2011-09-05, 20:17
Medlem
SinXs avatar
I vntan p Skyrim r jag sugen att testa ngot annat RPG som jag kan sitta med ett tag. De kriterier jag har:

1. S ppet som mjligt, dvs vrlden ska vara helt ppen i princip frn start.
2. Inget linjrt spel dr jag MSTE klara A, sedan B, sedan C osv... Vill kunna flumma runt i vrlden och gra vad jag knner fr.
3. Grna i frstapersonsvy
4. Br ha kommit under det senaste ret

De spel jag redan lirat r Morrowind, oblivion, fallout (NV).

Tips?
Citera
2011-09-05, 20:28
Medlem
The Witcher 2 r ifrn detta, inte 100% ppet men du r fri att g runt hur du vill till mycket hg grad.
Ett grafiskt under r det ocks
Citera
2011-09-05, 20:35
Medlem
Mass effect, finns ju ven en uppfljare mass effect 2 ocks, kan du ha kul med...
Dragon Age?
Torchlight <- Som diablo fast mysigare grafik

Annars kan jag rekommendera Witcher 2 ssom fregende talare, underbart spel.
Citera
2011-09-05, 20:37
Medlem
parskis avatar
Jag ogillar hur odefinerad RPG genren r nu fr tiden...
Citera
2011-09-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parski
Samma hr.
Citera
2011-09-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parski
The witcher 2 r i hgsta grad ett rpg Mass effect likas.
Torchlight r vll mer hackn'slash?
Citera
2011-09-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
I vntan p Skyrim r jag sugen att testa ngot annat RPG som jag kan sitta med ett tag. De kriterier jag har:

1. S ppet som mjligt, dvs vrlden ska vara helt ppen i princip frn start.
2. Inget linjrt spel dr jag MSTE klara A, sedan B, sedan C osv... Vill kunna flumma runt i vrlden och gra vad jag knner fr.
3. Grna i frstapersonsvy
4. Br ha kommit under det senaste ret

De spel jag redan lirat r Morrowind, oblivion, fallout (NV).

Tips?

Om du inte har spelat Fallout 3 s gr det!
Citera
2011-09-05, 23:16
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indigun
The Witcher 2 r ifrn detta, inte 100% ppet men du r fri att g runt hur du vill till mycket hg grad.
Kr det nu. Har precis brjar. Har tyvrr dtt ca 5 ggr nr jag ska frska ta ut vakterna vid balistan. Hur fasiken gr man? Kan man blocka p ngot stt?

Citat:
Ursprungligen postat av axello
Om du inte har spelat Fallout 3 s gr det!
Citera
2011-09-05, 23:20
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Kr det nu. Har precis brjar. Har tyvrr dtt ca 5 ggr nr jag ska frska ta ut vakterna vid balistan. Hur fasiken gr man? Kan man blocka p ngot stt?
Anvnd skldspell (Quen, tror jag den heter, om jag inte minns fel) och ta ned dom svagare frst.
Citera
2011-09-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indigun
Jag tnkte testa det, och eftersom att jag inte krt ettan tnkte jag brja med att lira enhanced edition. Jag blev dock besviken ganska snabbt men kmpade p i skert 10 timmar innan jag beslutade mig fr att lgga ner, s jag lirade igenom BG2 istllet.

OnT: Du kan testa Risen, ett spel som inte levde upp till sina fregngare, men nd r att fredra framfr mnga andra.
Citera
2011-09-05, 23:43
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Anvnd skldspell (Quen, tror jag den heter, om jag inte minns fel) och ta ned dom svagare frst.

tack det hjlpte. Hur lnge mste man spela innan man r "fri" om du frstr vad jag menar. Det hr med story r egentligen lngt ifrn det viktigaste fr mig. lskar att bara springa runt i vrlden och gra olika saker fr att se hur folk reagerar. Kanske gra lite sidequest osv...
Citera
2011-09-06, 02:10
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obeskrivlig
Jag tnkte testa det, och eftersom att jag inte krt ettan tnkte jag brja med att lira enhanced edition. Jag blev dock besviken ganska snabbt men kmpade p i skert 10 timmar innan jag beslutade mig fr att lgga ner, s jag lirade igenom BG2 istllet.

OnT: Du kan testa Risen, ett spel som inte levde upp till sina fregngare, men nd r att fredra framfr mnga andra.

Jag gillade inte witcher 1 speciellt mycket.. Tvan r dremot ett av rets absoluta hjdare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in