i håret, som man sedan låg och gnuggade in i kudden vilken man också gnuggar ansiktet i när man sover. Detta blir till ett helvete när man vaknar. Sen jag klippt mig aningen kortare och duschar varje kväll har detta blivit otroligt mycket bättre.
Dessutom har jag fått bra medicin utskriven av allergidoktorn, inte receptfri skit. Du skriver att du fått astmamedicin, är du säker på att det är astmamedicin du ska ha? Pollenmedicin känns ju mer lämpligt i ditt fall, eller en kombination om du har astma.
Shit, vilket bra tips. Enkelt och självklart men inte sjutton tänker man på det...
Har du provat luftrenare också? Min karl köpte en sådan, trots att vi inte är allergiska, och jag tycker att det blir jättefräsch luft i sovrummet efter bara någon timme med sådan.
Byter du sängkläder ofta också, kan tänkas?
Vad har du för nässpray då, som inte sliter på näsan?