Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-10-01, 02:40
Medlem
Vad fanken r det hr, nn som vet mer..

Frgan stlld var r Mariana web den nya Grifter?

Deal with my bad English, please:

People are turning it into the new grifter, but Mariana Web really does exist. People saying it's snuff or CP if full of horse shit, because that's not what it's about.

The only way I can explain Mariana Web is more or less like Wikileaks but going far, far, far beyond.

If you are the common Joe when it comes to the Internet (and that includes being a regular in newt gingrich) you will not find it. But if you obssess over it and you do find it, you're gonna be pretty much fucked one way or the other, I guarantee you that. I "browsed" it one day and I regret ever laying eyes upon the things I read there.

This world is a bad place.
Citera
2011-10-01, 03:08
Medlem
Kanske skall vara lite mer specifik, min postering ovan ger lite frklaring till krnfrgan s jag fyller ut lite: hamnade i en trd om Deep Web, allts: katigoriserar man Internet i flera niver, som isbergsexemplet s har vi de versta skikten som vi de flesta rr oss i, det publika ntet s att sga.

Under ytan kommer det ytterligare niver, med peer to peer TOR och allt det dr hackers, pedofiler, dissidenter och dylika rr sig och gr sitt skit. Aka Deep Web, vi vanliga, de flesta av oss simmar kring ytan. The Grifter r en titulering som jag frsttt p lnkar till sjuka individer som gr ett och ett annat live.

Marianergraven r vrldens djupaste punkt, belget i Stilla havet, Mariana web, fga frvnande, ger en hint om det man kan hitta dr, det rr sig inte om bporr eller snuffmovies som besvarat ovan. Blev bara vldigt nyfiken. Har inte kunnat hitta ett dyft mer om detta.
Senast redigerad av Mozez54 2011-10-01 kl. 03:11.
Citera
2011-10-01, 03:26
Medlem
Samma lirare igen:

Listen up newfags, I've been there. You can't understand the shit that goes on there. The existentialist shit that we spew here honestly is the best way of describing it to you. Imagine your whole conceptions not just of society and government, but all of reality shaken to its very core. Imagine losing all sense of identity, and I'm not just talking about this We are Anonymous, you don't know us shit. you can't fathom, nor honestly can I, what looking at over nine thousand terabytes of the Creation's most classified shit can even do to you. I've seen it, and my mom got scared and said "you're moving with your auntie and uncle in Bel-Air."

En annans inlgg:

don't know if mariana shit is real
>i want it to be real
>been waiting for something like this for years lol
>imokwiththis

svaret:

It's real. But

1) you won't find a "link" to Mariana ... it can find you. But you won't find it. Ever.

2) when and if you find it, you'll lose everything you have. Everything.

3) It's about this world of ours being unreal. You can't accept that fact. Mariana can prove it to you.
Senast redigerad av Mozez54 2011-10-01 kl. 03:29.
Citera
2011-10-01, 19:21
Medlem
...lter som pandoras box

eller bara ett frsk till marknadsfring?
marianaworld.com
Citera
2011-10-05, 14:42
Medlem
fler citat

it's info. Info not meant for our eyes, collected and regulated by god knows who throughout time, and impossible for the authorities to control. That, and all the sick stuff you thought were urban legends and campfire tales. It operates completely different than anything on the surface web, or the deep web, and it moves at warp speed and utilizes alternate keys and mastercodes that takes severe programming skills to handle. It also works as a gateway to pretty much everything accessible by wire, so those who knows their way around The Mariana can access any interface anywhere, anytime. No hacking needed, no passwords, no codes.. - just programming.

Nnting r det ju vill jag tro i alla fall, tyvrr verkar det vara en liten skara av vldigt skickliga individer som har access till den hr delen av ntet. Och de finns varken hr p detta forum eller p s mnga andra stllen.
Citera
2011-10-05, 22:05
Medlem
LGDs avatar
S Mariana web r en vldigt krypterad sida som bara ett ftal mnniskor har tillgng till?
Det hr lter intressant, kommer flja trden gladeligen. Men om nu grabben sger att sidan existerar och att han har sett allt skit, varfr lnkar han inte bara sidan?
Fyll grna p med mer inlgg frn honom, det hr var fga intressant
Citera
2011-10-05, 22:10
Medlem
Gtt mos hoppas de r the real deal och att sanningen lcker ut
skulle frvandla en hel vrld om hon nmde att den "vanliga svensson" i detta fall som hon nmner Joe lcker.

I would mark out, it would be chaos.
Citera
2011-10-05, 22:24
Medlem
LGDs avatar
Frresten TS, vart hittar du dessa inlggen?
Citera
2011-10-06, 22:07
Medlem
xmzs avatar
Ngon har blivit trollad p 4chan
Citera
2011-10-08, 00:14
Medlem
Att dyka nedt p webben gr och r ingen strre konst. Frgan att besvara r vl d kanske anledningen.

Lnkar till en artikel i mnet.

http://www.rogerdavies.com/2011/06/dark-internet/

Att g nnu djupare innebr ju bara mer mrker. Men ocks mindre liv i luckan.
De individer som fr en kick av barnporr eller dealar med hackade kreditkortsnummer minskar i antal d de fr sina behov tillgodosedda i deepwebben.
Det r allts andra mnen som behandlas nnu lngre ned i mrkret och vad detta r kan jag bara spekulera i. Har ingen som helst aning om.' Bara att knslan sger mig att det r mer intrikat n fysisk och kttlig begran och lust.
Vad jag frsttt krvs ordentliga programmeringskunskaper och en vana att vara ute p "djupt vatten" och frst riskerna med det.

Med "vana" menar jag att det inte anbelangar att man kommer att stta p riktigt sttande material och sajter. Antigen gr inte eq-faktorn igng fr att man har svrt fr empati och frstelse, svr moralsvikt, eller s har man sett det s mycket och vet att det alltid r dr att man inte bryr sig om det lngre. Man har vant sig.
Gamla Amanda som fr se en sajt med fosterhemsbarn som torteras slr bakut och r inte en lmplig kandidat fr att fortstta resan nedt.

"Riskerna" r uppenbara. Myndigheter hittar pedofilringar hr, lurar knarkkurirer och vervakar oliktnkande samt terrorister. Gr man ett snetramp kan det svida lnge.
Hackers och andra kan ltt komma t dig och dina uppgifter om du inte vet vad du hller med, ta ver din dator, kolla p dig genom din webkamera mm
vriga risker r sklart pallar man att se det skit som r dr??

Lgger man d sin sjl p att veta vad Mariana web r och tar sig dit s undrar ju jag i de citat jag postat tidigare, vad kan dr va?
Senast redigerad av Mozez54 2011-10-08 kl. 00:20.
Citera
2011-10-08, 14:10
Medlem
LGDs avatar
Det som gr det hela s trkigt r att alltihopa bara kan vara phitt ocks . Fan det hr vill man ju bara f reda p mer om.
Citera
2011-10-08, 16:45
Medlem
funderar starkt p att ge mig an det som skrivs i artikeln du lnkade till mozez.

jag terkommer och uppdaterar med vad jag finner i s fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in