Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-24, 14:03
Bannlyst
Gamestop säger, att om du förhandsbokar BF får du 100 kronor på ett presentkort att handla för på GS.
En kompis till mig, som jobbar på GS, säger att det finns ett sätt att kringgå systemet och istället få 100:- rabatt på BF och då få in presentkortet i själva spelköpet.

1. Du förhandsbokar spelet.
2. När du har köpt spelet får du presentkortet.
3. Tricket är att man ska få in presentkortet i själva köpet, alltså ska man få presentkortet innan eller samtidigt som man köper spelet.
4. Det behöver nödvändigtvis inte vara lagligt, men du ska samtidigt inte pistolhota den du köper spelet av. Då förlorar du.

Jag vill ha spelet samtidigt som jag vill överbevisa min vän. Därför rådfrågar jag de mest kapabla människorna för att svara på detta.

Jag har en timme på mig. Knäcker vi koden tjänar vi alla på det.
Citera
2011-10-24, 14:37
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Betalar du samtidigt som du förhandsbokar? Annars är det ju en simpel lösning att komma in senare och betala med din rabatt.
Citera
2011-10-24, 14:46
Bannlyst
Ja, det gör du. Du får sedan rabatten EFTER du har köpt spelet.
Citera
2011-12-15, 21:11
Medlem
Katnisss avatar
Det funkar inte. Presentkortet får du när du HÄMTAR UT spelet, så även om det är i samma transaktion så kommer du inte kunna få rabatt på BF3.

Däremot så kan du kringgå systemet på annat sätt (typ). Presentkortet du får räcker bara i 3 månader, men om du använder presentkortet på till att boka ett annat spel, förslagsvis något som ligger ett eller två år fram i tiden, så ligger dina 100 :- i systemet istället. Så att nästa gång du besöker GS så ligger de innestående, och du kan säga att vill avboka spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in