2011-09-13, 09:44
Medlem
Inte hittat någon tråd om detta företag som jag hade problem med en gång tidigare och kom och tänka på det när jag såg tråden om Petras städ AB.

Vad som skulle göras:
Flyttstädning - städa rum, spis, badrum, fönster, skåp, lådor och allt som nu behöver fixas.

Det utlovade:
All personal skulle kunna sitt arbete. D.v.s städa. (Inte så att det är svårt direkt) samt kunna Svenska och vara där på fasta tider och de skulle vara två.

Det som egentligen sker:
Klockan 08:00 skulle deras personal komma till mig för flyttstädning. Klockan 10:30 så kommer det en mörkhyad person som inte kan ett ord svenska, och helt värdelös engelska. Klockan 12 ungefär så ringer deras kundservice och säger att det kommer kosta mer än vi hade kommit överrens om för att det var sååå smutsigt där och han bara hade hunnit göra klart köket.

Jag berättade då att det är fan inte mitt fel att deras apa kommer 2½h sent, och sen börjar bitcha. Förövrigt så städade han värdelöst och hade bara med sig rengöringsprodukter från Euro Shopper och Eldorado. Hejja televerket.

2 timmar senare så har han knappt gjort någonting mer än torkat av spegel i badrummet och diskbänken i köket och ställt tillbaka spisen som var framdragen. Jag kontaktade då kundservice om detta, och de sa att han faktiskt är bland de bästa städarna dom har... jag tröttnade på henne och la på.

Typ vid 5-tiden så ringer dom och säger att det är klart och jag ska inspektera det. Kommer upp och ser att fönstren ser förjävliga ut, det är smuts kvar på fönsterbräden och dörrkarmar är otorkade. Även ugnen är helt orengjord. Så farbror som jag knappt kan kommunicera med får helt enkelt göra om allt, och kundservice ringer och säger att jag ska betala extra igen, jag ber dom dra åt helvete.

Efter typ 2h ringer han och säger att det är klart igen. Inser att han inte ens har dammsugit riktigt, ligger skit på golvet kvar ändå. Golven är inte torkade. Så han får göra det igen, med min uppsikt nu. Fönstren är dock katastrof. Går knappt att se ut genom dom längre. Han säger att det blir bra när det har torkat. Jag pratar med kundservice igen om detta, de lovar att om nästa hyresgäst inte är nöjd, så är det bara att ringa så kommer de och städar igen - gratis.

Jag accepterar det och skriver under papper att arbetet är utfört, men jag är inte nöjd...

En vecka senare kommer en faktura på det bestämda beloppet innan, PLUS att de lagt på extra timmar som han var där och städade. Efter många samtal till pajasföretaget så backade dom och tog enbart betalt för den summan som var bestämd redan innan. Men det krävdes att jag nämnde att jag tar det vidare till polisen och konsumentombudsman..

Ny hyresgäst flyttade in, och var inte nöjd - speciellt inte med fönstren. Jag ringer dom, de skickar ingen - för sånt lovar dom inte svarade dom. Jag hade dock tur att de nya hyresgästerna städade själva när de flyttade in, och jag slapp åka dit och göra det.

------------

Så till frågeställningen, är det någon annan som har haft någon erfarenhet av detta företag? Jag kommenterade på någon sida och lämnade dåligt omdöme för Gigarent, och då svarade dom väldigt oproffsigt och otrevligt. Liknande som Petras städ AB.
Citera
2011-09-13, 09:57
Medlem
C.O.T.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbelfisk
Så till frågeställningen, är det någon annan som har haft någon erfarenhet av detta företag? Jag kommenterade på någon sida och lämnade dåligt omdöme för Gigarent, och då svarade dom väldigt oproffsigt och otrevligt. Liknande som Petras städ AB.

Länk till det?
Citera
2011-09-13, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.O.T.N
Länk till det?

