• 1
  • 2
2011-10-06, 00:59
Medlem
BaLLs avatar
Finns det någon logisk förklaring till varför varenda tandkräm på den officiella marknaden ska smaka mint eller pepparmint?
Det ända alternativet till den nedrans mintsmaken är typ barntandkräm, men vem över 5 år vill köpa och använda det?
Finns det ingen som kan starta ett företag som gör diskret smakande tandkrämer med typ citron eller neutral smak?
Typ XXXX citron, Tandkrämen som ger en fräsh känsla i munnen fast du kan dricka och äta 10 min efter utan att all mat eller dryck ska smaka anus.

Det borde nästan bli en succé
Citera
2011-10-06, 01:03
Medlem
Homelands avatar
Kan starkt rekommendera Pet clean tandpasta. Helt annan smak än den du är van vid.
Lite dyr dock. http://www.jamihundsport.se/pet-clean-tandpasta.html

Mina hundar älskar den.
Citera
2011-10-06, 01:22
Medlem
Jag hade lätt köpt tandkräm med smak av snus, det hade varit asballt! Fan va arg tjejen hade varit på mig också
Citera
2011-10-06, 01:29
Medlem
EvilTouchs avatar
Den gröna sensodyne smakar inte mint vill jag minnas
Citera
2011-10-06, 02:55
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Weleda har tandkrämer utan den hemska mintsmaken.
Citera
2011-10-06, 08:54
Medlem
Fimp1s avatar
finns sådan med salt i som ska vara bra, den smakar salt förståss.
Elr ja saltigt. Minns att min mor alltid använde någon sådan
Citera
2011-10-06, 17:17
Medlem
Kolla på någon hälsokostaffär. Där finns det en del tandkrämer som inte smakar mint. (Finns med t.ex. lakritssmak, aloe vera osv osv.)
Citera
2011-10-06, 18:27
Moderator
ofays avatar
salutem smakar inget, corsodaily smakar... absolut inte mint
Citera
2011-10-07, 08:08
Medlem
BaLLs avatar
Tror mer jag vill få fram av tråden om varför det inte finns flera tandkrämsföretag som säljer sina icke mint smakande produkter på den officiella marknaden och om det skulle funka med ett sånt företag?
Citera
2011-10-07, 10:26
Medlem
Hojtes avatar
http://www.familjeapoteket.se/sortim...-salt-tandkram

Havssalt tandkräm

Men jag håller med dig om att det borde finnas mer tandkrämer med neutralare smak
Senast redigerad av Hojte 2011-10-07 kl. 10:34.
Citera
2011-10-07, 14:34
Medlem
AustraliaBrazils avatar
Mint förknippas ju gärna med ordet fräscht, kan tänka mig att det är därför. Mint håller även i längden för majoriteten. När jag har testat tandkrämer med smak brukar jag tröttna rätt snabbt... provade bl. a Pepsodent Lemon/Mint för variation, den var kanongod i början men fick slänga tuben efter ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av kingnerol
Kolla på någon hälsokostaffär. Där finns det en del tandkrämer som inte smakar mint. (Finns med t.ex. lakritssmak, aloe vera osv osv.)
Lakrits lät ju intressant!
Citera
2011-10-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AustraliaBrazil
Mint förknippas ju gärna med ordet fräscht, kan tänka mig att det är därför. Mint håller även i längden för majoriteten. När jag har testat tandkrämer med smak brukar jag tröttna rätt snabbt... provade bl. a Pepsodent Lemon/Mint för variation, den var kanongod i början men fick slänga tuben efter ett tag.

Lakrits lät ju intressant!

Den med lakritssmak är en "barntandkräm", men ändå. http://www.bodystore.com/3/sv/artikl...tandkram-75-ml Kanske finns någon mer som smakar lakrits, fast denna är den enda jag känner till/har testat.

Ett tips för att inte tröttna på smaker är väl att helt enkelt att ha två tandkrämer att skifta mellan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in