Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-03, 14:50
  #1
Medlem
areyous avatar
Innan någon börjar klaga: ja, jag har sökt här på Flashback och flera andra forum ett par minuter nu men det finns inget tydligt svar.

Är det säkert att radera virus som ligger i karantän och vad kan det innebära om man raderar dessa? Det jag kom fram till vara att om filerna inte var skadliga eller liknande kunde de komma tillbaka.

Som ni ser förstod jag inte riktigt, så skulle någon vänligen kunna förklara lite utförligt?

Jag har ca 500MB utrymme kvar på hårddisken och det försvinner hela tiden trots att jag kört diskrensning och raderar temporära filer. Det verkar som att filerna som ligger i karantän tar jävligt stort utrymme.
Citera
2011-10-03, 14:55
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Karantän är precis som det låter som. Säkerhetsprogrammet har bedömt en eller flera opålitliga filer, därav karantän.

Dessa filer kan du med gott samvete radera. Oftast så får man ett retursvar ifrån sitt säkerhetsprogram att raderar fil/filerna och därefter göra en omstart av operativsystemet.
Citera
2011-10-03, 15:06
  #3
Medlem
areyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Karantän är precis som det låter som. Säkerhetsprogrammet har bedömt en eller flera opålitliga filer, därav karantän.

Dessa filer kan du med gott samvete radera. Oftast så får man ett retursvar ifrån sitt säkerhetsprogram att raderar fil/filerna och därefter göra en omstart av operativsystemet.

Tack så hemskt mycket!
Citera
2011-10-03, 19:10
  #4
Medlem
TorrentLovers avatar
Fast ibland kan det ju vara en så kallad "false positive"/("falskt alarm").
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback