2011-10-10, 19:57
Medlem
Efter att ha varit utomlands i 5 dagar har jag äntligen kommit hem igen.
Har druckit mig väldigt full dom dagarna och har vissa minnesluckor.

Nu är jag väldigt nervös, har aldrig haft en "baksmälla" som den här innan.
Hör svaga röster som pratar inne i huvudet, hör även musik. Är alldeles skakis, kallsvettas och känner mig vädligt yr. Blundar jag så flimrar framför ögonen och jag har väldigt svårt att sova, vaknar efter någon timme. Känns som att jag är i någon dröm.

Det är andra dagen jag är nykter nu och mår fruktansvärt dåligt än.
Har testat bakis-tabletter, ipren och druckit massor av vatten. Blir inte ett dugg bättre.

Ingen av dom som var med på resan har upplevt det här.

Funderar nästan på att ta mig en grogg för att se om jag mår bättre.

Har jag fått i mig något annat skit? Isåfall vad?
Borde jag åka in på sjukhuset och kolla upp det här?

Har någon annan upplevt något liknande efter alkoholkonsumtion en längre tid?

Måste tillägga att jag inte druckit så mycket annan vätska än alkoholhaltig.
Citera
2011-10-10, 20:01
Bannlyst
Wöw snacka om bakfylla hehe.

Du har inte haft psykiska problem tidigare? Du bör iaf åka och sinnesundersöka dig för att säkerställa att du inte utvecklat schizofreni.
Citera
2011-10-10, 20:07
Medlem
VonUllas avatar
En vän som drack mkt tidigare kunde både höra röster och se grejer i toaletten/i luften när han var bakis.
Det brukade gå över efter ett par folköl sa han.
Du kanske har åkt på jordens abstinens, typ dille?

Ät fet mat och ta det bara lugnt, har det inte gått över om 1-2dar så får du nog gå till doktorn.
Förvärras det hysteriskt så bör du dra till akuten.
Citera
2011-10-10, 20:29
Medlem
Har aldrig druckit såhär många dagar i sträck förut. Är det något jag verkligen inte vill bli så är det något psykfall.

Sjukanmäler mig från jobbet imorgon och hoppas på det bästa.

Kanske inte har det bästa psyket, men man få schizofreni av alkohol? Tror att jag knäcker en kall prövar det VonUllas kompis sa.

PS. Rekomenderar inte att supa 5 dagar i sträck utan riktig vätska.
Citera
2011-10-10, 20:42
Medlem
neurogens avatar
dina nojjor om psykoser är förvisso korrekta (delirium är en form av psykos)
däremot är det du upplever helt enkelt en jobbig bakfylla.

med erfarenhet kan jag GARANTERA är du är 100% igen om 2-3 dagar MAX.
Citera
2011-10-10, 20:43
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltyFish
Wöw snacka om bakfylla hehe.

Du har inte haft psykiska problem tidigare? Du bör iaf åka och sinnesundersöka dig för att säkerställa att du inte utvecklat schizofreni.

vad grundar du det på?
finns ingen anledning till att han skall behöva besöka psyakut. om 2-3 dagar, ja, men inte idag.
Citera
2011-10-10, 20:44
Medlem
Hmm halliucinationer är en sak. Men höra röster är något helt annat. Då är det annat som pågår i hjärnan.
Är det bara ljud typ tinitus eller liknande är det ju inget att bry sig om.
Men hör du verkligen talande röster så att du kan identifiera vad de säger så låter det riktigt allvarligt.

Kolla så att det inte är schizofreni.
Citera
2011-10-10, 20:47
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depprikula
Hmm halliucinationer är en sak. Men höra röster är något helt annat. Då är det annat som pågår i hjärnan.
Är det bara ljud typ tinitus eller liknande är det ju inget att bry sig om.
Men hör du verkligen talande röster så att du kan identifiera vad de säger så låter det riktigt allvarligt.

Kolla så att det inte är schizofreni.

ifall jag är ruskigt bakis (eller galet full + hög) kan jag också få för mig att jag hör röster och musik och det blir asjobbigt.

men det går alltid över

kanske är en varningsklocka dock ... :P
Citera
2011-10-10, 21:02
Medlem
Hoppas verkligen att det är bättre imorgon.. Kommer vara en jävla lättnad.

Jag hör en massa musik, låtar jag antagligen hört på resan. Rösterna jag hör är kompisars röster, som viskningar och otydligt prat men jag känner endå igen rösten. Jag kan inte höra orden, men skratten hör jag tydligt.

Har lärt mig en läxa för resten av livet och inte supa såhär hårt i flera dagar iallafall.

Är rädd att jag ska bli psykiskt sjukt efter som jag är så jävla stressad över det här för tillfället.. Kan tänka mig att det är såhär ett psykfall känner.
Citera
2011-10-10, 21:04
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4thisworld

Jag hör en massa musik, låtar jag antagligen hört på resan. Rösterna jag hör är kompisars röster, som viskningar och otydligt prat men jag känner endå igen rösten. Jag kan inte höra orden, men skratten hör jag tydligt.

Har lärt mig en läxa för resten av livet och inte supa såhär hårt i flera dagar iallafall.

Är rädd att jag ska bli psykiskt sjukt efter som jag är så jävla stressad över det här för tillfället.. Kan tänka mig att det är såhär ett psykfall känner.

precis. man upplever det ofta som "ekon" av samtal och skit man haft under fyllan.
men jag lovar dig att det går över.
Citera
2011-10-10, 22:16
Medlem
VonUllas avatar
Citat:
Har aldrig druckit såhär många dagar i sträck förut. Är det något jag verkligen inte vill bli så är det något psykfall.

Sjukanmäler mig från jobbet imorgon och hoppas på det bästa.

Kanske inte har det bästa psyket, men man få schizofreni av alkohol? Tror att jag knäcker en kall prövar det VonUllas kompis sa.

PS. Rekomenderar inte att supa 5 dagar i sträck utan riktig vätska.
Ja sjuka dig och vila ett par dagar.
Drick dig inte full nu utan ta bara en folkis eller rid ut stormen helst utan alkohol.
Du har inget lugnande hemma typ oxascand eller nått?
Vet att absade alkisar brukar få det när de har det som värst.
Du kommer inte bli schitzofren så strunta i vad folket här säger, de vill bara skrämma upp dig för att dom tycker det är kul.
Som sagt, slappna av så mår du säkert bättre imorgon.

Hur mår du just nu?
Citera
2011-10-10, 23:30
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:

Inget ovanligt skulle jag tro, sen om man bör "oroa" sig vet jag inte riktigt, men så länge detta inte är något som händer varenda gång du är nykter så är det nog lugnt. Du har överdoserat alkohol och får lida utav det. Skulle nog tro att dom flesta som varit på festival t.ex och druckit varje dag i någorlunda mängder har varit med om samma sak. Senast jag var på P&L och kom hem så lät det som folk fortfarande var utanför och festade och skrek och tjoade, var tvungen att gå ut flera gånger på balkongen och kika ut för att vara säker på att jag fortfarande inte var i Borlänge och det inte var festival utanför min lägenhet.

Bered dig även på obehagskänslor, skuggrörelser och skumma drömmar. Efter en natts sömn så brukar det blir mycket bättre, måhända att det fortfarande kan vara svårt att somna någon/några dagar efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in