Ingen aning vart det var. Är nog cirka ett år sen nu, kan försöka leta upp den under dagen.
Citera
2011-09-13, 11:12
Medlem
martiness avatar
Hahhahahah nej detta är ju för mycket

Sitter och F5'ar och väntar på svar från "Kundtjänst"
Citera
2011-09-16, 19:38
Medlem
botsmans avatar
Det låter med andra ord inte som att de stämmer in på det här...
Saxat från hemsidan:
Citat:
Naturligtvis; priset är en viktig faktor för att lyckas. (Hög kostnad ger inte hög kvalitet utan personal som har öga för kvalitet och stor ansvarskänsla). Vi tillgodoser alltid att hålla låga kostnader som balanserar mellan omkostnader och kundens budget.

Det verkar vara lite Kundtjänstvarning här...
Från http://www.rejta.se/omdome/246502/Gigarent+KB
Citat:
Varning
Billigt men inte prisvärt. Bra alternativ till den som vill betala OCH städa själv.

Svar från Gigarent KB
2009-10-29

Om du är oseriös skulle du skrivet en avsändare!
MVH
GigaRent

Haha! Underligt språk också? Så om personen hade svarat med sitt riktiga namn (som jag antar är vad som avses) så skulle det vara oseriöst? Blir inte bättre av att svaret i sig är oseriöst. De har dock ganska många positiva omdömen.

Här har dom dock nog lagt in ett omdöme själva
Citat:
GigaRent bra jobb

dem görde jätte bra jobb,
Flyttstäd

(edit)
Fixade felformulering.
Senast redigerad av botsman 2011-09-16 kl. 19:44.
Citera
2011-09-16, 19:47
Medlem
botsmans avatar
Hittade lite mer på den här bloggen....
http://releaseme.blogg.se/2010/july/...nt-daliga.html

Citat:
Gigarent = SÄMST
Idag fick jag fakturan för min flyttstädning. Från Gigarent. Eller Giga-we-suck som de borde döpa om sig till.

Jag skulle ju träffa dem utanför min gamla lägenhet klockan 9:00 på morgonen den 2:e Juli (klockan 14:00 skulle jag till märklaren och skriva på), men de dök inte upp.
Vid kvart över så ringer jag dit och blir jättenonchalant bemött av nån tjej, Veronica tror jag hon hette. Hon säger bara att de nog kommer snart.
10 min senare har de fortfarande inte kommit och jag ringer igen. Bruden blir typ bara ännu surare för att hon måste börja bry sig men hon säger att hon ska ringa upp när hon vet.
Sen ringer själva städare upp och förklarar att han har svårt att hitta pastellvägen, men att han är i Bålstad nu... eh.. Förklarar att han ska vara i Johanneshov.. men nej, de har sagt att han ska åka till Bålstad, för han har ingen bil och åker kommunalt.
Pratar med Veronica (eller vad hon heter) igen och hon förklarar att han inte visste skillnaden på Bålstad och Blåsut. Sen blir det svåra diskussioner eftersom hon typ tänker skita i det och är grymt otrevlig och rent dryg och uppkäftig. Hon var som en liten fjortis! Får fjortisar verkligen ha företag?

Jaja, men nu har jag fått fakturan och då är den på 30 kr MER än vad min offert var på.
KAN DE INTE GÖRA NÅT RÄTT?
Så nu måste jag antagligen ringa och snacka med trevliga Veronica igen. Hurra!

Nej, värsta städfirman i hela Stockholm skulle jag tro. Mest för att hon som har det var riktigt dum i huvudet.
Citera
2013-05-05, 12:06
Medlem
Här kommer mina erfarenheter av GigaRent och deras flyttstädning:

Flyttade in i ett hus där de tidigare ägarna hade anlitat GigaRent. Tyvärr var det stora brister i städningen.
Inga köksskåp var rengjorda, flott och smuts kvar på spisen, ej rengjord ugn, badkaret var inte rengjort, inga målade ytor var rengjorda, tejprester var kvar på flera ställen, fönstren var nog putsade men med vissa "flammor" kvar plus ett par fingeravtryck.
Ja, man undrar faktiskt om de hade varit här och gjort något över huvud taget.

En vecka senare kom det tre killar för att åtgärda mina klagomål. Men ingen av dem kunde svenska och engelskan var bristfällig. De hade inte rätt städverktyg eller medel med sig, så de började använda Skotsch-brite på målade ytor som dessvärre förstör ytan och gör repor. Jag fick stoppa hela karusellen och skicka hem dem!

Jag rekommenderar INTE GigaRent!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in