• 1
  • 2
2011-09-12, 16:21
Medlem
Voodooprastens avatar
Ett ord som man läser ganska ofta här på Flashback.

Men vart kommer det ifrån och vem var den första användaren som använde sig av ordet?

Tacksam för svar.
Citera
2011-09-12, 16:42
Medlem
dreamdreams avatar
Det är väl mest ett sarkastiskt försök att beskriva den genomsnittlige flashbackaren. Alltså humor. Jag tror knappast du hittar ordet i en ordlista.
Citera
2011-09-12, 16:48
Moderator
Allaballawallas avatar
Det är väl egentligen en sammanslagning av ord som enligt gemene man beskriver vilka det är som skriver på Flashback. Sedan har det blivit ett vedertaget begrepp som används (Framför allt.) av medlemmar (Men även andra.) för att ironiskt benämna alla oss som är medlemmar här.

Dödsknark = Cannabis
Dödsknarkare = Stoners
Nazister = (I det här fallet.) Personer som är kritiska till svensk invandringspolitik eller antagligen alla på Flashback som inte är helt politiskt korrekta (Oavsett vilken politiska åskådning personen än må ha.).

Dödsknarkarnazister = Medlem på flashback.org...

Jag utgår ifrån att det är som jag skriver ovan (Det är åtminstone min tolkning av det hela och så jag har "förstått" det.) men vem som var först med uttrycket har jag ingen aning om.
Citera
2011-09-12, 22:34
Medlem
På flashback hänger samhällets bottenskrap dvs. Dödknarkarnazister.
Citera
2011-09-12, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Te
På flashback hänger samhällets bottenskrap dvs. Dödknarkarnazister.

Fast så kan det ju inte vara. Ta en titt i utbildningsforat där 10/10 flashbackare kommer in på sina utbildningar som ingenjör, läkare eller ekonomer.
Citera
2011-09-12, 23:56
Medlem
noonesnames avatar
ibland säger man "pedofila dödsknarkarnazister som är helt dumma i huvudet".
Citera
2012-06-09, 23:48
Medlem
karlolof89s avatar
Det är extremvänstern som skapat det citatet. Flashback är ingen tidning. Men mediachefer och högt styrande inom media försöker få folk att tro att vi är det
Citera
2012-06-12, 20:31
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
A/ Nej. Det är ett ord som används av typiska flashbackare som försöker bekräfta sin grupptillhörighet. Ge ett exempel där ordet använts nedsättande och utan ironi. Jag utmanar dig.
B/ Vilket citat? Det är ett ord vi pratar om.
C/ Varför skulle någon försöka att få någon annan att tro att Flashback är en tidning? Och i så fall varför?

Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
Det är extremvänstern som skapat det citatet. Flashback är ingen tidning. Men mediachefer och högt styrande inom media försöker få folk att tro att vi är det
Citera
2012-06-12, 21:17
Medlem
karlolof89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
A/ Nej. Det är ett ord som används av typiska flashbackare som försöker bekräfta sin grupptillhörighet. Ge ett exempel där ordet använts nedsättande och utan ironi. Jag utmanar dig.
B/ Vilket citat? Det är ett ord vi pratar om.
C/ Varför skulle någon försöka att få någon annan att tro att Flashback är en tidning? Och i så fall varför?

helt fel av mig. Jag hade precis kommit hem från en fest när jag skrev det
Citera
2012-06-13, 18:41
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Haha...och ordentligt packad var du också eller?

Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
helt fel av mig. Jag hade precis kommit hem från en fest när jag skrev det
Citera
2012-06-13, 21:29
Medlem
leprasjuklings avatar
Äldsta belägget för ordet hittar jag först 2008 i Laidback.

https://www.flashback.org/sp13128151

Citat:
Ursprungligen postat av rotten 88
Gott anser inte jag men det är ju helt och hållet en smaksak, jag kan erkänna attt jag ogillar allt godis förutom vissa chokladkakor, jag saknar marabou kokos som fan faktiskt.

På den andre punkte så är det väl lite småkul, MEN ni är fan så mycket gulligare och trevligare här än i resten av det här dödsknarkarnazist-forumet.
Citera
2014-06-06, 13:41
Medlem
Hallå jag bumpar den här tråden för jag vill veta om någon vet mer om hur detta fantastiska uttryck myntades från början!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in