Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-31, 09:07
  #1
Medlem
Nu verkar det dyka upp 5 om dagen som skriver om det som händer på FB. Är det en dold kärlekshyllning, ni vet att den man älskar agar man.

Varför är det så jäkla mycket flashback i media just nu?
Citera
2011-08-31, 09:12
  #2
Medlem
Schoolbagges avatar
Jag fick precis den tanken när jag satt och läste denna artikel! Väldigt vad Flashback blir nämnt i olika nyhetsmedier.
Äh, antagligen bara en bisarr tillfällighet.
Citera
2011-08-31, 09:15
  #3
Medlem
DigGaNs avatar
Flashback börjar bli mainstream och media skriva om aktuella saker.

Vem säger att det är ett problem?
Citera
2011-08-31, 09:33
  #4
Medlem
knekt sparvs avatar
Jag tycker mig ofta se flashback i dåliga sammanhang där inskränkta journalister beskriver det som en högerextremismens högborg. Det stör mig då sidan har så oändligt mycket mer.
Citera
2011-08-31, 09:45
  #5
Medlem
Knotknets avatar
Många journalister får sina nyheter från flashback men på kvällspressen måste man ändå vara PK så därför drar de bara upp flashback när det handlar om nazism eller droger.
Citera
2011-08-31, 09:48
  #6
Medlem
jevels avatar
Media driver en kampanj mot fria kommentarer. Dom vill visa hur hemskt det är när man kan kommentera och diskutera anonymt.
Citera
2011-08-31, 09:48
  #7
Medlem
Det förekommer ju en del öppen kritik mot invandrare och så anses kvinnan av flera
vara en lägre stående varelse, kanske att någon har vänt sig till media ?????
Citera
2011-08-31, 09:49
  #8
Medlem
Igår visades i TV4 nyheterna ett inslag om hur träd i Stockholm dödades av rubbade personer. Under inslaget visades en tråd på FB som avhandlade ämnet. Man avslutade med att zooma in Flashback-loggan, syftet var troligen att ge sken av att störda personer besökte och inspirerades av forumet. Något som i o f s kan stämma emellanåt, men inte etiskt att ha med tråden suggestivt i bakgrunden utan kommentar.

Man har nu censurerat hårt i kommentatorfälten för att slippa att vad som anses som otillåtna åsikter släpps fram. Nästa steg blir rimligen att ge sig på alla yttringar på internet som inte instämmer i den officiella och dikterade hållningen till exempelvis mångkultur och feminism. Man kan nu vänta sig en ökning av Flashbacks exponering, men mest i syfte att smutskasta de som skriver på forumet.
Citera
2011-08-31, 10:04
  #9
Medlem
Ankdammsmans avatar
Det är väl en logisk följd av Utöya att internetmedia diskuteras mer just nu. Inget konstigt i det.

Sen gör journalisterna givetvis sin egen vinkling. Eftersom de avskyr både konkurrensen från internetmedia och de åsikter (alltifrån vanlig höger till Breiviks korsriddargalenskaper) som uttrycks där tar de chansen att slå till.

Breivik är för gammelmedia vad Marinus van der Lubbe var för nazisterna, skulle man kunna säga.
Citera
2011-08-31, 12:01
  #10
Medlem
Fula Gubbens avatar
...en hopplös Don Quijote-kampanj ledd av ett gäng Bror Duktig-pajaser som inte ens förstått de mest grundläggande saker vad gäller internet, yttrandefrihet, och vanliga människors vilja.

Tänd en cigarr och se de gamla tidningshororna sjunka allt djupare i kvicksanden.

- F.G
Citera
2011-08-31, 12:59
  #11
Avstängd
Kommer ju aldrig slå mängden media i flashback ändå.
Citera
2011-08-31, 13:04
  #12
Medlem
Medves avatar
står på AB att folk på flashback hatar kvinnor, har dom inget vettigare att skriva om.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback