• 1
  • 2
2011-10-06, 22:09
Medlem
Hejsan.. Det är en grej jag stör mig på hos min flickvän... Hennes mens är försenad varje gång hon ska få det. Vad kan felet vara? Eller är det normalt..? Vi har inte haft oskyddad sex eller så. Och jag är tsm med henne 1 år nu. Så jag börjar fan undra varför hennes mens är alltid försenad.... börjar bli tokig och orolig..
Citera
2011-10-06, 22:16
Medlem
Truffs avatar
Kan det vara p-pillerna som ställer till det ?
Citera
2011-10-06, 22:17
Medlem
mungs avatar
Vad då alltid försenad? Hon kanske har en 30-dagarscykel?
Citera
Moderator
VitKallas avatar
Varje gång? har det varit så länge? För det är normalt att en cykel kan ändra sig, och stress kan påverka det...

Men om hon är sen varje gång skulle jag snarare säga att hon inte har koll på sin cykel helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truff
Kan det vara p-pillerna som ställer till det ?
Men hon har aldrig tagit det när vi var tillsammans och vi e tillsammans nu i 1 år.. Möjligt att hon tog det innan vi blev tillsammans eller? Men det är ju länge sen i så fall....
Citera
2011-10-06, 22:20
Medlem
Codens avatar
Om mensen ALLTID är "försenad" så är den ju inte försenad...det är ju bara ni som tror att den ska komma vid fel tillfälle.

Alltså som någon skrev varken du eller hon har koll på hennes cykel.
Citera
2011-10-06, 22:24
Medlem
siiiTas avatar
Om mensen ALLTID är försenad så är det antagligen du eller hon som räknat fel... Eller så är det som så att hon inte har regelbunden mens.
Varför frågar du inte henne varför hennes mens alltid är sen? Gå och kolla på UMO?
Citera
2011-10-06, 22:25
Medlem
f3s avatar
Skriv upp i en kalender när hon får mens och sen ser ni ungefär hur många dagar det brukar ta tills den upprepar sig. Om den är sen varje gång låter det inte som att den är sen alls! Om den inte är olika sen varje gång då, med stora marginaler!
Citera
2011-10-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f3
Skriv upp i en kalender när hon får mens och sen ser ni ungefär hur många dagar det brukar ta tills den upprepar sig. Om den är sen varje gång låter det inte som att den är sen alls! Om den inte är olika sen varje gång då, med stora marginaler!
Hon brukar få den 4 , 5 , 7 asså det är olika... vad kan felet vara...
Citera
2011-10-06, 22:54
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous8814
Är det datum i följande månader?
Det är ju inte jämt antal dagar i månaderna så det är ju liksom naturligt att datumet skiftar...
Citera
2011-10-06, 23:24
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous8814

Det är alla månader har inte lika många dagar? Sedan behöver inte mensen komma på dagen heller. Ni ska alltså räkna dagarna mellan hennes senaste mens och sedan till när nästa gång. Där har ni hennes ungefärliga menscykel. Sedan om hon har oregelbunden mens är det heller inte så konstigt. Jag är 23 år och har aldrig haft riktigt regelbunden mens (förutom när jag ätit p-piller).
Citera
2011-10-07, 01:16
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
ojoj, den här har jag hört förut.
Det är skolsköterskornas fel. De slår i tjejer att de ska få mens samma datum varje månad. Detta skulle förutsätta att den gregorianska kalendern från 1582 på något sätt blivit inlemmad i kvinnans DNA (med kompensation för skottår förstås).
Jag har hört tjejer som fått sin mens förskjuten någon gång som väntar på att mensen ska hoppa tillbaka till "rätt datum".
Men i TS fall kanske det är 40 dagar mellan menstruationerna? Jag bara nämnde ovanstående eftersom jag hört talas om liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in