2011-10-10, 19:06
Medlem
Hej

Är inte säker på om det skall postas här eller i CB-delen. Tyckte detta kändes som en mer relevant avdelning då det är de medicinska effekterna och ev. riskerna jag är nyfiken på.

Tack för att du tar dig tid att läsa nedan!

Jag har en mormor som precis fyllt 70 (Ja jag är över 18 år) som senaste tiden talat om att vilja testa cannabis mot både sina fysiska och psykiska åkommor. De psykiska åkommorna är lättare depression som kanske skulle kunna lidras med cannabis, däremot är jag lite tveksam till att ordna drogen till henne pga hennes fyskiska problem som är hjärntumör (som stannat i växten), hjärnblödning, ödem (i ena benet) och ATP-resistens (vilket gör att du lättare kan få blodproppar) hon tar blodförtunnande mot detta.

Kanske är aningen rörig text, skriver på fastande mage och är lite allmänt stressat för tillfället.
Någon med medicinsk expertis som kan uttala sig i ämnet? Vet att det är något kontroversiellt och det är därför jag vänder mig hit och inte till min närmottagning..

Fråga gärna om ni vill veta mer,

Mvh T
Citera
2011-10-10, 19:15
Medlem
Kungensbordells avatar
Ja, det lär inte bli värre iallafall. Finns det inga teorier om att CB faktiskt kan hämma tumörer osv?

Jag tycker att mormor ska röka lite.
Citera
2011-10-10, 19:19
Medlem
Vad jag inte riktigt förstår är om hon själv vill det ?
Är det något som hon har tagit upp och frågat om det går att få fram ????
Citera
2011-10-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Vad jag inte riktigt förstår är om hon själv vill det ?
Är det något som hon har tagit upp och frågat om det går att få fram ????

Ja, vi har en ganska öppen relation i vår familj där mina föräldrar och mormor (som alltid stått mig mykcet nära) vet att jag har testat vid några tillfällen. Vid en middag började vi prata om att cannabis faktiskt har medicinska effekter, varpå min mormor ganska lättsamt utbrast att man alltid kan testa. Hon är mycket pigg och klar i skallen så döm henne inte efter hennes åkommor Hon gjorde t.ex. högskoleprovet förre året och satte 2.0. Inte illa för en med hjärnblödningar och hjärntumör.

Mycket trams nu, men rent mediciskt, vad tror ni det kan ha för effekter?

T
Citera
2011-10-10, 19:49
Medlem
Påminner om en tråd på heta ämnen, troll?
Citera
2011-10-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattaen20
Påminner om en tråd på heta ämnen, troll?

Förstår inte humorn eller "troll-värdet" i min story.
Inte sett den "heta" tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in