Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-24, 15:01
Medlem
chips79s avatar
Jo ni läste rätt, Teuvo Hakkarainen från Sannfinländarna vill göra ett litet socialt experiment.
Vilka dårar...snart är dom Finlands största parti. Jag håller i och för sig med dom i deras invandringspolitik, inga somalier alls är det bästa. Men detta får man verkligen hoppas att var ett skämt. Vi har för övrigt inte en enda somalie på Åland, och så ska det förbli.

Läs mer här:

http://www.tidningen.ax/article.con?id=28622&iPage=1
http://www.ot.fi/Story/WireStory.aspx?storyID=45359

P.S. Jag gillar detta: "- Där kan sedan somalierna skräna vad de vill från sina minareter, tillade Hakkarainen."
Citera
2011-10-24, 15:20
Bannlyst
Varför beundras Teuvo Hakkarainen av finska bögar? Vill dom bo på Åland med Somalierna eller tycker dom Hakkarainen är sexig eller nåt?
Citera
2011-10-24, 15:28
Medlem
Helt rätt: "Där kan sedan somalierna skräna vad de vill från sina minareter, tillade Hakkarainen". Helt tvärtemot Sverige, där svenskarna är "invandrarna" och ska anpassa sig helt efter "nysvenskarna".
Citera
2011-10-24, 15:58
Medlem
Anledningen till att han sa så är enkel. Ålänningarna påpekar ofta att "skogsfinnarna" som röstar på sannfinländarna skulle må bra av lite nya gener utifrån, dvs araber och negrer. Dom skulle behöva en dos mångfald helt enkelt och bli mer internationella.

Men när Hakkarinen skojar till det och säger att Åland ska fyllas med negrer och bögar blir det annat ljud i skällan direkt. Plötsligt är inte "mångfalden och öppenheten" lika tilltalande längre.

"Jävla Hakkarinen, han ska fan inte bestämma över oss"

Vad kan dom internationella ålänningarna lära sig av detta då?

Joo, sluta vurma för mångfald åt andra eller acceptera att även isolerade Åland kan förvandlas till en kaotisk negerö kryddat med pridefestivaler och Allahu Akbhars. Det finns bara en sak som är värre än judarna, och det är "solidariska" vita människor som i godhetens tecken önskar mångfald åt andra, men inte åt sig själva. Usch!

Hakkarinen vs Åland: 1-0
Senast redigerad av Kosken-Pekka 2011-10-24 kl. 16:03.
Citera
2011-10-24, 18:15
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chips79
Vi har för övrigt inte en enda somalie på Åland, och så ska det förbli.
Det finns visst Somalier på Åland. Flera t.o.m
Citera
2011-10-24, 18:15
Medlem
chips79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Anledningen till att han sa så är enkel. Ålänningarna påpekar ofta att "skogsfinnarna" som röstar på sannfinländarna skulle må bra av lite nya gener utifrån, dvs araber och negrer. Dom skulle behöva en dos mångfald helt enkelt och bli mer internationella.

Men när Hakkarinen skojar till det och säger att Åland ska fyllas med negrer och bögar blir det annat ljud i skällan direkt. Plötsligt är inte "mångfalden och öppenheten" lika tilltalande längre.

Joo, sluta vurma för mångfald åt andra eller acceptera att även isolerade Åland kan förvandlas till en kaotisk negerö kryddat med pridefestivaler och Allahu Akbhars. Det finns bara en sak som är värre än judarna, och det är "solidariska" vita människor som i godhetens tecken önskar mångfald åt andra, men inte åt sig själva. Usch!

detta låter för mig helt främmande, att ålänningarna skulle påstå att finnarna skulle behöva blandas med araber osv som du skriver. det tror jag inte alls på.
tvärtom är vi(jag) överlyckliga att finland har så stränga asyllagar och skickar ut det mesta som kommer in. vi vurmar inte för någon mångfald någonstans i finland.

hela grejen med detta är dock att den gode Teuvo, och andra Sannfinländare, jämställer finlandssvenskar och speciellt Ålänningar med utlänningar och homosexuella.
Jag tycker verkligen synd om de svensktalande i Finland med den utvecklingen som Finland går mot.
Svenskan trycks bort mer och mer, och Ålands 95% svensktalande distansierar sig från Finland. Som tur är bor man på Åland.
Citera
2011-10-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chips79
detta låter för mig helt främmande, att ålänningarna skulle påstå att finnarna skulle behöva blandas med araber osv som du skriver. det tror jag inte alls på.
tvärtom är vi(jag) överlyckliga att finland har så stränga asyllagar och skickar ut det mesta som kommer in. vi vurmar inte för någon mångfald någonstans i finland.

hela grejen med detta är dock att den gode Teuvo, och andra Sannfinländare, jämställer finlandssvenskar och speciellt Ålänningar med utlänningar och homosexuella.
Jag tycker verkligen synd om de svensktalande i Finland med den utvecklingen som Finland går mot.
Svenskan trycks bort mer och mer, och Ålands 95% svensktalande distansierar sig från Finland. Som tur är bor man på Åland.

