2011-10-07, 16:22
Medlem
Hej flashback! Jag är en ganska smådeppig person i vanliga fall också, men just dagarna efter mensen blir jag jättedeprimerad, det är helt sjukt, gråter, tänker på självmord (jag vet skitlöjligt) och alla problem blir jättestora, det börjar några dagar efter att mensen är slut och håller kanske på i ca 1,5 vecka. Är det någon annan som har samma problem, eller vad kan det röra sig om? Jag tycker verkligen att det är jättejobbigt då jag får så jävla mörka tankar, känner panik och ångest osv. Så är det varenda månad vill jag tillägga.

//ZombieZ
Citera
2011-10-07, 16:26
Medlem
krigsbarns avatar
En av knutarna för kvinnosläktet, helt enkelt.
Du är inte ensam.
Citera
2011-10-07, 16:31
Medlem
DesktopZquaress avatar
Nu kan jag ha helt fel men är det inte så att vissa kvinnor, som har problem med pms, använder p-piller för att komma till rätta med detta.

Jag har för mig att en vän använde några som hette "Yasmin" för att lindra pms-besvär.
Citera
2011-10-07, 16:33
Medlem
Frewels avatar
Är nuförtiden en ganska glad person, men har gått igenom den obligatoriska tonårsdepressionen. Och vid varje ägglossning, 14 dagar innan mens, och under mens, så blir jag alltid deprimerad. Inte lika illa som under tonåren, + att jag vet att det kommer att gå över, och att det bara handlar om dagar, så jag ser ljuset i tunneln och försöker fokusera på det.
Men under dessa dagar, som definitivt är kopplade till hormontoppar, så är livet som ett svart hål, orkar ingenting, kan ta timmar att ta på sig kläder vissa gånger. Ligga och gråta i soffan känns ofta som ett hett alternativ. Och när jag inte gråter är jag arg och lättretad.

Du kan gå med detta till Ungdomsmottagning eller barnmorska så att du kan få bukt med det. Exempelvis äta P-piller, mini-piller, P-ring osv osv som kommer att reglera detta, då det med största sannolikhet beror på hormoner. Men känn efter att det blir rätt. Käkade P-piller för mina besvär ett tag, men blev varken det ena eller andra. Var bara helt tom, inte deprimerad och inte glad. Jag slutade käka pillrena för att jag saknade mitt gamla jag. Mina humörsvängningar är ju ändå jag lite...

Men, som sagt, fokusera på ljuset i tunneln de tunga dagarna, och tänk att det snart går över!
Citera
2011-10-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Nu kan jag ha helt fel men är det inte så att vissa kvinnor, som har problem med pms, använder p-piller för att komma till rätta med detta.

Jag har för mig att en vän använde några som hette "Yasmin" för att lindra pms-besvär.

Jag har ätit p-piller både "vanliga" och minipiller, blir ett monster månaden runt då med utbrott osv så jag la ner det där helt. Jag har läst om pms men grejen är " PMS, är ett samlingsbegrepp för olika typer av fysiska och/eller psykiska besvär under förstadiet till menstruationen". Allting är frid och fröjd innan mensen och under. Men det är just dagarna efter upp till en vecka, som detta sker.
Citera
2011-10-07, 16:56
Medlem
MadDog76s avatar
En av mina ex hade verkligen problem med det och blev synnerligen deprimerad under den tiden av månaden. Hon fick av läkaren ett "speciellt" piller som hon skulle äta innan processen startade för att lindra besvären. Kommer dock inte ihåg vad pillret hette. Du kanske borde tala med någon läkare om du finner det allt för svår hanterligt under dessa perioder..

Vet inte om detta va till någon större hjälp dock..

Hur som helst så hoppas jag att du kommer på nått sätt så att det blir bättre..

Lycka till..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in