Hej,
Fick tetracyklin utskrivet mot akne när jag var 17 år. Medicinen funkade utmärkt och jag var utan besvär i ungefär 6 månder. Där efter började det sakteligen komma tillbaka. Förra året, när jag var 19, så blossade det upp ordentligt och eftersom jag bodde/bor utomlands så beställde jag tetracyklin på internet (kändes för omständigt och dyrt att gå till läkare). Jag använde det efter de rekommenderade anvisningarna på internet, och även denna gång blev resultatet mycket lyckat. Under sensommaren började detta helvete så smått komma tillbaka, och nu har det börjat bli rejält mycket.
Därför funderar jag på att beställa mer och köra på ytterligare en kur. Men hur reagerar kroppen egentligen? Har läst överallt och noga angående detta, då jag helst inte vill bli resistent mot antibiotika... Det enda jag hittar är att man bör vänta minst 3 månader mellan en kur och en annan. Inget annat. Bör jag ta det lugnt med tetracyklin eller kan jag köra på utan problem?
Vill inte höra att jag borde gå till läkare för att få det utskrivet. Det kommer jag inte göra. Svara utifrån min text och inget annat, tack.