De senaste dagarna har jag haft ont i halsen.
Idag på morgonen när jag tittar i halsen så är det en jättestor vit prick (ser ut som en stor finne) rakt ner i halsen. När jag sedan äter frukost så känner jag att jag får en äcklig smak i flabben och jag börjar må illa. Kollar mig i speglen igen och pricken är borta.
Dock har jag en liten bula kvar som ser ut som en gammal finne.
Så vad är det för något? Har även haft feber i ca 1 vecka.
Kan det inte vara en blåsa? Har du brännt dig på het mat eller något den senaste tiden? Tonsilloliter som nämndes ovan låter inte helt otroligt heller, alternativt så kan det väl helt enkelt vara just en finne, jag tror man kan få sådana lite var som helst.
För övrigt så skulle jag bli väldigt glad om du kunde ställa frågan på ett engelskspråkigt forum också, och sedan rapportera vad du fick för svar.
"When I woke up this morning I had a huge, white prick in my throat. It looks Finnish. Please help!"
edit: läste just dina inlägg en gång till och är nu till 99% säker på att det är tonsilloliter. Av något skäl så fick jag för mig att du hade ont och att det var en böld inblandad, men om så inte är fallet så är det tonsilloliter. Välkommen in i klubben, jag har ibland sådana och det är inte roligt att råka sätta tänderna i en. För mig så är de faktiskt vanligast just efter en förkylning. Vet inte varför, men jag antar att bakteriefloran i munnen blir lite wonky under en förkylning.
Jag har genom åren gjort lite efterforskningar i umgängeskretsen, och det verkar som att tonsilliter är vanligare bland de av oss som hade mycket halsfluss som barn. Jag skulle tippa på att det beror på att ärrvävnaden på mandlarna gör att det finns fler "kratrar" för de äckliga plupparna att bildas i.
Hursomhelst, det är ingen fara, bara att peta bort och njuta av avsaknaden av bajssmak i munnen. Själv saknar jag nästan helt kräkreflex, så när jag drabbas brukar jag bara köra in en lång pincett och gräva runt tills jag fått bort skiten.
Senast redigerad av JohnnyDestroy 2011-10-04 kl. 05:50.
Halsböld? Inte att föredra, been there done that. Har den spruckit är det lugnt, annars åk till sjukan.. Penecellin botar. Förr i tiden stack man hål på dem..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!