2011-10-24, 14:32
Medlem
base-hunters avatar
Ja det är min fråga, varför ses islam och muslimer som våldsamma i väst när det i själva verket är kristendomen och de kristna som är de riktiga våldsverkarna?

Det är bara att gå tillbaka i historien och titta på de fakta som man ställs framför, så ser man klart och tydligt att kristendomen är den mest barbariska religionen i världshistorien.

Ändå har en okänd kraft försatt stora delar av världen i trans och fått människor att tro att muslimer är onda och vill ta över världen. Fakta visar ju på att det är de kristna och kristendomen som velat och fortfarande vill göra detta.

Korstågen
Startades av kristna. Svårt att uppskatta hur många dödsoffer men det handlar om minst 10 milj.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Korst%C3%A5g

Första världskriget
Startades av kristna. Över 12 milj dödsoffer.
http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6...3%A4rldskriget

Andra världskriget
Startades av kristna. Över 60 milj dödsoffer.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Andra_v%C3%A4rldskriget

Vietnam kriget
Startades av kristna. Över 400 000 dödsoffer.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vietnamkriget

Afghanistan - sovjetiska kriget
Startades av kristna. Över 1,5 milj dödsoffer.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Afghansk-sovjetiska_kriget

Bosnien - serbiska kriget
Startades av kristna. Över 50 000 dödsoffer.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bosnienkriget

Irak kriget
Startades av kristna. över 1 miljon dödsoffer.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Irakkriget

Allt ovanstående är rena fakta. Vill du motbevisa så får du komma med fakta.

För mig är det helt otroligt att islam målas upp som en ond religion i västerländsk media när det i själva värket är kristendomen som överlägset mest stått för merparten av det onda som skett genom historien. Många människor som dömer islam har ju inte ens läst Koranen?!, hur kan man döma något innan man ens vet om dess sanna budskap? Kollar man på nyheterna och försöker lära sig om islam på det viset så kommer man aldrig veta sanningen. Många svenskar och kristna i världen håller nu på att lära sig att islam i själva verket är en fredlig religion och det är därför som islam är den snabbast växande religionen i världen genom konvertering från andra religioner.

EDIT: Källor
Senast redigerad av base-hunter 2011-10-24 kl. 14:50.
Citera
2011-10-24, 14:44
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av base-hunter
Allt ovanstående är rena fakta. Vill du motbevisa så får du komma med fakta.

Det är kutym att den som påstår något levererar källhänvisning på sina påståenden. Föreslår att du lämnar källa under varje punkt i din tråd, om du vill bli tagen på allvar.

Citat:
För mig är det helt otroligt att islam målas upp som en ond religion i västerländsk media när det i själva värket är kristendomen som överlägset mest stått för merparten av det onda som skett genom historien.

Osmanska rikets expandering, den arabiska slavhandeln genom tusentals år och den pågående masslakten av civila i Afrika och MÖ är inte islamistiskt färgade?

Citat:
Många människor som dömer islam har ju inte ens läst Koranen?!, hur kan man döma något innan man ens vet om dess sanna budskap? Kollar man på nyheterna och försöker lära sig om islam på det viset så kommer man aldrig veta sanningen.

Jag har läst Koranen på svenska och jag håller med dig om att media rapporterar vinklat om islam. De framställer det som en fredlig och accepterande företeelse när det är en radikal, våldsam och primitiv semitisk kvarleva.

Citat:
Många svenskar och kristna i världen håller nu på att lära sig att islam i själva verket är en fredlig religion och det är därför som islam är den snabbast växande religionen i världen genom konvertering från andra religioner.

Indoktrinering och tvång tvingar somliga att övergå till islam, detta är korrekt.
Citera
2011-10-24, 14:45
Medlem
Spår av nötters avatar
Muslimer är mindre våldsamma vad gäller stora konflikter motför kristna, det rättfärdigar dock inte en religion bara för att den andra är ännu värre.

Något säger mig att muslimer är våldsammare än kristna vad gäller individuella och personliga konflikter, dessutom är deras heliga krig baserat på deras religion och inte pga. andra (men ack så idiotiska) intressen som de "kristna" slagskämparna krigat för.

Jihad ~ Konvertera till islam eller dö
"Kristna krig" ~ Maktkåta pengagiriga världspoliskrig, ej för att konvertera folk till Kristendomen (korstågen borträknat).
Citera
2011-10-24, 14:46
Medlem
Ettan^s avatar
Just korstågen må vara "startade" av kristna, men det var muslimerna som provocerade fram det. Således kan man hävda att det är muslimerna som bär skulden till korstågen. Vidare har du antagligen inte speciellt bra koll på hur många muslimerna dödade under den där perioden heller - de var inte direkt passiva.

Eftersom du inte har några källor orkar jag inte heller bemöda mig med att kopiera länkar. Googla.
Citera
2011-10-24, 14:48
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Du har glömt ett av dom viktigaste krigen:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anglo-zanzibariska_kriget

Nästan 500 döda.

Så TS menar att muslimska länder icke är krigförande och aldrig fört erövrningskrig?
Det måste fan vara det mest efterblivna jag läst i år.
Citera
2011-10-24, 14:49
Medlem
Base-Hunter min FB favorit medlem! Jag har alltid frågat samma sak. Tack vare USA's svartmålning av islam är muslimerna hatade i många delar av världen sen USA startade kriget mot terrorismen, men vilken terrorism? Vart kom terrorism ifrån innan USA började invadera alla muslimska länder?
Citera
2011-10-24, 14:51
Mitt första och sista inlägg, mina åsikter.
Väldigt kortfattat:
Det finns äckligt många nedvärderade delar i Koranen, bla att man ska milt sagt "motarbeta" de som inte tror på Allah.
Jämförelsevis med de kristna skrifterna (gamla testamentet framför allt) är det en ok mängd, men inse att kristendomen handlar om det nya testamentet.
Det gamla testamentet var bara ett intro, en enklare väg mot det mer väsentliga: ditt själsliga liv.
Det är min uppfattning, baserad på min lära som kristen ortodox.
Citera
2011-10-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kform
Base-Hunter min FB favorit medlem! Jag har alltid frågat samma sak. Tack vare USA's svartmålning av islam är muslimerna hatade i många delar av världen sen USA startade kriget mot terrorismen, men vilken terrorism? Vart kom terrorism ifrån innan USA började invadera alla muslimska länder?

Ja ska berätta en rolig historia för dig, Det var en gång två flygplan som var ute och flög, det ena planet krockade med ett höghus... Då sa det andra planet....
Citera
2011-10-24, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av forshaga
Ja ska berätta en rolig historia för dig, Det var en gång två flygplan som var ute och flög, det ena planet krockade med ett höghus... Då sa det andra planet....
Kaboom?

Senast redigerad av WipeAwayYourTears 2011-10-24 kl. 15:05.
Citera
2011-10-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forshaga

Jag har en ännu roligare, lyssna noga så du inte tappar bort dig för det skriker okunskap om dig.

Inside-job, USA behövde en stark anledning till att börja invadera alla muslimska länder och starta ett krig mot terrorism, men hur? JO mr george kom på en brilliant ide, han använde din lilla historia
Citera
2011-10-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kform
Jag har en ännu roligare, lyssna noga så du inte tappar bort dig för det skriker okunskap om dig.

Inside-job, USA behövde en stark anledning till att börja invadera alla muslimska länder och starta ett krig mot terrorism, men hur? JO mr george kom på en brilliant ide, han använde din lilla historia

Du tror på tomten också va?
Citera
2011-10-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WipeAwayYourTears
Kaboom?

Jag vet men jag var ganska säker på att det skulle dyka upp folk med dessa underbara teorier om att USA själva tog död på tusentals av sina egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in