Att dyka nedt p webben gr och r ingen strre konst. Frgan att besvara r vl d kanske anledningen.
Lnkar till en artikel i mnet.
http://www.rogerdavies.com/2011/06/dark-internet/
Att g nnu djupare innebr ju bara mer mrker. Men ocks mindre liv i luckan.
De individer som fr en kick av barnporr eller dealar med hackade kreditkortsnummer minskar i antal d de fr sina behov tillgodosedda i deepwebben.
Det r allts andra mnen som behandlas nnu lngre ned i mrkret och vad detta r kan jag bara spekulera i. Har ingen som helst aning om.'
Bara att knslan sger mig att det r mer intrikat n fysisk och kttlig begran och lust.
Vad jag frsttt krvs ordentliga programmeringskunskaper och en vana att vara ute p "djupt vatten" och frst riskerna med det.
Med "vana" menar jag att det inte anbelangar att man kommer att stta p riktigt sttande material och sajter. Antigen gr inte eq-faktorn igng fr att man har svrt fr empati och frstelse, svr moralsvikt, eller s har man sett det s mycket och vet att det alltid r dr att man inte bryr sig om det lngre. Man har vant sig.
Gamla Amanda som fr se en sajt med fosterhemsbarn som torteras slr bakut och r inte en lmplig kandidat fr att fortstta resan nedt.
"Riskerna" r uppenbara. Myndigheter hittar pedofilringar hr, lurar knarkkurirer och vervakar oliktnkande samt terrorister. Gr man ett snetramp kan det svida lnge.
Hackers och andra kan ltt komma t dig och dina uppgifter om du inte vet vad du hller med, ta ver din dator, kolla p dig genom din webkamera mm
vriga risker r sklart pallar man att se det skit som r dr??
Lgger man d sin sjl p att veta vad Mariana web r och tar sig dit s undrar ju jag i de citat jag postat tidigare, vad kan dr va?