2011-10-04, 16:00
Medlem
Hejsan flashback!

Jag har nyligen upptäckt en liten utåtstående prick på högra pungkulan som inte funnits där tidigare och tänkte först "äh den försvinner snart", men den är kvar än. Den är alltså inte större än en liten finne men den är tillräckligt stor för att kunna kännas.

Har tänkt att kontakta läkare men ville kolla med er först!

Tack på förhand
Citera
2011-10-04, 16:02
Medlem
ekkers avatar
Testa kläm den och se om den försvinner efter det :P
Citera
2011-10-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekker
Testa kläm den och se om den försvinner efter det :P

hahaha! Nej utan är dålig på referera men för att ni ska kunna få någon som helst uppfattning av storlek så skrev jag ungefär som en finne! ^^
Citera
2011-10-04, 16:25
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oljepannan
hahaha! Nej utan är dålig på referera men för att ni ska kunna få någon som helst uppfattning av storlek så skrev jag ungefär som en finne! ^^

Jag hade testat att klämma :P va dock noga med att få ut allt var isåfall.. hade en polare som inte lyckades med detta när vi va yngre... han fick tydligen åka in till sjukhuset och få hjälp eftersom det som blev kvar blev inflamerat o gjorde så ont så han inte kunde röra den :P
Citera
2011-10-04, 16:30
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Bild tack! (no homo)
Citera
2011-10-04, 17:05
Bannlyst
Ta en nål och punktera vad det nu är kläm... tvätta med sprit!

Hemkirurgi är bäst!
Citera
2011-10-05, 00:27
Medlem
Kolla i den här tråden!

https://www.flashback.org/t955788
Citera
2011-10-05, 00:45
Medlem
Nej man alltså det är i pungpåsen på pungkulan en liten extra böld, så om jag skulle försöka klämma så vet jag isåfall inte 100% att jag får ut allt
Citera
2011-10-05, 00:50
Medlem
tryds avatar
Man kan ju få finnar lite överalllt.

Det kan likväl vara ett litet hårstrå som inte lyckats komma ut och är kvar där i så att säga och blivit inflamerad för att den ska kunna tryckas ut, mitt råd är att du klämmer ut den.

Huden är ju så pass elastisk just där så dra upp huden med finnen lite och kläm ut det så slipper du trycka med fingrarna mot familje juvelen medans du trycker
Citera
2011-10-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryd
Man kan ju få finnar lite överalllt.

Det kan likväl vara ett litet hårstrå som inte lyckats komma ut och är kvar där i så att säga och blivit inflamerad för att den ska kunna tryckas ut, mitt råd är att du klämmer ut den.

Huden är ju så pass elastisk just där så dra upp huden med finnen lite och kläm ut det så slipper du trycka med fingrarna mot familje juvelen medans du trycker

Det är ju det jag försökt tala om den sitter I pungpåsen PÅ PUNGKULAN
Citera
2011-10-05, 21:54
Medlem
tryds avatar
Då rekommenderar jag dig att kolla upp det då jag inte finner någon lösning hur ni själv skulle kunna lyckas få bort den.

Läs detta och se om det passar in?

http://www.fass.se/LIF/lakarbok/arti...rticleID=97286

Hoppas det inte är något allvarligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in