• 1
  • 2
2011-10-14, 15:13
Administrator
admins avatar
Vi har idag infrt tre nya regler p forumet:

---

2.01. Ohrsamhet

Upprepade tillsgelser som inte hrsammas resulterar i en varning.

2.02. Kvalitet framfr kvantitet (KFK)

Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlgg med fr lg kvalitet eller bristande debattunderlag blir bannlysta.

2.03. ldersgrns

ldersgrnsen p Flashback Forum r 18 r. Underriga anvndare kommer att stngas av.

---

Detta pverkar inte er anvndare. Reglerna har funnits hela tiden, men eftersom de inte funnits inskrivna i reglerna vid namn, s har det skapat vissa missfrstnd och frgor.

https://www.flashback.org/t1581014

admin
Citera
2011-10-14, 15:22
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:

Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlgg med fr lg kvalitet eller bristande debattunderlag blir bannlysta.
Vad r lg kvalitets inlgg? Jag tycker absolut det borde klargras d jag sjlv inte har ftt en 100% sker uppfattning.

Tycker det r bra dock att ni skapat dessa "nya" regler.
Citera
2011-10-14, 15:38
Medlem
hoomiiis avatar
Ser lovande ut. Hur det fungerar i praktiken terstr att se.
Gillar "2.02. Kvalitet framfr kvantitet (KFK)". Det r nog den mest efterlngtade regeln.
Citera
2011-10-14, 15:42
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoomiii
Ser lovande ut. Hur det fungerar i praktiken terstr att se.
Gillar "2.02. Kvalitet framfr kvantitet (KFK)". Det r nog den mest efterlngtade regeln.
KFK r liksom de andra inga nya regler.
Man nmner det p regelsidan numer, det r sjlva frndringen.
Skning
Citera
2011-10-14, 15:44
Medlem
eXtremos avatar
Precis, det r inga nyheter, allting terfinns p regelsidan som ni finner hr ( https://www.flashback.org/regler ) samt nedanfr loggan, hgst upp p sidan.

"KVALITET FRAMFR KVANTITET

Flashback Forum stller krav p bde kvalitet och lsvrde. Trdar som saknar detta kommer att raderas eller lsas. Forumet ska inte heller anvndas fr att starta eller bedriva trakasserier av icke offentliga personer.

Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlgg med fr lg kvalitet och bristande debattunderlag blir bannlysta. Frkortningen KFK str fr "kvalitet framfr kvantitet"."
Citera
2011-10-14, 15:44
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har idag infrt tre nya regler p forumet:

admin

Vad r lg kvalit egentligen? r det onliners,? Felstavningar? Fr korta inlgg? Inlgg utan kllor? Allmnt trams?
Jag gillar inte att skriva noveller till inlgg, men r grna med i debatten i en trd. Vill dock vara sker p att man inte ker p en varning fr att man hller sig kortfattad.
Citera
2011-10-14, 15:48
Medlem
hoomiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
KFK r liksom de andra inga nya regler.
Man nmner det p regelsidan numer, det r sjlva frndringen.
Skning

Utveckla grna vad du menar med "frndringen".
Gissar p att du menar att regeln fanns men inte p regelsidan?
Citera
2011-10-14, 15:50
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoomiii
Utveckla grna vad du menar med "frndringen".
Gissar p att du menar att regeln fanns men inte p regelsidan?
Alla dessa regler fanns tidigare, frndringen r att man nu kan rapportera en anvndare som underrig och att man p regelsidan uttryckligen kan se att KFK existerar, och inte som frut, att den "indirekt" fanns dr, att man kunde uttolka den ur texten som jag citerade ovan.
Citera
2011-10-14, 15:56
Medlem
BenAsslicks avatar
Hrligt!
Citera
2011-10-14, 16:16
Medlem
micaeles avatar
Bra att det frtydligas och att dessa regler stipuleras.
Dock finner jag alla texter ganska godtyckliga, men det r vl meningen med ohrsamhet och KFK.
Citera
2011-10-14, 16:40
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Bra att det frtydligas och att dessa regler stipuleras.
Dock finner jag alla texter ganska godtyckliga, men det r vl meningen med ohrsamhet och KFK.

Ja, KFK r en godtycklig regel d det r omjligt att ge en exakt grns fr nr ngot r kvalitet. Samma sak med ohrsamhet d det beror p hur allvarliga tillsgelserna r.

Att vi infr dessa i reglerna r fr att det ska bli tydligare fr anvndarna. Rent regelmssigt r det ingen skillnad mot innan.

admin
Citera
2011-10-14, 16:54
Medlem
Gorillabass avatar
Tycker detta r kanon och som du sa funnits sen tidigare.

KFK regeln gller den d folk skriver tex "Jag har precis tit ett pple stll dina frgor"

Dessa inlgg r under all kritik och tillfr inte lsarna ett dugg utan r med mina gon sett bara, svammel! En regel mot dessa sk "Stllera frgor" borde finnas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in