Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-10-04, 02:11
Medlem
helt ok har käkat, gått till tandläkaren, köpt konsertbiljetter osv..helt ok för min del..de har bra deals när det gäller resor i alla fall.
Citera
2014-04-18, 08:56
Medlem
Redors avatar
Någon mer som börjar få problem med Groupon?

Jag beställde en sak från Groupon den 23/3 med 10 arbetsdagars leveranstid. Idag är det 18/4 och har fortfarande inte fått det jag beställt.

Har mailat företaget (baserat utomlands såklart) som hade dealen två gånger utan svar, och även mailat groupon två gånger utan svar.

Vad håller dem på med?
Citera
2014-04-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Någon mer som börjar få problem med Groupon?

Jag beställde en sak från Groupon den 23/3 med 10 arbetsdagars leveranstid. Idag är det 18/4 och har fortfarande inte fått det jag beställt.

Har mailat företaget (baserat utomlands såklart) som hade dealen två gånger utan svar, och även mailat groupon två gånger utan svar.

Vad håller dem på med?

Jag mailade dem också i måndags och fick svar idag. Tydligen ligger de lite efter på mailen just u.

Sjukt att det tagit så lång tid att få hem produkten. Om du inte får tag i företaget så brukar dem hjälpa till med det, har för mig att de gjort det åt mig tidigare.
Citera
2014-04-19, 21:14
Medlem
MasterBaits avatar
Inte min grej. Hade nyhetsbrevet i ett halvår. Bara skräp. Varken groupon eller arrangörerna, butikerna avsätta bryr sig om dealsen. Det handlar bara om att synas med ett varumärke för så många som möjligt, helt enkelt ett sätt att få ut reklam som folk tar emot och läser.
Citera
2014-04-22, 08:04
Medlem
Redors avatar
Vad jag inte riktigt förstår är varför dem alltid hänvisar till säljande företags kundtjänst (om en vara inte dykt upp eller av andra anledningar). som aldrig svarar. Då Groupon endast är "Marknadsföringspart". Jag köper ju varan/tjänsten av Gropuon..ör det då inte dem som oxå har ansvar för den?

Det är lite som det som vart uppe i PLUS. X köper en dator av företaget Z. När datorn inte funkar så hänvisar Z till Y osv osv.. Grejen är att jag och företaget ingått ett avtal vid köp och Z kan då inte bolla runt mig och be mig kontakta deras underleversntörer för att få problemet löst. Borde det inte funka på samma sätt även med Gropuon?
Citera
2014-04-22, 10:16
Medlem
Har köpt matkuponger och andra presentkort och det har aldrig varit några problem.

Däremot köpt en mobilladdare som snarare tömde batteriet och en högtalare med värdelöst ljud, kommer aldrig mer köpa någon pryl därifrån iaf.
Citera
2014-04-22, 19:55
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Jag mailade dem också i måndags och fick svar idag. Tydligen ligger de lite efter på mailen just u.

Sjukt att det tagit så lång tid att få hem produkten. Om du inte får tag i företaget så brukar dem hjälpa till med det, har för mig att de gjort det åt mig tidigare.

Såg nu på FB att företaget jag beställlt ifrån har massvis av kunder i England och europa.. som inte fått sina varor och företaget svarar inte på mail lr tele.
Så lär inte få nåt Heller och grouoon svarar intr dem heller haha.komiskt
Citera
2014-04-22, 20:57
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Vad jag inte riktigt förstår är varför dem alltid hänvisar till säljande företags kundtjänst (om en vara inte dykt upp eller av andra anledningar). som aldrig svarar. Då Groupon endast är "Marknadsföringspart". Jag köper ju varan/tjänsten av Gropuon..ör det då inte dem som oxå har ansvar för den?

Det är lite som det som vart uppe i PLUS. X köper en dator av företaget Z. När datorn inte funkar så hänvisar Z till Y osv osv.. Grejen är att jag och företaget ingått ett avtal vid köp och Z kan då inte bolla runt mig och be mig kontakta deras underleversntörer för att få problemet löst. Borde det inte funka på samma sätt även med Gropuon?

Jo, det är ju så det borde gå till. En återförsäljare är ansvarig för de varor som de säljer. Stora webföretag tjänar in pengar på att göra sig så svåråtkomliga som möjligt. Men gäller det försäljning är beteenden näst intill olaglig. Man skall självklaet kunna nå det företag som ansvarar för reklamationer och återköp.
Citera
2014-06-26, 14:04
Medlem
Graflunds avatar
Hej!

Har någon annan köpt PS4 via deras erbjudande från Photo Direct? Får varken tag i varan eller svar
Citera
2014-07-03, 03:06
Medlem
Hoegens avatar
Köpte en GoPro-kamera genom de, nästan tusingen billigare än org.pris så slog till. Har för mig att det var hyfsat snabb leverans, ca 1 vecka. Stort + att leveransen var direkt till dörren! Det är ju min enda efrarenhet av Groupon så måste säga att jag är nöjd.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in