Resultat: Inverted aim?
Ja fr fan!
25,93%
7 röster
Aldrig i helvete!
74,07%
20 röster
  • 1
  • 2
2011-09-29, 15:57
Medlem
BigFatCones avatar
Nr jag brjade spela Quake 2 fr mnga herrans r sen s var det standard med inverted aim men nr jag p senare tid har spelat med vnner och bekanta och vi har passat handkontrollen mellan oss s fr vi alltid ndra den instllningen. Jag finner det mer naturligt att dra musen bakt fr att titta uppt precis som man bjer huvudet bakt fr att titta upp. r detta nnting som har ndrat sig p senare r eller r det bara mina vnner som (enligt mig) r feltiltade?

Fr att undvika trkiga inlgg i stil med "jag kr inte inverterat" och tvrtom s bjussar jag p en poll men jag ser grna diskussion, givetvis.
Citera
2011-09-29, 16:15
Medlem
SmileuronTVs avatar
Alltid inverterad y-axel. Alltid inverterat kors...det faller sig liksom naturligt
Citera
2011-09-29, 21:49
Medlem
sprututs avatar
Nej usch!
Tycker det r mer logiskt att dra just dra ner fr att se ner och upp fr upp
Citera
2011-09-29, 21:52
Medlem
pjalles avatar
Spelar inte inverted... kanske om det r flygplansspel.

http://www.ign.com/videos/2011/09/24...rted-vs-normal
Citera
2011-09-29, 21:56
Medlem
sprututs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Spelar inte inverted... kanske om det r flygplansspel.

http://www.ign.com/videos/2011/09/24...rted-vs-normal
Ja, om det r flygspel s brukar det bli inverted men de r sllan jag spelar spel som innehller mycket flygning.
Citera
2011-09-29, 21:58
Medlem
Dalarans avatar
Icke sa Nicke. Spelar jag ett skjutarspel och ser ngot komma i snett ver mig s drar jag musen snett uppt. Knns logiskt att dra musen mot det hll de kommer ifrn.
Citera
2011-09-29, 22:11
Medlem
Dexxys avatar
Jag gr det just fr Quake, fr det r man vl van vid - aldrig i andra spel.
Citera
2012-06-26, 04:54
Medlem
BigFatCones avatar
Jag knner att jag mste bumpa den hr trden eftersom jag finner det rtt intressant.

Fr egen del tycker jag att det r lite lustigt att jag anvnder mig av inverterad Y-axel i shooters och det knns helt naturligt men i alla andra sorters spel/desktopanvndande s knns det bara konstigt.
Citera
2012-06-29, 13:14
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag knner att jag mste bumpa den hr trden eftersom jag finner det rtt intressant.

Fr egen del tycker jag att det r lite lustigt att jag anvnder mig av inverterad Y-axel i shooters och det knns helt naturligt men i alla andra sorters spel/desktopanvndande s knns det bara konstigt.
Det r bara bgar och n00bs som kr med icke-inverterad Y-axel!

N, men serist. Jag har mrkt att de som spelat under en lngre period och kanske inte brjade sitt FPS:ande med Modern Warfare spelar i strre utstrckning med inverterad.

Vad tror ni om det?
Citera
2012-06-29, 15:36
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Kr som dig. Lite handlar nog om att det r en vana frn frr. I Quake var det ju standard och det r de inte i nyare spel vl? Jag kr en hel del Q3 CPMA fortfarande och jag kr fortfarande inverterat Y, tanken att byta har aldrig slagit mig.

Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Vad tror ni om det?

Precis det jag tror ocks.
Citera
2012-06-29, 19:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Vad tror ni om det?

S kan det mycket vl vara faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
Kr som dig. Lite handlar nog om att det r en vana frn frr. I Quake var det ju standard och det r de inte i nyare spel vl? Jag kr en hel del Q3 CPMA fortfarande och jag kr fortfarande inverterat Y, tanken att byta har aldrig slagit mig.

Nej, inverterad Y-axel har aldrig varit standard s vitt jag vet. Jag har sprungit p ett eller annat spel som har haft det som default men det slr mig samtidigt som jag skriver att det var p 360 och dr kan man stlla in sna saker i systemet s att det r default.

Ser jag till pollen s r det i alla fall en gammal rv som hngt med sedan Quake-tiden som inte spelar inverterat.
Senast redigerad av BigFatCone 2012-06-29 kl. 19:53.
Citera
2012-06-30, 18:31
Medlem
BlackMetals avatar
Jag spelar inte inverterat men jag har alltid varit en RTS-spelare och r riktigt usel p FPS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in