2025-01-09, 19:49
Medlem
The.Toffeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det ska du absolut inte säga. Jag tappade en svinhet tjej utomlands på det sättet när jag var småberusad, småförvirrad och trött efter att ha festat tre dagar i sträck. Hon och hennes kompisar kom till vår lägenhet och jag försökte av någon idiotisk anledning förklara det logiskt för henne när hon smög efter mig in ett rum och frågade på ett flörtigt sätt . Slutade med att hon låg med en annan istället.

Det är ett shit test som du bara ska skoja bort.

Tror inte det var ett shittest för det var diskussioner om dejting i allmänhet i jämförelse med våra länder. I de länder där brudarna befunnit sig raggar snubbarna upp brudar kan hända var som helst. Samma sak brudarna kan visa intresse för random snubbar. Dessa delar saknas i Sverige. Och det var de helt oförstående över och jag sa att det enda stället som det är socialt accepterat att ragga på här är krogen/nattklubb.

Får se till att bli ekonomisk oberoende och flytta haha. För blir fan inte klok på det här landet och dejting kulturen som är helt kass.
Senast redigerad av The.Toffees 2025-01-09 kl. 20:07.
Citera
2025-01-10, 18:41
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Toffees
Många kvinns i utlandet som jag skrivit med har undrat hur jag kan vara singel som ser så bra ut. Försöker på något sätt förklara för dom att dejting scenen är helt annan här men det är svårt för dom att ta in, de blir helt ställda. Brudarna frågar också men går inte tjejerna i ditt land fram till dig och snackar/raggar på dig mitt på ljusa dagen när som helst? På den nivån ligger det, det säger allting.

Hemma i Sverige däremot är jag en nobody precis som många andra män, en i mängden av alla singel män som bara är ett myller av myror där det känns som det går 20 män på 1 kvinna i fertil ålder. Sverige kan jag säga på rak arm är ett av de sämsta om inte det sämsta landet i världen att vara singel och man.

Jag får liksom inte ihop det, hur svårt ska det vara att hitta någon tjej inom Sveriges gränser som är någorlunda söt med en normal vikt? Inga höga krav utan helt sunt förnuft. Varenda tjej som är tillgänglig och är enkel i det här landet är feta mongon och ser ut som fan. Den andra delen som är intresserade är 40+ och hade bäst före datum för över 10år sedan.

Sverige är bra på många sätt och vis när det kommer till socialt skyddsnät och mycket annat men när det kommer till dejting så är Sverige helt efterblivet vid en internationell jämförelse.
Här har de högre krav så det är bara att fråga sig själv varför man skulle just vilja dejta dig bland dessa 100 killar som hon säkert väljer mellan.

Citat:
Har du sett hur en genomsnittlig utlänning ser ut? En svensk som är en 7a i Sverige blir automatiskt en 9a utomlands. Om du inte menar utomlands som i Danmark eller USA.
Dock så får man ta "handsome" osv med en nypa salt särskilt om du är på ett turistställe. Men visst, där är man oftast längre än majoriteten och tjejerna gillar långa män.
Citera
2025-01-10, 19:16
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgelBollen
Här har de högre krav så det är bara att fråga sig själv varför man skulle just vilja dejta dig bland dessa 100 killar som hon säkert väljer mellan.

Dock så får man ta "handsome" osv med en nypa salt särskilt om du är på ett turistställe. Men visst, där är man oftast längre än majoriteten och tjejerna gillar långa män.
Jag syftar inte på turistställen. Svenska män har snyggare ansikten,snyggare kroppar och är bättre klädda också. Om vi menar en helt vanlig 25 årig svensk, och inte en gammal gubbe i flip flops och Iron maiden t-shirt i Thailand.
Citera
2025-01-10, 19:59
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgelBollen
Tjejerna gillar långa män med bra ansikte. Finns inget magiskt med att bara vara lång utan det är en kombination där längd är en sorts hävstång snarare än en intrinsikalt positiv egenskap.
Citera
2025-01-11, 18:16
Jag vill vara ärlig nu, jag vill inte jävlas mer med ledningen.

Alla killar som lyckas med tjejer tar mycket plats, och avbryter andra mitt i en mening väldigt, väldigt ofta.

Det är vad jag tycker mig se iallafall, men jag kan ha fel.

Någon annan som delar min uppfattning?

