2011-10-03, 12:49
Medlem
Tja,

Någon som vet om man åldras snabbare om man när man föddes hade gamla föräldrar?

Hej då
Citera
2011-10-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffig
Tja,

Någon som vet om man åldras snabbare om man när man föddes hade gamla föräldrar?

Hej då
dummaste jag hört
Citera
2011-10-03, 12:59
Avstängd
Är det något du har hört eller varför undrar du det?
Citera
2011-10-03, 13:01
Medlem
Leipzigs avatar
Barn till föräldrar som är 35 och uppåt vid födseltillfället riskerar ju i större utsträckning att få olika defekter. Det är ju inte helt omöjligt att det skulle vara på det viset att avkomman blir svagare och därmed bryts ner snabbare. Men jag tror inte att det finns någon forskning bakom det.
Citera
2011-10-03, 13:02
Medlem
Semestas avatar
Att utveckla en mer lill-gammal personlighet skulle däremot kunna vara en större möjlighet med äldre föräldrar. Men du har fortfarande 365 dagar mellan födelsedagarna.
Citera
2011-10-03, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semesta
Att utveckla en mer lill-gammal personlighet skulle däremot kunna vara en större möjlighet med äldre föräldrar. Men du har fortfarande 365 dagar mellan födelsedagarna.

Alltså jag menar ju om faserna i den biologiska processen kommer snabbare. Typ snabbare skallig, snabbare skäggig etc.
Citera
2011-10-03, 13:12
Medlem
Semestas avatar
Citat:
Alltså jag menar ju om faserna i den biologiska processen kommer snabbare. Typ snabbare skallig, snabbare skäggig etc.

Nej så blir det inte, nu är du inne på genetik och hormonutveckling.
Citera
2011-10-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leipzig
Barn till föräldrar som är 35 och uppåt vid födseltillfället riskerar ju i större utsträckning att få olika defekter. Det är ju inte helt omöjligt att det skulle vara på det viset att avkomman blir svagare och därmed bryts ner snabbare. Men jag tror inte att det finns någon forskning bakom det.

Svag är jag inte tvärtom alltid varit den virila och starka i mina klasser.

Men Jag upplever att jag fick skägg, skallighet och en del andra biologiska företeelser före mina jämngamla.

Folk tror dessutom alltid att jag är äldre än jag är baserat på mitt ansikte.
Citera
2011-10-03, 13:16
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:

Nej. Den biologiska processen har inget med hur gamla dina föräldrar var vid själva tillverkningen av dig.
Citera
2011-10-03, 13:24
Medlem
en tjej jag känner fick barn när hon va 19 hennes pappa är 70, så kanske ja
Citera
2011-10-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redigtarg
en tjej jag känner fick barn när hon va 19 hennes pappa är 70, så kanske ja

Haha nä när det kommer till när man skaffar barn tror jag det handlar om ett val ändå, alt. misstag.

Jag menar mer hur snabbt man åldras mer genetiskt. Hur gammal man ser ut eller så.
Citera
2011-10-05, 11:46
Avstängd
indianhejs avatar
Det vet jag ingenting om. Däremot är det väl visat att barn till gamla föräldrar inte bara har en större riskökning vad gäller olika defekter utan också i större utsträckning är mer drabbade av olika allvarliga sjukdomar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in