2011-09-30, 01:15
Medlem
Jag bor i Vietnam. Har en nära vän som har hjärntumör (vietnamesisk "doktor")
Jag kan inte se på och låta henne dö. Vad kan jag göra?? Gifta mig och ta henne till Sverige? Vad som helst, kom med ALLA(!!) möjliga tänkbara förslag. Hon är 21 år gammal, Jag vet ej hur länge hon har haft diagnosen. Jag vet ej vilken sorts tumör hon har. (hon vill gärna hålla allt för sig själv), hon är redan inställd på att dö.
Det spelar ingen roll vad som krävs, jag är villig att ställa upp. Jag vet att det är väldigt tunt om information. Fråga gärna VAD som helst så tar jag reda på det. All hjälp uppskattas som FASIKEN.
Tunt som fan om information, jag vet, men jag känner mig rätt trasig och måste börja någonstans. Kan inte låta ännu en försvinna...Nu får det fan vara nog!
TACK!
Citera
2011-09-30, 01:20
Medlem
rottenbones avatar
Har inte sverige gratis hälsovård även för papperslösa?

Ta me na till sverige och säg att hon blev akutsjuk.
Citera
2011-09-30, 02:30
Medlem
Grandma-Yettas avatar
TS: Du borde dels kolla vad för hjärntumör hon har. För kan säga om än tumören går att bota så kan hon lika gärna bli en grönsak efteråt.

Så vad tror du hon väljer? Dö och slippa vara grönsak, eller vara grönsak och leva?

Jag förstår om du vill hjälpa henne, men du kan väl istället om det är en obotlig hjärntumör finnas vid hennes sida och göra hennes sista tid en lycklig tid?
Citera
2011-09-30, 02:51
Bannlyst
Ibland sitter tumören så att den inte går att operera, dvs djupt inne. Då finns det inget att göra.
Citera
2011-10-05, 12:01
Avstängd
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
Ibland sitter tumören så att den inte går att operera, dvs djupt inne. Då finns det inget att göra.

Ja, men i regel är det väl alltid så att tumören är obotlig om den är elakartad? Om det rör sig om en gliomtumör, som är vanligast vid elakartade tumörer, så växer väl alltid tumören in i hjärnvävnaden och sätter nya gliomceller. Då spelar det ingen roll om man opererar eller inte, den kommer att komma igen, även om man kan vinna några månader i överlevnad. Chansen att överleva en elakartad hjärntumör är oftast väldigt liten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in