På nätet är det såklart svårare att avbryta andra, men ta mycket plats, det går däremot.
Citera
2025-01-11, 18:30
Medlem
Krappfiskarns avatar
Innan jag träffade min fru testade jag flera olika dejtingappar. På tinder fick jag en del likes, men jag upplevde majoriteten kvinnor där som ointresserade av att träffas, och såfort man nämnde att kanske ses så blev deras svar mindre frekventa. Mycket ghostande.

Match var hyfsat, kvinnor i 40+ åldern vilket var tråkigt när man själv var sub-40. De hade dock oftast barn i äldre ålder vilket är en fördel. Singelmorsorna på tinder var besatta av sina småbarn och det var uppenbart de antingen ville ha en för extra inkomst eller tredje hjulet. Upplevde match som mer seriöst men mer begränsat utbud. Väldigt många i Norge (kanske är större där?).

Badoo var värdelöst jämfört med kanske 2013-2015. Bara småbarn, transor, folk med bokstavskombinationer och utlänningar ("I change my location to meet new people").

Bäst var någon muslimsk dejtingsida jag skaffade konto för skojs skull, ingen profiltext men hyfsade bilder. Otroligt många meddelanden.
Citera
2025-01-11, 20:21
Medlem
IT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Innan jag träffade min fru testade jag flera olika dejtingappar. På tinder fick jag en del likes, men jag upplevde majoriteten kvinnor där som ointresserade av att träffas, och såfort man nämnde att kanske ses så blev deras svar mindre frekventa. Mycket ghostande.

Match var hyfsat, kvinnor i 40+ åldern vilket var tråkigt när man själv var sub-40. De hade dock oftast barn i äldre ålder vilket är en fördel. Singelmorsorna på tinder var besatta av sina småbarn och det var uppenbart de antingen ville ha en för extra inkomst eller tredje hjulet. Upplevde match som mer seriöst men mer begränsat utbud. Väldigt många i Norge (kanske är större där?).

Badoo var värdelöst jämfört med kanske 2013-2015. Bara småbarn, transor, folk med bokstavskombinationer och utlänningar ("I change my location to meet new people").

Bäst var någon muslimsk dejtingsida jag skaffade konto för skojs skull, ingen profiltext men hyfsade bilder. Otroligt många meddelanden.
Jaså, kanske det är muslimsk flickvän man ska leta efter hädanefter? Hm...
Citera
Igår, 02:41
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlmionomeeCarnby
Jag vill vara ärlig nu, jag vill inte jävlas mer med ledningen.

Alla killar som lyckas med tjejer tar mycket plats, och avbryter andra mitt i en mening väldigt, väldigt ofta.

Det är vad jag tycker mig se iallafall, men jag kan ha fel.

Någon annan som delar min uppfattning?

På nätet är det såklart svårare att avbryta andra, men ta mycket plats, det går däremot.
Ja faktiskt. I Sverige i alla fall. Det finns väldigt lite dynamik mellan kvinnor och män i Sverige, lite naturlig flörtighet och charm från kvinnorna. Vilket gör att de männen som lyckas ofta är vad man skulle benämna som en buffel. De som bara går på och på och ruskar om kvinnorna ur sin iskalla trötta attityd.

Man kan såklart lyckas på andra sätt också. Med den mest vägvinnande personligheten eller attityden är den.
Senast redigerad av ricardo22 Igår kl. 02:44.
Citera
Igår, 12:05
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ja faktiskt. I Sverige i alla fall. Det finns väldigt lite dynamik mellan kvinnor och män i Sverige, lite naturlig flörtighet och charm från kvinnorna. Vilket gör att de männen som lyckas ofta är vad man skulle benämna som en buffel. De som bara går på och på och ruskar om kvinnorna ur sin iskalla trötta attityd.

Man kan såklart lyckas på andra sätt också. Med den mest vägvinnande personligheten eller attityden är den.
Säger faktiskt mer om kvinnorna än männen. Sverige är ett intellektuellt eftersatt land (inte bara i dejting). Utomlands hade en sådan där buffel blivit genomskådad och sedd som en avvikande nolla.

Underhållning har iofs alltid varit ett vinnande koncept, men att dra hela lasset själv borde vara jobbigt och kännas förnedrande. Har man lyckats bra i livet ska man inte behöva sänka sig till en sådan nivå utan redan ha mycket tillgodo.
Senast redigerad av lakritc Igår kl. 12:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in