2011-10-24, 17:31
Medlem
Hej.
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att bokföra rätt. Har en konstig typ av företagskort på Handelsbanken. Det fungerar som så att jag för över pengar till ett bankgiro, då laddas kortet.
Sedan efter en månad kommer en specifikation på vad jag köpt. Min fråga är mot vilket konto jag ska redovisa detta mot.

1920 Plusgiro Kredit 700:-
1970 Särskilda Bankkonton Debet 700:-

Så redovisade jag ovan den första betalningen, men jag inser att det blir galet, då jag måste kreditera 1970 mot det inköp jag gjort och har kvitton på. Detta verkar inte fungera i bokföringsprogrammet som är visma avendo e-ekonomi. det går inte att göra en manuell verifikation på bankkonton, så min fråga är hur jag bokför dels transaktionen till kortet och köp som görs på kortet?

Mvh
Hampus
Citera
2011-10-26, 12:27
Medlem
RedStorms avatar
Nu har jag inte använt just ditt bokföringsprogram men ditt tankesätt är fundamentalt rätt.

Ditt vanliga konto 194 serien samt även ditt bankkort från SHB. Förslagsvis vanligt konto 1940 och och ditt korts konto hos banken 1941.
Citera
2011-10-26, 13:02
Medlem
friflygarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedStorm
Nu har jag inte använt just ditt bokföringsprogram men ditt tankesätt är fundamentalt rätt.

Ditt vanliga konto 194 serien samt även ditt bankkort från SHB. Förslagsvis vanligt konto 1940 och och ditt korts konto hos banken 1941.

Precis, du har tänkt precis rätt.
Ring kundtjänst för programmet du köpt och fråga hur du ska göra för att bokföra även bankkonton manuellt.
Citera
2011-10-29, 17:20
Medlem
Bra att jag tänkte rätt, var lite osäker på det. Ska ringa visma och höra om de har något tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in