Jag håller med dig. Kanske är det dags för Ålänningarna och Finlandssvenskarna att bilda Sannsvenskarna och kräva att få lämna Finland.
Citera
2012-04-02, 14:10
Medlem
rayprices avatar
Citat:

Har vi inte mångfald när 1/3 av alla som bor här är invandrare?? Ta reda på fakta först. Usch!
Citera
2012-04-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayprice
Har vi inte mångfald när 1/3 av alla som bor här är invandrare?? Ta reda på fakta först. Usch!

Hahaha jaså? Är en 1/3 av Ålands befolkning menaiter och afrikaner menar du? Är Åland precis som Malmö, med 1/3 invandrare? Mariehamn har givetvis brinnande förorter, no go zones och moskéer överallt antar jag.

Jag vill ha en källa till detta absurda påstående NU. Inflyttade svenskar eller tyskar räknas inte som mångfald!
Citera
2012-04-21, 23:55
Medlem
rayprices avatar
Citat:
Hahaha jaså? Är en 1/3 av Ålands befolkning menaiter och afrikaner menar du? Är Åland precis som Malmö, med 1/3 invandrare? Mariehamn har givetvis brinnande förorter, no go zones och moskéer överallt antar jag.

Jag vill ha en källa till detta absurda påstående NU. Inflyttade svenskar eller tyskar räknas inte som mångfald!

Var sa jag nåt om afrikaner? En svensk som kommer till åland är också invandrare ditt pucko.

http://www.asub.ax/files/alsiff11sv.pdf

Om du scrollar ner ser du att ca 66% är födda på Åland. 66% är lika med två tredjedelar, alltså är en tredjedel invandrare, MEST FRÅN FINLAND, NÄST MEST FRÅN SVERIGE. Det är fakta det. Det betyder inte att det är som Malmö, vi har ganska få afrikaner och muslimer och såna här.

Här är en annan länk:
http://www.asub.ax/archive.con?iPage=12&art_id=1152

Om du scrollar ner står det exakt så här:

Fortsatt ökning av andelen inflyttade
De invånare som är födda på Åland ökade med närmare 50 personer under 2010 och är drygt 18 700, men andelen sjönk något och är nu knappt 67 procent. De inflyttade blev nästan 230 flera och är nästan 9 300 personer eller 33 procent av befolkningen. Av dessa är närmare 5 500 födda i Finland, en ökning med 25 personer. De är fortfarande en klar majoritet av de inflyttade även om de som är födda i andra länder har knappat in betydligt på försprånget under 2000-talet. De som är födda i Sverige ökade med 60 personer under fjolåret och är nu 2 100.

Detta är från ÅSUB, Ålands statistik och utredningsbyrå.

Om du fortfarande inte tror mig kan du fråga ÅSUB själva, här:
http://www.asub.ax/form.con?iForm=3&m=13

Min poäng är alltså, en invandrare är inte synonymt med en afrikan som du tror, utan en invandrare kan va en finne eller svensk också, vilka är den största delen.
Citera
2012-04-22, 01:42
Medlem
Poängen var väll att om nu ålänningarna tycker fastlänningarna är så inskränkta att de behöver lite MENA-invandring så kan de själva först ta emot en hel drös. Nej ålänningarna vill ha skötsamma personer och det är ju helt logiskt men klaga då inte att fastlandet inte vill ha skräpet de nekar.
Citera
2012-10-09, 21:31
Medlem
rayprices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
Poängen var väll att om nu ålänningarna tycker fastlänningarna är så inskränkta att de behöver lite MENA-invandring så kan de själva först ta emot en hel drös. Nej ålänningarna vill ha skötsamma personer och det är ju helt logiskt men klaga då inte att fastlandet inte vill ha skräpet de nekar.

Haha... herregud. Det är väl för fan inte samma personer som inte vill ha invandrare till Åland men som vill ha invandrare till Finland. Helt otroligt att man ska behöva förklara det här, man tror fan inte att det är sant.

Eran uppfattning är alltså att 100 % av ålänningarna vill ha mera somalier till Finland men inte vill ha dem själva. Ni tror inte att det kan va så att det finns de som vurmar för mångfald i hela landet (Finland + Åland) och de som inte vill ha invandring alls? (och allt där emellan).
Senast redigerad av rayprice 2012-10-09 kl. 21:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in