2011-10-05, 10:49
Medlem
Hej!

Jag var ute och dansade på en klubb häromdagen. Plötsligt bara vek sig högra knät och det gjorde ont, jag satte mig ner och drog lite i benet, så det kändes lite bättre, sen när jag skulle gå så hände det igen. När detta hände var jag ganska berusad, så jag vet inte hur ont det gjorde egentligen men jag vet att jag skrek och kallsvettades.

Jag har legat i sängen i ett par dagar och haft ont, men idag åkte jag till doktorn, problemet är att jag bor i Kina. Doktorn bara drog lite i benet och konstaterade att jag bara skulle ta det lugnt. Jag fick även ett spray att ta på knät.

När jag har benet rakt eller nästan rakt så gör det inte ont, men när jag ska sätta mig ner och böjer knät så stramar det och gör ont.

Jag är lite rädd att det är något allvarligt som hänt i knät, och att det inte hjälper att bara ta det lugnt. Även om det känns något bättre idag skulle det kännas skönt att få benet kontrollerat ordentligt.

Detta har aldrig hänt mig tidigare, funderar lite på om det kanske är så att musklerna helt enkelt inte orkade mer. Jag festade och dansade mycket den kvällen/morgonen.

Någon som vet vad som hände? Räcker det att bara vila?

Tacksam för svar!
Citera
2011-10-05, 11:09
Bannlyst
OT:Är du född på 90-talet?

Vänta och se ifall det blir bättre. Det är trots allt bara ditt jävla knä och inget du kommer att dö av
Citera
2011-10-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltyFish
OT:Är du född på 90-talet?

Vänta och se ifall det blir bättre. Det är trots allt bara ditt jävla knä och inget du kommer att dö av

Jag vill veta vad som hände, vill ju inte att det ska hända igen, kanske måste träna knät på något sätt i framtiden? Uppenbarligen är ju något fel med knät, måste ju veta vad, doktorn i Kina kunde inte svara på det. Därför jag kollar här...
Citera
2011-10-05, 11:21
Medlem
Vanillababes avatar
Kan vara menisken som fått sig en smäll. Du kan ha gjort nån rörelse (tex vridit dig fort, så knät inte hunnit med) eller nåt liknande.
Citera
2011-10-05, 12:16
Medlem
hoonbrands avatar
Jag kan tänka mig att du fått en vridning eller belastning åt felaktigt håll på knät så att sidoledband eller korsband har töjt sig. Är någon av dessa av så märker läkaren det lätt vid grundläggande undersökning. Men vid töjning finns fortfarande knästabilitet kvar, men det gör ont och så vidare, och det är bara att vila för att återhämta sig. Är det ändå problem med stabiliteten efteråt hjälper sjukgymnastik bra för att återfå fin funktion i knät igen. Jag tror det är därför läkaren säger att det kommer bli bra om du vilar.
Citera
2011-10-05, 14:00
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Är det uppsvullet och har blodutgjutning/innehåller vätska?

Skulle kunna vara så att det hoppat ur led och direkt tillbaka sedan. Blev du inte röntgad? Linda knät med bandage och vila det från belastning. För att undvika att det händer igen bör du träna upp muskulaturen kring knät.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in