Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2011-10-12, 00:21
Medlem
Var ju inte hasch... utan en rökmix. Vissa rökmixar kan mindfucka en totalt.
Citera
2011-10-12, 14:14
Medlem
5/5 intressant läsning
Citera
2011-10-12, 14:32
Bannlyst
Vad spelar det för roll? Jag förstår inte hur det kunde lugna dig så mycket Att det kommer födas någon som "är" du?
Citera
2011-10-12, 16:20
Medlem
bornfree1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.O
Vad spelar det för roll? Jag förstår inte hur det kunde lugna dig så mycket Att det kommer födas någon som "är" du?

Mjae, det som i slutändan fick mig att överkomma skiten var att jag insåg att jag inte har en aning om vad som kommer hända. Ett enkelt exempel:

Jag är uppväxt med big bang-teorin. Jag "vet" att det gick till så, eftersom jag har blivit lärd det sedan jag var liten. Det har funnits runt mig sen jag var barn liksom, naturligtvis tar jag det för en total sanning, eller hur?

Okej, men precis så här är det ju för religiösa. De har också blivit matade sen de var små med vad nu deras heliga skrifter säger. Ofta tänker jag något i stil med "hur fan kan de vara så dumma". Samtidigt vet jag ju egentligen inte ett skit. Jag bara litar blint på vad folk sagt till mig. Jag har aldrig forskat om något sånt här. Alltså kan jag inte egentligen avgöra vad som är riktigt och inte, och därmed komma till slutsatsen att jag inte vet någonting förutom det jag sett med egna ögon. Alltså vet jag inte heller vad som händer efter döden, och på så sätt blev jag av med min dödsångest, möjligen för alltid.
Citera
2011-10-12, 18:50
Medlem
makduis avatar
Du kanske ska ta en titt på terence mckenna
Citera
2011-10-12, 20:13
Medlem
Smygorvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bornfree1985
Tankar om vad jag egentligen är kastas fram och tillbaks. Mitt huvud kändes som en tombola, en sån där grej som lottobollar studsar runt i.
Citat:
Det går några sekunder. Ångesten rinner av mig som vatten gör på en and.

Älskar Metaforerna

Välskriven rapport med med fina små detaljer och intressanta insikter

4/5

Edit: läste rapporten igen och funderar på om den ändå inte är en 5/5:a
Senast redigerad av Smygorvar 2011-10-12 kl. 20:15.
Citera
2011-10-12, 22:31
Medlem
bornfree1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygorvar
Älskar Metaforerna

Välskriven rapport med med fina små detaljer och intressanta insikter

4/5

Edit: läste rapporten igen och funderar på om den ändå inte är en 5/5:a

Haha, tack
Citera
2011-10-12, 22:36
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Du har uppenbarligen inte rökt koncentrerat JWH
Det är precis det jag gjort! JWH-122 tror jag, och de var jävligt bra drag i den fast sitter inte i så länge
Citera
2011-10-12, 22:47
Medlem
bornfree1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Det är precis det jag gjort! JWH-122 tror jag, och de var jävligt bra drag i den fast sitter inte i så länge

Koncentrerat? Inte en rökmix alltså, utan själva pulvret
Citera
2011-10-13, 01:35
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Koncentrerat? Inte en rökmix alltså, utan själva pulvret

Spelar inte så stol roll vilken form det kommer som, rökmix eller bara pulver, det handlar givetvis om mängden. Din joint var väl ändå inte endast pulver? Låter som ett enormt slös av fint knark.

Till din rapport, otroligt välskriven och fin! Kan relatera starkt till din upplevelse då jag minns en tripp, eller vad man nu ska kalla det, på bonzai citrus (vad det nu var för cannabinoider men det var potent som fan) en såndär kväll när jag var ensam och det råkade bli lite väl mycket röka i pipan. Jag minns att jag fick en massa förklaringar över hur universum fungerar och dylikt men det var förstås bortglömt när ruset avtog.

Hur som helst, trevlig läsning!
Citera
2011-10-13, 02:14
Bannlyst
Citat:
Mjae, det som i slutändan fick mig att överkomma skiten var att jag insåg att jag inte har en aning om vad som kommer hända. Ett enkelt exempel:

Jag är uppväxt med big bang-teorin. Jag "vet" att det gick till så, eftersom jag har blivit lärd det sedan jag var liten. Det har funnits runt mig sen jag var barn liksom, naturligtvis tar jag det för en total sanning, eller hur?

Okej, men precis så här är det ju för religiösa. De har också blivit matade sen de var små med vad nu deras heliga skrifter säger. Ofta tänker jag något i stil med "hur fan kan de vara så dumma". Samtidigt vet jag ju egentligen inte ett skit. Jag bara litar blint på vad folk sagt till mig. Jag har aldrig forskat om något sånt här. Alltså kan jag inte egentligen avgöra vad som är riktigt och inte, och därmed komma till slutsatsen att jag inte vet någonting förutom det jag sett med egna ögon. Alltså vet jag inte heller vad som händer efter döden, och på så sätt blev jag av med min dödsångest, möjligen för alltid.
Okej, den beskrivningen känns mer adekvat

Förstår vad du menar, har haft i alla fall en auktoritär förälder som vetat "allt". Som barn och ungdom trodde jag på allt han sa eftersom han alltid övertygat mig (genom att vara arrogant).

Det är befriande att ställda sina sina säkra kort mot väggen. I slutet av dagen har man bara sina tankar och känslor att lita på.. Två källor som bör ifrågasättas.
Citera
2011-10-13, 20:23
Medlem
Sichtis avatar
Med tiden utvecklar de flesta människor(även i väst) en tro för att kunna bearbeta tunga frågor som döden. Detta är inget man tänker på när man är, säg 20 och "odödlig". Men när man börjar närma sig 30 och gått och mått dåligt över denna insikt om döden ett bra tag så lär man sig att hantera den lättare genom att utveckla någon slags tro.

En sak som jag vet med säkerhet:
De människor som tror på intet(ofta ateister), att allt bara blir svart när man dör är också de som är räddast för att dö. De människor som utvecklar en tro ser döden mer som en befrielse och en naturlig del i livet!

Av stoft och jord är vi byggda av enligt Bibeln och stoft och jord kommer vi bli när vi dör och människan hamnar i symbios med den jord som har fött oss.

Ta och börja läs bibeln vett ja. Den är lite jobbig i början med alla stamtavlor och sådant(gamla testamentet) men sen så släpper det. Den boken ger svar på mycket kan jag lova. Dock så vet jag inte om du är riktigt mogen för det ännu.
Senast redigerad av Sichti 2011-10-13 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in