2011-10-09, 14:56
Medlem
Hej, Flashback!

Jag brukar få lite finnar runt munnen/hakan. Och jag försöker hela tiden sortera bort livsmedel för att avgöra vad som kan orsaka det, men har uteslutit mjölkprodukter och skräpmat vilket gjort huden mycket finare.

Saken är att jag var hos en hudterapeut och köpte hem Dermalogica produkter. Jag har fet hy och fick därför produkter för just fet/oljig hud. Problemet är att jag alltid få känslan av att mina produkter gör finnarna ännu värre. Och ja, nu efter några dagars användning har det blivit mycket värre och fått ännu fler finnar än vanligtvis, även på nya ställen. Vad skulle ni gjort i min position? Dessutom vaknar jag sjukt oljig/fet på morgonen!? FAN, vad ska jag göra?

Och varför får jag bara några få enstaka finnar runt munnen hela tiden? Jag har försökt göra allt för att bli av med dem där! ;(
Citera
2011-10-09, 17:34
Medlem
dekanmis avatar
Huden blir ofta sämre till en början när du använder hudvårdsprodukter. Om du inte upplever någon förbättring inom 6-8 veckor får du testa något annat.
Citera
2011-10-10, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mixke
Hej, Flashback!

Jag brukar få lite finnar runt munnen/hakan. Och jag försöker hela tiden sortera bort livsmedel för att avgöra vad som kan orsaka det, men har uteslutit mjölkprodukter och skräpmat vilket gjort huden mycket finare.

Saken är att jag var hos en hudterapeut och köpte hem Dermalogica produkter. Jag har fet hy och fick därför produkter för just fet/oljig hud. Problemet är att jag alltid få känslan av att mina produkter gör finnarna ännu värre. Och ja, nu efter några dagars användning har det blivit mycket värre och fått ännu fler finnar än vanligtvis, även på nya ställen. Vad skulle ni gjort i min position? Dessutom vaknar jag sjukt oljig/fet på morgonen!? FAN, vad ska jag göra?

Och varför får jag bara några få enstaka finnar runt munnen hela tiden? Jag har försökt göra allt för att bli av med dem där! ;(

Jag läste någon hudvårdsbok där det stod att använder man en hudvårdsprodukt på kvällen och vaknar med oljig hy så är den produkten för stark för dig (gäller särskilt för akneprodukter) Jag har också fet hy men har rensat bort produkter som gör min hy oljig under natten. Jag har slutat försöka torka ut min hy och använder Dermalogica ansiktstvätt för normal hy nu. Upplever att min hy är mer i balans efter det. Det händer även att jag använder nattkräm med fukt. Det försämrar heller inte min hy som jag alltid trott innan. Det finns även produkter med lätt AHA syra som man kan ha under natten som jag tycker funkar på min feta hud utan att den slår över och blir fetare. Men jag tror det är väldigt individuellt vad som funkar på fet hud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in