2011-09-21, 00:03
Medlem
Gregor.Samsas avatar
Vad tycker ni om denna underliga frfattare? Och vad anser ni r hans bsta verk? Jag har bara lst "Att vi lever i en ond vrld" och kan frst varfr han blev en av Kafkas favoritfrfattare och inspirerat nobelpristagare som Hesse och Coetzee.
Citera
2011-09-21, 13:04
Har lst Jakob Von Gunten och minns den som vldigt egensinnig och stor litteratur.
Tror att det r den enda romanen som r versatt till svenska,
att vi lever i en ond vrld bestr vl av prosastycken?
Citera
2011-09-21, 13:27
Medlem
SilverTips avatar
Jag har bara lst den lilla volymen i Tidens klassiker, Damen vid fnstret, och andra berttelser, men den gav definitivt mersmak. I baksidestexten nmns ord som "filigransprosa", "romantisk frdrmdhet" och "dold skrck", och det r vl en ganska bra sammanfattning.
Citera
2011-09-21, 14:39
Medlem
Gregor.Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yukio
Har lst Jakob Von Gunten och minns den som vldigt egensinnig och stor litteratur.
Tror att det r den enda romanen som r versatt till svenska,
att vi lever i en ond vrld bestr vl av prosastycken?

Jo, precis, mycket fragmenterat, men ack s bra. Hr finns en vlskriven recension http://www.svd.se/kultur/litteratur/...-liv_26588.svd

Det r synd att det verkar s svrt att f tag p Walser p svenska.
Citera
2011-10-05, 22:03
Medlem
Shalashaskas avatar
Lste om Walser alldeles nyligen i Peter Handbergs nya esssamling Den nedkopplade himlen, blev nyfiken p frfattarskapet och ska ta mig en titt.

Finns ju en annan tysksprkig frfattare med samma namn, Martin Walser, r han ngot att hnga i julgranen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in