Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-09, 15:17
  #1
Medlem
Som rubriker lyder, hur gör man?

(Är ganska "noob" inom datorvärlden, men har hittat en guide med diverse "hack" och annat som verkar roligt).
Citera
2011-09-09, 15:21
  #2
Medlem
fattonys avatar
va?

klicka på kör, skriv cmd, skriv ping <IP>
Citera
2011-09-09, 15:24
  #3
Medlem
Ducken11s avatar
cmd och skriv 'ping www.sunet.se'

Du får svar. Grattis, du är korkad.
Citera
2011-09-09, 15:25
  #4
Medlem
salxars avatar
Förklara gärna vad du menar med "tillgång till Ping".

http://pingtest.net/
Pingtest om du vill ha det
Citera
2011-09-09, 15:30
  #5
Medlem
Narkotikovs avatar
ISP blockerar inte ICMP-paket, så du har redan tillgång till ping.
Citera
2011-09-09, 15:32
  #6
Medlem
Gissar att TS är en Tibiaspelare då dessa alltid säger "pinga" när de menar DDoS-attacker.

OnT: Börja inte med hackingguider om du känner dig som en noob när det gäller datorer; det kommer antagligen sluta med att du åker fast.
__________________
Senast redigerad av Kessemess 2011-09-09 kl. 15:36.
Citera
2011-09-09, 15:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattony
va?

klicka på kör, skriv cmd, skriv ping <IP>

Citat:
Ursprungligen postat av Kessemess
Gissar att TS är en Tibiaspelare då dessa alltid säger "pinga" när de menar DDoS-attacker.

OnT: Börja inte med hackingguider om du känner dig som en noob när det gäller datorer; det kommer antagligen sluta med att du åker fast.

"2. Kontrollera om offret har datorn på via ping i kommandotolken. Se också till att IP-adressen du har är färsk och inte gammal. De flesta erbjuds dynamiska IP-adresser av sina ISP och det kan hända att han bytt. Får du svar så är datorn på och du kan gå vidare, får du connection timeout så beror det på att datorn är:
1. Avstängd
2. Ej uppkopplad mot nätet
3. Din ISP tillåter inte att ping begäran skickas. Du kan ge upp direkt eller kontakta din ISP och övertyga denne att du behöver pinga. Nämner du DoS så stänger han ner ditt nät direkt.
"

Nä, jag spelar inte tibia.

Jag försökte göra detta på min polares dator, fick reda på hans IP, men det fungerade inte (Jag pratade med honom samtidigt, så han var fullt medveten om vad jag gjorde och hans dator var påslagen).
Citera
2011-09-09, 15:43
  #8
Medlem
Jaha, förlåt då

Tror att din kompis inte skickar sin publika IP utan sin lokala IP som han fått tilldelad av sin router. Be honom att gå in på whatismyip.com för att få reda på sin publika IP-adress. Testa sedan att pinga den adressen.
Citera
2011-09-09, 15:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kessemess
Jaha, förlåt då

Tror att din kompis inte skickar sin publika IP utan sin lokala IP som han fått tilldelad av sin router. Be honom att gå in på whatismyip.com för att få reda på sin publika IP-adress. Testa sedan att pinga den adressen.
Det var det han gjorde, men det fungerade inte, så jag antar att man måste gå till väga med att ringa sin ISP om detta.


Så hur gör jag? Jag har Telia.
Citera
2011-09-09, 15:49
  #10
Medlem
biggnifes avatar
Internetleverantörer blockerar inte "ping", däremot brandväggar (mjuk eller hårdvara) kan droppa det mycket väl.
Citera
2011-09-09, 16:00
  #11
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastplast
Det var det han gjorde, men det fungerade inte, så jag antar att man måste gå till väga med att ringa sin ISP om detta.


Så hur gör jag? Jag har Telia.
Pinga en IP som tillhör t.ex. http://www.pingtest.net/ och se om det funkar 74.209.160.10

Jag får svar direkt.
Citera
2011-09-09, 16:08
  #12
Medlem
Veddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastplast
Det var det han gjorde, men det fungerade inte, så jag antar att man måste gå till väga med att ringa sin ISP om detta.


Så hur gör jag? Jag har Telia.

Sitter han bakom en router så blockerar den antagligen ping till hans dator. Det finns ofta en inställning i routern som slår av/på möjligheten att bli pingad och den är ofta avstängd som standard.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback