Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-13, 22:56
Medlem
needanewhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoboll
Det behöver inte vara något långt brev, det räcker egentligen med en mening eller fråga. Men det ska vara något som visar att du läst min presentation, blivit intresserad och i alla fall vill veta lite mer om mig, och inte bara klickat på bilden och tänkt "påsättningsbar".

Precis som needanewheart skrev lite längre upp, det kan vara en fråga eller kommentar om min musik-/filmsmak eller någon av mina hobbies. "Kul att du gillar den typen av filmer, har du sett den här filmen?" "Så du gillar den typen av musik, vad tycker du om den artisten?" Vad som helst som antyder att vi har något gemensamt eller att du i alla fall har lite koll. Det förutsätter ju att tjejen inte är typen som bara fikar och shoppar, såna kan jag inte svara för.

Även om du bara vill ha tjejen i säng, får du nog i alla fall försöka fejka lite intresse för henne som person. I alla fall om du ska leta på datingsidor istället för rena sexkontaktsidor.

Det är _precis_ det här jag menar, att man inte känner sig som en brud i mängden liksom. Det behöver inte vara någon avhandling som inledande mail, men ALLA tjejer med något innanför pannbenet gillar intressanta killar som vill diskutera olika saker. Ska du lyckas med ett "tja läget då?" så måste du vara gudomligt snygg, alternativt så måste tjejen vara full när hon svarar hjärtligt.

Och för att svara på tidigare frågeställning så är jag tjej och tar ofta första initiativet att skriva till snubbar jag tycker verkar intressanta. Inte för att jag inte får nog med mail från andra, men de som skriver till mig ger ofta ett, just det, ointressant intryck. Då skriver jag hellre till en kille jag tycker har en lite udda presentation, för att dessa personer oftast är roligare än gym-Nicke som har hantlar i bokhyllan istället för böcker.
Senast redigerad av needanewheart 2010-07-13 kl. 23:00.
Citera
2010-07-13, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av needanewheart
Det är _precis_ det här jag menar, att man inte känner sig som en brud i mängden liksom. Det behöver inte vara någon avhandling som inledande mail, men ALLA tjejer med något innanför pannbenet gillar intressanta killar som vill diskutera olika saker. Ska du lyckas med ett "tja läget då?" så måste du vara gudomligt snygg, alternativt så måste tjejen vara full när hon svarar hjärtligt.

Och för att svara på tidigare frågeställning så är jag tjej och tar ofta första initiativet att skriva till snubbar jag tycker verkar intressanta. Inte för att jag inte får nog med mail från andra, men de som skriver till mig ger ofta ett, just det, ointressant intryck. Då skriver jag hellre till en kille jag tycker har en lite udda presentation, för att dessa personer oftast är roligare än gym-Nicke som har hantlar i bokhyllan istället för böcker.

Vad är en gudomligt snygg kille då? Har du någon länk till bild så man kan fatta.
Citera
2010-07-13, 23:12
Medlem
needanewhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Vad är en gudomligt snygg kille då? Har du någon länk till bild så man kan fatta.

Olika tjejer tycker väl olika om den frågan. Jag kan inte uttala mig för alla dessa, och förstår faktiskt inte varför du valt att hänga upp dig på just den detaljen.

Tanken är väl att vissa människor är så groteskt attraktiva att de kan komma undan med tråkiga meddelanden. Men 98% av oss måste anstränga oss lite till.
Citera
2010-07-13, 23:28
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger

De här killarna tycker tjejer nuförtiden är grymt snygga. Finns nog inga tjejer ute på nattklubbarna som inte skulle knulla dessa:

http://gynning.net/petre/files/2009/..._1-620x412.jpg

http://amandasoikkeli.blogg.se/image...n_63013882.jpg

Märk väl den sista bilden. Han ser badboy-tuff ut (nästan lite farlig) och har sånadär negerprydnader i öronen. Kan det bli hotter?

Så egentligen ska du som kille se ut som dessa herrar och innehava deras sociala status. Jag tycker dessutom i princip alla pojkar i sthlm såhär om sommarmånaderna ser ut som de. Enda som skiljer är väl den sociala statusen.

Det råder ju överskott av vanliga och normala killar i alla fall. Det bör vara allmänt känt att allt fler killar inte kommer få någon partner. Speciellt med tanke på att de flesta invandrare som kommer hit är hormonstinna män som givetvis även de ska ha "svenska tjej".

Så killar, bli som hipsterklonerna man ser överallt, med färgglada shorts, tishor och vita loafers (samt wayfarers) eller gå iväg och lägg er under en sten och dö.
Citera
2010-07-14, 04:06
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Det behöver inte vara något långt brev, det räcker egentligen med en mening eller fråga. Men det ska vara något som visar att du läst min presentation, blivit intresserad och i alla fall vill veta lite mer om mig, och inte bara klickat på bilden och tänkt "påsättningsbar".

Precis som needanewheart skrev lite längre upp, det kan vara en fråga eller kommentar om min musik-/filmsmak eller någon av mina hobbies. "Kul att du gillar den typen av filmer, har du sett den här filmen?" "Så du gillar den typen av musik, vad tycker du om den artisten?" Vad som helst som antyder att vi har något gemensamt eller att du i alla fall har lite koll. Det förutsätter ju att tjejen inte är typen som bara fikar och shoppar, såna kan jag inte svara för.

Även om du bara vill ha tjejen i säng, får du nog i alla fall försöka fejka lite intresse för henne som person. I alla fall om du ska leta på datingsidor istället för rena sexkontaktsidor.

Haha, förut när jag höll på med nätdejting blev jag irriterad på att man fick så få svar, så till slut skickade jag bara ett "Tjena, jag ser att du sett filmen X, är den bra eller?" Hyfsat normalt sätt att starta en konversation, kan jag tycka. Men jag fick ett svar... "-Det här är inte rätt forum för att diskutera film."

Det enda vettiga sättet att få kontakt med någon tjej där, är att surfa runt på lite sidor och vänta på att bli kontaktad.
Citera
2010-07-14, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Haha, förut när jag höll på med nätdejting blev jag irriterad på att man fick så få svar, så till slut skickade jag bara ett "Tjena, jag ser att du sett filmen X, är den bra eller?" Hyfsat normalt sätt att starta en konversation, kan jag tycka. Men jag fick ett svar... "-Det här är inte rätt forum för att diskutera film."

Det enda vettiga sättet att få kontakt med någon tjej där, är att surfa runt på lite sidor och vänta på att bli kontaktad.

Men hon svarade i alla fall! Du hade ju kunnat spinna vidare på det och fråga vad hon ville diskutera då. Hon hade säkert 15 "läget?" i sin inkorg som förblev obesvarade.

Nej, men allvarligt, du verkade pricka in rejält stel brud där.

Jag kan ju bara svara för mig själv, uppenbarligen finns det ingen universalinledning som funkar på alla.
Citera
2010-07-14, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Många säger att man ska posta både snygga och fula bilder i sina presentationer men det gäller bara tjejer. Ytterst få tjejer har tolerans för en kille som inte alltid är snygg.

Tar man bort sminket på de allra flesta tjejer blir de faktiskt rätt ointressanta utseendemässigt. Det är oförståeligt hur de alltid kan kräva såna sjukt snygga killar när de knappt ens med allt smink kan jämföra sig med dessa killars utseenden.

Så fotomodellsnygga bilder och även bilder där du är tillsammans med massa snygga brudar. Då större delen av alla tjejer tänker kollektivt så utgår de ifrån vad andra tjejer tycker. Ser en tjej att killen är omsvärmad av andra tjejer blir han intressant. Egen vilja och självständigt tänkande existerar inte.

Utan modellbilder är det knappt ens någon idé att försöka som kille. Ta tusen bilder och välj ut 5 som är bra (extremt bra). Sminka dig gärna och dölj alla skavanker.

Vad du skriver spelar ingen roll då tjejer sällan läser vad som skrivs utan enbart utgår efter korten. Är du en badboy-snygging så kommer du undan med ett tafatt litet "Hej".

I verkligheten är tjejer i regel väldigt mycket ytligare än killar medan på internet kanske 10 ggr ytligare än vad de är i verkligheten. Även då många tjejer har dåliga självförtroenden och inte tycker de själva är snygga förändras inte kraven. En 8-poäng kille är fortfarande bara lite småsöt. Tänk på det.

Helt riktigt. Nätdejting har varit en ren katastrof. Tjejer som ser rent utav förjävliga ut. Jag talar riktiga paddor skickar mail och flörtar som att dom skulle ha någon chans i huvudtaget.
Medans tjejer som jag själv tar kontakt med (som inte heller är några drömmar typ single moms, WT, överviktiga) ignorerar mig eller har sjukt orimliga "krav".

Typ: Vill ha man som vet vad han vill med livet för jag tycker ambition är väldigt sexigt (Läs:ska ha pengar) han ska ha stor social umgängeskrets, vara aktiv och tycka om att träna mycket (även fast dom själva är allt annat än vältränade). Du ska vara lång och gärna manlig som tar egna intiativ. (macho casanova som hela tiden hittar på roliga saker att göra åt tjejen så inte hon behöver)
Du ska också vara romantiskt (som i novellerna) och en gentleman (men samtidigt badboy lol?)
Viktigt att man tycker om barn och vill ha egna också. (ja det är precis det jag vill men någon random brud från nätet)

Slutat med nätdejting skiten nu. Fyfan vilka nerköp man träffat.
Tjejer på dessa sidor måste få lite självinsikt och inte tro att dom är så jävla speciella bara för att dom får 50 mail från kåta pervo killar.

Och som någon sa innan. Orka skriva ett två sidor långt personligt brev full av humor och värme till varje tjej man kanske kan tänka sig att prata mer med bara för att hon inte har VIP och inte kan läsa brev eller helt enkelt struntar i att läsa eller svara.
Citera
2010-07-14, 09:51
Medlem
needanewhearts avatar
Alltså, visst finns det många konstiga tjejer med helt sjuka krav som tror att de är några jävla prinsessor och inte kan göra ett skvatt själva, men jag skräms ärligt talat över generaliseringen angående damers tycke och smak som visas upp här.

ALLA TJEJER GILLAR INTE HIPSTERS, snarare skulle jag vilja säga att det är en mycket marginaliserad andel av tjejer som gör det, oftast hipsters själva. Hipsterkulturen är erkänt ytlig. Så länge ni inte raggar på dessa så finns det gott om tjejer som diggar en välformulerad snubbe. Men då ska han vara, just det, välformulerad.
Citera
2010-07-14, 17:10
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Jag kan ju bara svara för mig själv, uppenbarligen finns det ingen universalinledning som funkar på alla.

Nej, det har du så rätt i. När det jag beskrev ovan hände, hade jag gått över till att i stort sett bara sitta och testa vilken sorts grejer som funkar och inte funkar. Jag testade nästan allt utom rena sexinvites, men det gick inte att hitta något vettigt mönster på vad som blev besvarat eller inte.

Det enda som kanske verkar ha en lite större chans att få ett svar är att nämna något man sett i deras profil, men svarsfrekvensen är ungefär i klass med ett standardmeddelande där man på nåt sätt flikar in att hon är snygg.
Citera
2010-07-14, 17:16
Medlem
Beeenjamins avatar
Att nät-dejta går det bra för mig på sistone.
Man träffar både paddor och riktiga bomber. Knulla runt, det är det som gäller.
Citera
2010-07-14, 17:22
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Att nät-dejta går det bra för mig på sistone.
Man träffar både paddor och riktiga bomber. Knulla runt, det är det som gäller.

Då har du väl lagt upp fotomodellbilderna med en råsnygg brud i vardera arm?
Citera
2010-07-14, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
De här killarna tycker tjejer nuförtiden är grymt snygga. Finns nog inga tjejer ute på nattklubbarna som inte skulle knulla dessa:

http://gynning.net/petre/files/2009/..._1-620x412.jpg

http://amandasoikkeli.blogg.se/image...n_63013882.jpg

Märk väl den sista bilden. Han ser badboy-tuff ut (nästan lite farlig) och har sånadär negerprydnader i öronen. Kan det bli hotter?

Så egentligen ska du som kille se ut som dessa herrar och innehava deras sociala status. Jag tycker dessutom i princip alla pojkar i sthlm såhär om sommarmånaderna ser ut som de. Enda som skiljer är väl den sociala statusen.

Det råder ju överskott av vanliga och normala killar i alla fall. Det bör vara allmänt känt att allt fler killar inte kommer få någon partner. Speciellt med tanke på att de flesta invandrare som kommer hit är hormonstinna män som givetvis även de ska ha "svenska tjej".

Så killar, bli som hipsterklonerna man ser överallt, med färgglada shorts, tishor och vita loafers (samt wayfarers) eller gå iväg och lägg er under en sten och dö.

Ja, nu överdriver du verkligen. Dessutom, de killar du länkat till, är det bara den senare som ser ok ut, de andra fjollorna är det bara en viss typ av tjejer som söker. Dessutom så är pengar ingen större grej, mer än att du har ett jobb gärna med akademisk titel. I övrigt håller jag nog med dig i mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in