2007-09-29, 15:50
Bannlyst
Brukar gilla matlagningsprogram och hmta inspiration frn dem. Men nr jag ser den hr Niklas p svt s str jag mig enormt p hans frbannade gestikulerande hela tiden. Varfr inte lta matlagningen tala fr sig sjlv utan att frska frstrka allting med ett jvla viftande med hnder och armar. Kan inte koncentrera mig p matlagningen pga hans pajasbeteende.
r det bara jag som inte pallar med miffot eller?

Tacka vet jag Per Morberg, trota att han ibland slpar hundar efter bilen nr han r ute och kr.
Citera
2007-09-29, 15:59
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffmutti
Brukar gilla matlagningsprogram och hmta inspiration frn dem. Men nr jag ser den hr Niklas p svt s str jag mig enormt p hans frbannade gestikulerande hela tiden. Varfr inte lta matlagningen tala fr sig sjlv utan att frska frstrka allting med ett jvla viftande med hnder och armar. Kan inte koncentrera mig p matlagningen pga hans pajasbeteende.

Tacka vet jag Per Morberg, trota att han ibland slpar hundar efter bilen nr han r ute och kr.
Hller faktiskt med. Jag brukar inte kommentera folks beteenden men i det hr fallet s r det en ren katastrof.

Du pratar om hans gestikulerande. Det kan iof vara jobbigt. Men det jag mest retar mig p r hans ljudarsenal. Varje gng han tillstter ngon ingrediens eller gr ngot som han tycker r hftigt s lter han: Woosh, smack, ding, muosh, bash, daxh, ping, dang osv.

Ungefr s lt man nr man var i yngre tonren. Jag vet sledes inte till vilken kategori matlagare han vnder sig till .

Frutom det faktum att hans matlagning lmpar sig fr en skolkksmatsal s r jag ocks besvrad ver hans lite sjlvnjda stt att presentera denna.

~Paul~
Citera
2007-09-29, 16:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Retar mig otroligt att idioten sger "Smack" nr han lgger ned ngt i grytan/stepannan...Det sger det mesta om karln
Citera
2007-09-29, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Hller faktiskt med. Jag brukar inte kommentera folks beteenden men i det hr fallet s r det en ren katastrof.

Du pratar om hans gestikulerande. Det kan iof vara jobbigt. Men det jag mest retar mig p r hans ljudarsenal. Varje gng han tillstter ngon ingrediens eller gr ngot som han tycker r hftigt s lter han: Woosh, smack, ding, muosh, bash, daxh, ping, dang osv.

Ungefr s lt man nr man var i yngre tonren. Jag vet sledes inte till vilken kategori matlagare han vnder sig till .

Frutom det faktum att hans matlagning lmpar sig fr en skolkksmatsal s r jag ocks besvrad ver hans lite sjlvnjda stt att presentera denna.

~Paul~
Han frsker vara en svensk Jamie, men Jamie har ju iaf droppat ljudeffekterna sen mnga r..
Citera
2007-09-29, 16:11
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle-gusaf
Han frsker vara en svensk Jamie, men Jamie har ju iaf droppat ljudeffekterna sen mnga r..
Kan nog stmma. Tnkte inte p det . Nu lter jag som Peter Dalle .

~Paul~
Citera
2007-09-29, 16:22
Medlem
Golonkas avatar
Lustigt att flera lagt mrke till den hr tnten. En riktig jvla narr!
Citera
2007-09-29, 16:24
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Lustigt att flera lagt mrke till den hr tnten. En riktig jvla narr!
Hller till 100% med!

~Paul~
Citera
2007-09-29, 16:30
Medlem
Fladderfittas avatar
Citat:

S du tycker att Per Moberg r bra?
ckligare, svettigare, klantigare och skitigare kock fr man leta efter.Skulle aldrig vilja ta frn hans hnder.
Ett exempel r nr han han skulle tillaga kyckling, frst pratar han om att det r jtteviktigt att tnka p hygien nr man handskas med kyckling.

Sen s gr han ut i trdgr'n och hugger kycklingen p en huggkubbe, det r ju jttehygieniskt.
Ser ut som ett bombnedslag varje gng han lagar mat.
En sak som r positivt med honom r hans kk...ett riktigt drmkk fr den matintresserade.
Citera
2007-09-29, 16:33
Medlem
Necrobutchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderfitta
ckligare, svettigare, klantigare och skitigare kock fr man leta efter.Skulle aldrig vilja ta frn hans hnder.
Ett exempel r nr han han skulle tillaga kyckling, frst pratar han om att det r jtteviktigt att tnka p hygien nr man handskas med kyckling.

Sen s gr han ut i trdgr'n och hugger kycklingen p en huggkubbe, det r ju jttehygieniskt.
En sak som r positivt med honom r hans kk...ett riktigt drmkk fr den matintresserade.

Instmmer till fullo! Per Moberg r en riktig jvla slusk. Kletar i maten med alla tnkbara lemmar samtidigt som svetten riktigt droppar frn hela jvla karln. Tvi!
Citera
2007-09-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderfitta

Vad r det fr ohygieniskt med det? Det viktiga r ju att man hller r kyckling borta frn allt utom skrbrdan man skr den p och tvttar hnder och redskap noggrannt, inte att kycklingen har lite sgspn p sig nr man styckar den, innan man tvttar och tillagar den.

Per Morberg r den enda riktiga kock jag sett p tv. Om ni fick se ett restaurangkk s skulle ni antagligen svimma, fr det r banne mig inga personer med steriliserade kirurghandskar, utan en droppe svett i pannan. Kkar ni p restaurang s kan ni vara skra p att kocken doppat bde det ena och andra fingret i ssen eller kompotten, och att han skert svettas lika mycket som Per. Skillnaden r bara att ni inte ser det, och d tycker ni att maten r jttegod.
Citera
2007-09-29, 16:41
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:

Hller med om bde det du sger om och Niklas och Per. Lika roligt och inspirerande som det r titta p Per, lika trkigt och oinspirerande r det att se p Niklas.
Citera
2007-09-29, 16:46
Medlem
quaertys avatar
Ett jvla hackande p Per Morberg helt pltsligt. Den enda p riktigt mnga r som har lyckats f till ett inspirerande svenskt matprogram.
Dremot ser jag grna mer kritik mot Niklas Ekstedt, han r obehagligt dlig och tillgjord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in