• 1
  • 2
2011-10-07, 00:36
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N00biie
Bra, då läker skiten på oss båda, bara att härda ut :/ Lycka till!

Precis bara att härda ut, lycka till du med!

Nu har kliandet satt igång för min del och det kliar något förbaskat under gipset, som om det vore 1000 myror som kröp runt.
Citera
2011-10-07, 17:00
Medlem
FoXxs avatar
Var iväg till akuten idag då jag hade en sprängande huvudvärk och smärta i handen, vart utskriven Oxynorm och de hjälpte aningen, inte så mycket. Är det vanligt med migrän efter en operation?
Citera
2011-10-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Inte enligt min läkare som inte ens vill skriva ut en sjukskrivning till mig..

Behövs ingen sjukskrivning första veckan.
Citera
2011-10-07, 19:32
Medlem
DeusSanctis avatar
Har du inget emot det går det att administrera dem på annat sätt. Bara att tugga dem istället för att svälja dem kommer att göra att den smärtstillande effekten blir kraftigare, dock kommer det vara en kortare tid eftersom det är depottabletter.
Kliandet beror på att det frisätts histaminer, du lindrar det genom att köpa antihistaminer på apoteket. Typ Clarityn eller liknande.
Citera
2011-10-07, 19:46
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Har du inget emot det går det att administrera dem på annat sätt. Bara att tugga dem istället för att svälja dem kommer att göra att den smärtstillande effekten blir kraftigare, dock kommer det vara en kortare tid eftersom det är depottabletter.
Kliandet beror på att det frisätts histaminer, du lindrar det genom att köpa antihistaminer på apoteket. Typ Clarityn eller liknande.

Efter ett samtal där jag beskrev mina problem med smärtan osv fick jag sjukskrivning en tag framöver så det löste sig. Bad om två veckor då jag tyckte det var tillräckligt.

Funkar rätt bra med 10mg Oxycontin och Alvedon samt 5mg Oxynorm vid behov då jag är väldigt känslig för morfinpreparat. Får se sen när det blir dags att fylla på lagret.

Vad gäller kliandet så både kliar det och gör ont, som om det skaver vid kanterna. Är det något som jag borde ta upp och kanske få gipset omlagt?
Citera
2011-10-07, 20:32
Medlem
N00biies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Efter ett samtal där jag beskrev mina problem med smärtan osv fick jag sjukskrivning en tag framöver så det löste sig. Bad om två veckor då jag tyckte det var tillräckligt.

Funkar rätt bra med 10mg Oxycontin och Alvedon samt 5mg Oxynorm vid behov då jag är väldigt känslig för morfinpreparat. Får se sen när det blir dags att fylla på lagret.

Vad gäller kliandet så både kliar det och gör ont, som om det skaver vid kanterna. Är det något som jag borde ta upp och kanske få gipset omlagt?
Gipset ska inte skava! Checka upp det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in