Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-08, 18:33
  #1
Medlem
soulreapers avatar
Detta är den ända tråden i Rollspel och Sällskapsspel-forumet där det är tillåtet att fråga efter spelkamrater. Nedan följer några enkla regler:

1. Använd denna tråd vid annonsering efter spelare och denna tråd endast!

2. Skriv så utförligt som möjligt d.v.s. vad för slags spel, vilken stad det gäller osv.

3. Tänk på regel 1.06 om ni blir ovän med era nya spelkamrater så är det inte skäl nog att hänga ut dem på forumet. Tänk även på att inte skriva allt för mycket information om er själva i annonsen om ni är måna om eran anonymitet!

4. Bara spelare söker spelare-annonser INGA förening söker medlemmar annonser!

Här följer ett exempel på hur man kan skriva en annons:

Sökes en eller två rollspelare som vill delta i Mutant-kampanj i Göteborg. Du/ni ska ha spelat rollspel tidigare och ska kunna delta i spel 1 gång i veckan. Pma mig för mer info.
Citera
2011-09-29, 16:51
  #2
Medlem
Hej!

Jag undrar om det är någon som skulle vara intresserad av att spela Dungeons & Dragons 4E via forum, det som kallas PbP (Play by post)?

Det är ett extremt långsamt sätt att spela på, där spelarna skriver ett inlägg om dagen (det är ett krav). Fördelen är att man kan spela när man vill och man kan ta tid på sig att tänka igenom vad man vill göra i spelet.

Jag kommer att, till en början, använda inköpt redan existerande engelskt material som gör att du måste läsa på engelska (beskrivande texter) men du behöver aldrig svara på engelska. All kommunikation i spelet kommer att ske skriftligt på svenska.

Du behöver aldrig ha spelat rollspel tidigare. Jag är själv nybörjare på rollspel och har aldrig spelat via forum så detta är helt nytt för mig.

Jag har dock läst en hel del så jag är inte helt oförberedd och eftersom spelet går så långsamt så ger det mig gott om tid att förbereda.

Du höver inte ha tillgång till någonting annat än din fantasi. Allt annat håller jag med.

Det behövs mellan 4-5 personer för att kunna spela.

Skicka ett PM om du är intresserad.
Citera
2011-10-22, 19:54
  #3
Medlem
Hej! Söker personer att spela online-schack mot. Helst omkring två matcher i veckan, men gärna fler ifall båda parter har tiden och intresset för det. Min egna nivå är lite över nybörjare: Jag har spelat schack sedan jag var väldigt liten, men endast sporadiskt och utan djupare engagemang. Nu har däremot intresset kommit igång på riktigt, och jag söker personer som ligger på ungefär samma nivå eller högre att spela emot. Hoppas någon är intresserad.
Citera
2012-01-15, 10:08
  #4
Medlem
Söker WFB spelare i Stockholms området, Har upp till 2-2,5k vc och lirat under 10 matcher i 8:e ed. , PM:a!
Citera
2012-02-11, 11:53
  #5
Medlem
QueenOfTheGalaxys avatar
Fröken med rollspelsabstinens söker likasinnade!

Jag har spelat lite olika typer av rollspel men håller mig gärna ifrån fantasy, storfavoriten är Werewolf: the Apocalypse. Är för tillfället bara med i en kampanj (Castle Falkenstein) och vill gärna hoppa in i minst en kampanj till.

Spelare i Uppsalaområdet, om ni tycker att ni saknar en till spelare: hör av er!
Citera
2012-02-11, 19:21
  #6
Medlem
Tjenare. Har planer på att starta en warammer "grupp" utanför Fellingsbro. Undrar nu om det finns intresse för det.
Vi kommer träffas en gång i månaden, men om intresset blir stort kan det såklart ändras. Bord finns (28 x 48 tum) och
kan byggas på för större spel. Alla Warhammer spelare är varmt välkomna, både Warhammer Fantacy Battles och
40k. Fika kommer finnas. Om du vill prata Warhammer är du själv klart mycket varmt välkommen.

Är du intresserad ?

släng in en kommentar på detta inlägg om du e intresserad
Citera
2012-02-12, 13:59
  #7
Avstängd
någon som vill spela wordfeud? mitt nick är "gammonsmurf" svenska eller engelska
du får inte sega alltför mycket, om du inte har tid att sitta konstant behöver du inte svara
Citera
2012-02-13, 16:56
  #8
Medlem
QueenOfTheGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkrace.kortis

Är du intresserad ?

släng in en kommentar på detta inlägg om du e intresserad

Attans, det hade varit intressant om det legat närmare Uppsala.
Citera
2012-02-13, 17:01
  #9
Medlem
QueenOfTheGalaxys avatar
Blood Bowl-spelare i Uppsala sökes! Jag har ett Slann-lag som bara väntar på att bli målat och använt. Hör av dig i pm om du är intresserad!
Citera
2012-02-13, 19:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfTheGalaxy
Attans, det hade varit intressant om det legat närmare Uppsala.
Synd ...
Citera
2012-02-14, 16:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkrace.kortis
Tjenare. Har planer på att starta en warammer "grupp" utanför Fellingsbro. Undrar nu om det finns intresse för det.
Vi kommer träffas en gång i månaden, men om intresset blir stort kan det såklart ändras. Bord finns (28 x 48 tum) och
kan byggas på för större spel. Alla Warhammer spelare är varmt välkomna, både Warhammer Fantacy Battles och
40k. Fika kommer finnas. Om du vill prata Warhammer är du själv klart mycket varmt välkommen.

Är du intresserad ?

släng in en kommentar på detta inlägg om du e intresserad

Självklart kan du spela FoW eller något annat spel XD
Citera
2012-02-15, 10:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkrace.kortis
Får jag ihop en armé bara XD

Man är välkommen även utan arme ^^

Du hittar lite mer om oss i bloggen: http://www.hallstahammar.nu/Shadowpl...spelsforening/

Där hittar du kontaktuppgifter och är välkommen på torsdag när vi har öppet hus
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback