Citat:
Innan Sveriges Rikes Lag ersätts med Sharia, just innan solnedgången, hur kommer ni att agera?
Ponera hur det skulle vara den höstdagen en muslimsk majoritet tar över i ett demokratiskt val.
Tror du på största allvar att Sharia kommer införas i Sverige? Försök se bortom SDs propaganda min vän, det finns inga monster som ruvar i garderoben.
Citat:
SD presenterade sin beräkning av invandringens kostnader idag. Den kom inte som en chock, alla med förstånd begriper att vi går back enorma summor på detta vanvett.
Detta uttalande går ändå att debattera, så låt oss. Invandringen är kortsiktigt kostsam, ja det stämmer. Långsiktigt? Svårt att avgöra, men mycket pekar på motsatsen. Även om den skulle vara kostsam långsiktigt anser jag ändå att vi har ett moraliskt ansvar som går utöver ekonomiska kalkyler. Ponera följande fakta: efter att Sydafrika avskaffade Apartheidsystemet rasade ekonomin, sambandet är tydligt. Anser du därför att Apartheid är ett bättre system? Vi har otaliga system och regelverk som kostar (demokratin, handikapsanpassning med mera) men som vi anser är moraliskt rättfärdigade. Menar du att alla beslut ska grundas i vad som är ekonomiskt nyttigt?
Det moraliska ansvaret för våra medmänniskor innebär inte att vi måste införa Sharia, men att vi borde ge människor som vill komma till Sverige och göra sig en drägligare tillvaro en chans. Givetvis måste alla som bor i Sverige följa svensk lag, och jag är övertygad om att den liberala ideologins pelare av bland annat demokrati och mänskliga rättigheter har en världsomspännande attraktion bland såväl människor med muslimsk som kristen bakgrund. Därför kommer vi aldrig införa Sharia i Sverige.