Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-03, 21:15
Medlem
Har hittat en telefon på Antonys Data till bra pris, nästan för bra (500kr billigare än det dyrare stället). Blev ännumera misstänksam när det stod att telefonsupporten inte fungerade så jag kollade upp företager på ratsit. Vad tror ni kommer fram? Precis, ingenting, företaget finns inte där och det finns ingen Anthony i Hägersten!
Finns någon som har beställt därifrån och vet om det är bluff eller om det faktiskt är en sida med väldigt bra priser (sidan ser seriös ut). Det ska också finnas en fysisk butik i Hägersten på Doktor Widerströmsgatan 4, om det är någon som bor i närheten skulle han/hon väl kunna ta en sväng dit och kolla om det finns en riktig affär där! Det skulle uppskattas!!

Väldigt tacksam för svar!
http://www.antonysdata.se/ Där har vi sidan också
Citera
2011-10-03, 21:39
Medlem
Det verkar lite för bra tycker jag, ett nytt ps3 för 1700. Och man kan inte nå kundtjänsten via telefon för det är högtryck i deras butik men man hittar absolut ingen information om företaget alls på nätet.
Sidan ser dock pålitlig ut men jag skulle inte handla där. Fast å andra sidan så verkar det som om betalning sker via faktura när man fått produkten.
Citera
2011-10-03, 21:40
Medlem
TeEsErs avatar
Det finns en Antony M på Dr Widerströmsgatan i Hägersten. Han har en enskild firma och f-skatt. Verksamheten är tydligen postorder- och internethandel.

/T
Citera
2011-10-04, 00:16
Medlem
Hej!

Har handlat ifrån antonysdata och jag fick hem min vara tidigare idag. Beställde en Arc i Torsdags via Klarnafaktura!

Blev även misstänksam när de inte hade telefonsupport, men det visar sig att han är seriös!

Gjorde även en kreditkontroll på honom, Han heter
Antony Mmary
Med enskild firma
Bra inkomst inga anmärkningar
med f-skatt och momsreggad!

Så far no fiffel!
Citera
2011-10-04, 00:27
Medlem
Hade nog tagit en såndär klarna faktura för vara säker.
Citera
2011-10-04, 00:48
Medlem
Okej, vet inte hur ni hittade nån Anthony, jag gjorde iallafall inte det! Men tror jag köper via faktura, blir det problem så kommer jag se till att alla kommer bli informerad om det
Citera
2011-10-04, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajen454
Okej, vet inte hur ni hittade nån Anthony, jag gjorde iallafall inte det! Men tror jag köper via faktura, blir det problem så kommer jag se till att alla kommer bli informerad om det

Wops, my bad stavade med ett H
Citera
2011-10-04, 09:40
Medlem
Om jag har tid, lust och ork lite senare så kan jag ta en sväng och kolla om det finns en butik där, bara för att jag är en så vänlig själ
Citera
2011-10-04, 11:20
Medlem
Att han valde det väldigt svenska namnet "Gustav" och därefter uppvisar ganska tydliga problem med svensk meningsuppbyggnad är också lite misstänkt
Citera
2011-10-04, 11:29
Medlem
Nu har jag varit och kollat, men hittade ingen butik. Doktor Widerbergs gata är ett vanligt fult bostadsområde med gråa hus. Det fanns inga skyltar till Antonys Data. Så om den mot all förmodan ligger där så är det antingen i en lägenhet eller i en källare. Eller så var jag på fel plats. Vilket inte är speciellt troligt eftersom det inte lär finnas fler gator med samma namn i Hägersten.
Citera
2011-10-04, 11:30
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustav.bred
Hej!

Har handlat ifrån antonysdata och jag fick hem min vara tidigare idag. Beställde en Arc i Torsdags via Klarnafaktura!

Blev även misstänksam när de inte hade telefonsupport, men det visar sig att han är seriös!

Gjorde även en kreditkontroll på honom, Han heter
Antony Mmary
Med enskild firma
Bra inkomst inga anmärkningar
med f-skatt och momsreggad!

Så far no fiffel!
Hahaha, använd åtminstone ett annat nick ELLER säg att du beställde samma telefon. Dyka upp helt ny på två forum med samma namn och köpt två telefoner, sluta dumma dig.
Citera
2011-10-04, 12:03
Medlem
Jag är för slapp för att göra det själv men är det ingen som orkar ta kontakt med Klarna och meddela dom att en oseriös aktör använder sig av deras namn på sin sida. Det blir nog en polisanmälan när de uppdagar detta. Om sidan nu är oseriös dvs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in