Carrie Mathison, vilken psykopat! Hon frrder sitt land och gr till sngs med fienden! Jag blev s arg att jag stngde av nr det var fem minuter kvar. Hoppas hon dr dr i Putinland!
Kanske hade varit vrt att se klart avsnittet s inte hela pongen flugit dig rtt ver huvudet? Men nej, istllet ska du in hr och hrja p klassisk Flashback-manr
Bra slut, men r den vikt Carrie lgger vid den svarta ldan verkligen realistisk?
Jag tycker definitivt inte det.
Mjligen s lnge Haqqani den ldre leder talibanerna, men inte efter att hans son tagit ver. Efter att den krigshetsande sonen ftt kontroll ver rrelsen tycker jag den nye amerikanske presidentens agerande r realistiskt helt oavsett mrdad fregngare eller inte.
Sedan retar jag mig ocks p hur ledande talibaner ensidigt skildras som "good guys". Nog fr att jag kan tnka mig sdana med goda personliga egenskaper, men att som hr nstan helt bortse frn det faktum att de faktiskt leder en rkereaktionr terrorrrelse finner jag direkt osmakligt.
Men serien har frsts lnge haft en pro-muslimsk agenda. De enda som utmlats som genomusla mnniskor r hgerfolk...
Mste nd sga att jag tyckte slutet p serien var ganska s bra. Iallafall i frhllande till de katastrofslut som jag sjlva hade fantiserat ihop. Men tycker som ngon tidigare i trden, att Carries arbetsmetoder mot Saul inte riktigt str i paritet till hur allvarligt det var. Tyckte hon drog det lite fr lngt.
Samtidigt ger ju slutet en riktigt bra ppning fr en fortsttning men jag misstnker att det snarare kommer en Spinoff p Homeland med Carries rysslandsventyr i fokus.
Perfekt avslut! Jag r supernjd med hela ssongen och tycker att serien fr ett vrdigt avslut. Just med att Saul sger att Anna har "run herself" gr att serien fr mig blir ett avslut.
Hejj..
Fasen vad jag "skms"..
Rekommenderade Homeland till en bekant som berttar att ssong 8 ej gr att se, efter ha sett alla sju ssonger..
Varken p SvtPlay, Netflix eller SF-Anytime..
Nn som kan tipsa hur hen kan f tag p sista ssongen?
Hejj..
Fasen vad jag "skms"..
Rekommenderade Homeland till en bekant som berttar att ssong 8 ej gr att se, efter ha sett alla sju ssonger..
Hejj..
Fasen vad jag "skms"..
Ja naturligtvis ska du se klart alltihopa. Rakt igenom kvalit
Nej, det som var en riktigt vlgjord serie med en ny pigg id i frsta ssongen utvecklade sig till en urvattnad och ganska oinspirerad thrillerserie av ordinrt snitt. r vl ngorlunda vlgjort med stor budget men herregud vad trigt det r emellant. Extra drygt r det nr man ser hur de frsker f in samtiden och lite moraliska pekpinnar...
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!