2011-10-04, 03:35
Medlem
Lettovinnes avatar
För ungefär 40 minuter sedan, på vägen hem från en kompis så kom det ett väldigt obehagligt mullrande typ trumpet ljud från himlen.
Jag googlade lite på strange noises.

Hittade denna film och ljudet var i princip identiskt med det jag hörde.
http://www.youtube.com/watch?v=9ko-HX9HVj8

Hittade också en sida med lite filmer och info.
http://www.sott.net/articles/show/22...the-Sky-Videos

"The sounds in the sky phenomena caught our attention after we posted a video uploaded on Youtube on March 12, 2011, What is This Loud NOISE?. The loud rumbling noise that sounded like a tornado, made the ground shake and lasted up to twenty minutes occurred in Florida. Below, a compilation of 'strange sounds in the sky' videos including the video that initially piqued our interest, the video of a 'loud noise' in Florida on March 9, 2011. Of particular interest, one extraordinarily creepy 'sounds in the sky' video from Marietta, Georgia. "

Sen läste jag även om att HAARP eller liknande kan vara det mystiska ljud. Men känns lite foliehattigt!

Men hur som helst, syftet med tråden är att höra om andra har upplevt samma sak.
Skriv gärna tidpunkt och vart i världen du befann dig under händelsen!

Peace.
Citera
2011-10-04, 04:02
Medlem
cephs avatar
Finns en hel drös trådar om dessa s.k. "fenomen". Det är alla möjliga ljud, allt ifrån tunnelarbeten till vägarbeten. Från jättelika borrar till vinkelslipar, från trasiga tågvagnar till gasläckage och vädring. Från andra alla möjliga typer av industriellt maskineri till trafikinducerade resonanser, huligantutor, sprängningar och varningssignaler för dessa, turbinflyg och så vidare. Ett par ljud har t.o.m. vart fåglar (enkelbeckasiner och så, som förvisso låter bra jävla konstigt, det får man medge).

Konspirationsfolket går på högvarv av någon outgrundlig anledning och klumpar ihop en hel massa orelaterade saker. Vanligen stannar man inte vid bara ljuden, utan man blandar in 2012, HAARP, UFOs, kometen Elenin, Nibiru, änglar, Gud, rymdvarelser, jordbävningar, Illuminati, reptilerna och skapar olika samlingsklipp där man gör en enda stor smet av alltihopa och påstår att det ena styrker det andra och så vidare.

Men det är väl för att de måste ha något att hetsa upp sig över. Finns det inget att tjafsa om för tillfället så dröjer de inte länge förrän de helt enkelt hittar på nya "mysterier" och fantiserar ihop långsökta samband och allt möjligt.

För att vi ska luska ut vilken av alla tänkbara källor till dylika ljud just du har hört så behövs information om tid (den har du gett) och framför allt plats. Vidare kan ju lite research från din egen sida vara bra, typ uppföljning (pröva nästföljande dag vid samma tidpunkt på samma plats t.ex.) och kanske kolla med kommunen om man varnat för dylika störningsmoment. Pågår kanske någon form av bygge i närheten? Det finns hur mycket som helst som hjälper enormt.
Citera
2011-10-04, 05:22
Medlem
Zelogaths avatar
Tycker det låter som det har någonting med elektricitet att göra, någon reaktor eller något, speciellt det brummande konstanta ljudet bakom "trumpeterna" (vettefan hur man fick det till trumpeter, låter som en råmande ko)
Citera
2011-10-04, 05:25
Medlem
d0s avatar
Att titta på det där klippet vid den här tiden samtidigt som ett flygplan dånade utanför fönstret i nattmörkret var bättre än skräckfilm.

Det låter som ett motorljud som ekar underligt; var förmodligen det du hörde också.
Citera
2011-10-04, 08:26
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Tycker det låter som det har någonting med elektricitet att göra, någon reaktor eller något, speciellt det brummande konstanta ljudet bakom "trumpeterna" (vettefan hur man fick det till trumpeter, låter som en råmande ko)

Hur låter en reaktor tänkte du?
Citera
2011-10-04, 14:02
Medlem
StortHelvetes avatar
Hörde samma skumma ljud, i Dalarna.
Slutet av Juli, och det var en klar natt.

Vettefan vad det var.
Citera
2011-10-04, 18:24
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
Hur låter en reaktor tänkte du?
Haha, jag var trött och hade inte lagt mig än- menade en generator som alstrar ström, eller någon form av motor
Citera
2011-10-04, 19:52
Medlem
Flugsafts avatar
http://www.youtube.com/watch?v=vcUDY...layer_embedded
Citera
2011-10-04, 20:08
Bannlyst
vad är harp? DET låter väldigt konstigt!!!!! PAPI vart faktist rädd!!!
Citera
2011-10-04, 23:05
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papi79
HAARP: http://skeptoid.com/episodes/4122
Citera
2011-10-05, 07:08
Medlem
Big-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papi79

Haha, kul att se dig igen, Papi! Jag håller med om att DET låter konstigt.

OnT: Jag skulle kunna tänka mig något som har med elektricitet att göra, som Zelogath är inne på.
Citera
2012-01-18, 17:35
Medlem
Konstiga Ljud världen över?

Tycks ploppa upp en massa videos, med folk som filmar ute på landskap och hör en massa konstiga ljud som skränar?

http://www.youtube.com/watch?v=gtLNmdZTf_g

Blev lite nyfiken på vad som försiggår här?

nån som har "intel" på detta? Ljuden tycks förekomma lite överallt här på bollen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in