Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-07, 19:19
Medlem
Mina plantor har varit inne på blom nu i tolv dagar...
Dessvärre upptäckte jag idag att det var två hanar bland alla tjejer, något jag inte brytt mig om att kolla upp speciellt noga med tanke på att jag beställde feminiserade frön.
Jag märkte att det dammade lite pollen om plantorna när jag lyfte undan dom ur rummet. Jag stängde genast av fläkten och stoppade hanarna i en sopsäck som jag slängde ut direkt.

Går de andra plantorna att rädda nu eller är de redan befruktade??
Hur ser man om man har fått hermafroditer?
kan man avgöra könen redan i veg-rummet? (ska sätta igång med kloning nu och vill inte klona massa hanar)

ha de bra, nu börjar mitt morfin slå! // Smouse
Citera
2011-09-07, 19:54
Medlem
cdxz11s avatar
du är ju inte så långt in i blom så ska ju inte finnas så mkt buds som kan befruktas än.
Citera
2011-09-07, 20:18
Medlem
Häromdagen läste jag ett tips: vattna direkt PÅ alla plantor så pollen sköljs av/med - se då till att ha fläkt igång efteråt så plantorna torkar snabbt!
Citera
2011-09-07, 21:12
Medlem
tack som fan ja ska prova detta =)
Citera
2011-09-07, 21:29
Medlem
Okej, sure, youre welcome :P !!
Citera
2011-09-07, 22:11
Medlem
professor_knass avatar
Det kommer säkert bli några frön men det är ju inte hela världen.
Citera
2011-09-08, 13:39
Medlem
jo de är det väl visst? blir de frön så ska dem ju absolut inte vara bland honorna, väl?
Citera
2011-09-08, 13:53
Medlem
Neontomtes avatar
Det är ingen fara!

Många säger att en hermis skulle ge sämre röka än vad en hona skulle ge men det är bullshit.
Däremot kommer avkastningen bli sämre på den plantan.
Citera
2011-09-08, 16:26
Medlem
JojjE_s avatar
Att befruktade honor skulle ge sämre röka stämmer alltså inte.

Kvalitén på rökat blir densamma, men energi som skulle ha kunnat användas till budbildning går i stället till fröbildning, så mängden buds blir såklart lite lidande. Men det är absolut inte så illa att du behöver kasta plantorna.. Frön går ju också att använda till kommande odlingar, alternativt säljas.

Om du köpt feminiserade frön av en seriös tillverkare och det visar sig vara hanar så ska du självklart ta kontakt med försäljaren. Var det däremot hermafroditer du fick så har du förmodligen gjort något misstag på vägen (trasig timer som slår på ljus vid nattimmarna, ljusläckage etc.).
Citera
2011-09-09, 01:08
Medlem
okejokej. då är jag lite mer med nu. dock e de ju fet skörd man e ute efter men i o ch med att det är så tidigt i blom så är inte risken så stor att de andra blivit befruktade va? än så länge syns enbart honor till bland plantorna iaf
Citera
2011-09-09, 06:08
Medlem
Coques avatar
Du beställde feminezed men fick hanar. :/
Får man fråga vilken sida du fick fröna ifrån?
Citera
2011-09-12, 20:12
Medlem
mm de va skumt.. 2 var hanar. kom inte ihåg va den hette nåt med jack tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in