• 1
  • 2
2011-09-05, 16:40
Medlem
Hej hur hade Aragorn kunnat besegra Sauron om han tagit ringen?

Jag vet att han hade kunnat styra ringvldnaderna och han hade kunnat se vad dom gjorde som hade dom andra ringarna men det hade vl inte rckt Saurun hade ju fortfarande en arme som var 20 ggr s stor som Gondor.

Hade han kunnat befalla ver orcherna med ringen?

Hur skulle han annars kunna vinna?
Citera
2011-09-05, 16:43
Medlem
hgfdsas avatar
Vad r bortom universum? Vi vet inte, kapitlet r inte skrivet n.
Citera
2011-09-05, 16:49
Medlem
HejAntons avatar
Gissar p att det r av samma anledning som varfr Gandalf inte tog den, han skulle bli fr mktig, om han skulle kunna besegra Sauron, vem skulle d st ivgen fr honom? Jag str fast vid att Tolkien skrev den bsta lsningen p ringen problemet, och s ska det fr alltid vara, hur mycket ni n konspirerar.
Citera
2011-09-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Gissar p att det r av samma anledning som varfr Gandalf inte tog den, han skulle bli fr mktig, om han skulle kunna besegra Sauron, vem skulle d st ivgen fr honom? Jag str fast vid att Tolkien skrev den bsta lsningen p ringen problemet, och s ska det fr alltid vara, hur mycket ni n konspirerar.
Ja sjlvklart vore det fel men om vi sger att Aragorn faller fr frestelsen och tar ringen hur skulle han d kunnat besegra Sauron det r det jag undrar Sauron var ju livrdd att det skulle hnda om jag fattar det hela rtt?
Citera
2011-09-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgfdsa
Vad r bortom universum? Vi vet inte, kapitlet r inte skrivet n.
Nej men man kan ju alltid spekulera det finns ju hintar i bckerna om hur ringen funkar.
Citera
2011-09-05, 16:58
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Ja sjlvklart vore det fel men om vi sger att Aragorn faller fr frestelsen och tar ringen hur skulle han d kunnat besegra Sauron det r det jag undrar Sauron var ju livrdd att det skulle hnda om jag fattar det hela rtt?

Nu har jag inte lst bckerna speciellt flitigt, men var har du ftt att Sauron skulle vara rdd fr det ifrn? Om han nu mot all frmdan, hade varit det, s hade vl Aragorn ftt ta ringen och "skrmma" ivg Sauron.
Citera
2011-09-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Nu har jag inte lst bckerna speciellt flitigt, men var har du ftt att Sauron skulle vara rdd fr det ifrn? Om han nu mot all frmdan, hade varit det, s hade vl Aragorn ftt ta ringen och "skrmma" ivg Sauron.
Gandalf sger i boken att Sauron tror att ngon av dom visa skall bemktiga ringen allts antingen Gandalf,Elrond,Galadriel eller Aragorn och att det r det han fruktar, att dom skulle vilja frsra ringen trodde han inte i sin vildaste fantasi.
Citera
2011-09-05, 17:05
Medlem
Han hade liksom Bilbo kunnat bli osynlig och ostrt smygt in p damtoaletten utan bekymmer.
Citera
2011-09-05, 17:08
Medlem
Citat:
Gandalf sger i boken att Sauron tror att ngon av dom visa skall bemktiga ringen allts antingen Gandalf,Elrond,Galadriel eller Aragorn och att det r det han fruktar, att dom skulle vilja frsra ringen trodde han inte i sin vildaste fantasi.
Och dri ligger det finurliga i berttelsen.
Citera
2011-09-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Och dri ligger det finurliga i berttelsen.
Jo jag vet men jag undrar fortfarande hur det skulle gtt till om ngon av dom visa tagit ringen hur skulle dom kunna anvnda ringen till att besegra Sauron nr nu Saurun hade sdan verlgsen arme?
Citera
2011-09-05, 17:32
Medlem
Citat:
Jo jag vet men jag undrar fortfarande hur det skulle gtt till om ngon av dom visa tagit ringen hur skulle dom kunna anvnda ringen till att besegra Sauron nr nu Saurun hade sdan verlgsen arme?

Sauron hade inte blivit slagen i grunden utan enbart besegrad p samma stt som Den sista alliansen besegrade honom 2000 r innan hndelserna i hrskarringen dr Isildur hade chansen att frstra den men avstod pga av maktens lockelser s Sauron bidade sin tid.
Citera
2011-09-05, 17:33
Medlem
rosenrasandes avatar
Ringen, r ett ont freml och kan bara brukas till onda syften. S om ngon annan n Sauron skulle bemstra ringen och lra sig anvnda den, skulle han eller hon allts automatiskt bli ond.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in