2011-10-13, 20:26
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Med tiden utvecklar de flesta människor(även i väst) en tro för att kunna bearbeta tunga frågor som döden. Detta är inget man tänker på när man är, säg 20 och "odödlig". Men när man börjar närma sig 30 och gått och mått dåligt över denna insikt om döden ett bra tag så lär man sig att hantera den och utvecklar en tro.
En sak som jag vet med säkerhet:
De människor som tror på intet(ofta ateister), att allt bara blir svart när man dör är också de som är räddast för att dö. De människor som utvecklar en tro ser döden mer som en befrielse och en naturlig del i livet!
Av stoft och jord är vi byggda av enligt Bibeln och stoft och jord kommer vi bli när vi dör och människan hamnar i symbios med den jord som har fött oss.
ta och börja läs bibeln vett ja. Den är lite jobbig i början med alla stamtavlor och sådant(gamla testamentet) men sen så släpper det. Den boken ger svar på mycket kan jag lova. Dock så vet jag inte om du är riktigt mogen för det ännu.
En sak som jag vet med säkerhet:
De människor som tror på intet(ofta ateister), att allt bara blir svart när man dör är också de som är räddast för att dö. De människor som utvecklar en tro ser döden mer som en befrielse och en naturlig del i livet!
Av stoft och jord är vi byggda av enligt Bibeln och stoft och jord kommer vi bli när vi dör och människan hamnar i symbios med den jord som har fött oss.
ta och börja läs bibeln vett ja. Den är lite jobbig i början med alla stamtavlor och sådant(gamla testamentet) men sen så släpper det. Den boken ger svar på mycket kan jag lova. Dock så vet jag inte om du är riktigt mogen för det ännu.
Ärligt talat tycker jag min egna idé känns hundra gånger troligare än det som står i bibeln. Inget illa menat. Med det jag skrev innan menade jag inte att jag lika gärna kan tro på religion som på big bang, det var bara ett exempel på att man egentligen inte har en aning om något.
Men om jag i teorin skulle försöka bli troende, skulle jag aldrig i livet välja kristendomen. Det finns ingen humor där.