Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-27, 15:43
Medlem
cicerons avatar
Jag är som sagt ute efter klippet/filmen som är inspelad av den misshandlade. Någon som har?

http://www.dn.se/sthlm/polis-atalas-for-misshandel-1

Vore fint att se denna soppa!
Citera
2011-10-28, 01:43
Medlem
essohasses avatar
Filmade polisen - fick käken slagen ur led [Polisman åtalad]

Nyheter 24 2011-10-27
Citat:
STOCKHOLM. En 39-årig polis åtalas, misstänkt för misshandel i samband med att en man filmade ett polisingripande utanför en hamburgerrestaurang på S:t Eriksgatan i centrala Stockholm.

När en grupp ungdomar en natt i slutet av januari orsakade en ordningsstörning ingrep polisen.

Den åtalade ska då ha tagit målsägandes huvud och dunkat det in i en bildörr trots att han inte deltagit i tumultet utan i stället endast filmat polisens ingripande. Han fick käken slagen ur led och har fått en bettdefekt.

Ytterligare en adrenalinstinn konstapel som inte klarar av att sköta sitt jobb korrekt?
Åklagaren verkar ha ganska bra på fötterna, skall bli intressant att följa.

Vem är polismannen?
Citera
2011-10-28, 01:54
Medlem
Jaha, då var det dags igen. Ännu en snut som fått erektion av att slå sönder en ung kille eller tjej. Har vi ett målnummer eller ett namn på snuten? Är det Stockholms tingsrätt?
Citera
2011-10-28, 02:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Trådar sammanfogade. //Mod
Citera
2011-10-28, 02:15
Medlem
MrsMagoos avatar
39-årig polis åtalas, misstänkt för misshandel i samband med att en man filmade ett polisingripande utanför en hamburgerrestaurang på S:t Eriksgatan i centrala Stockholm.
http://nyheter.se.msn.com/gallery.as...ntid=159601320

Ser att Essohasse har ett inlägg innan ser ut som det är avbrott på den sidan 24an.

Lite om hans advokats bravader.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10364503.ab
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-28 kl. 02:22.
Citera
2011-10-28, 03:06
Medlem
finkledinkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wafer_Madness
Jaha, då var det dags igen. Ännu en snut som fått erektion av att slå sönder en ung kille eller tjej. Har vi ett målnummer eller ett namn på snuten? Är det Stockholms tingsrätt?

Japp och med största sannolikhet åker han inte dit alls eftersom poliser är mer eller mindre immuna.
De är ju trots allt poliser och därför följer lagen
Citera
2011-10-28, 03:22
Medlem
Fjellrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkledinkle
Japp och med största sannolikhet åker han inte dit alls eftersom poliser är mer eller mindre immuna.
De är ju trots allt poliser och därför följer lagen

Mjo, de säger bara att de ska "Granska poliskåren och hur de arbetar" och sen är de på fri fot igen ^^

Det intressanta i det här är väl att det inte finns någon Hamburgerrestaurang på St Eriksplan
Citera
2011-10-28, 03:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjellreven
Mjo, de säger bara att de ska "Granska poliskåren och hur de arbetar" och sen är de på fri fot igen ^^

Det intressanta i det här är väl att det inte finns någon Hamburgerrestaurang på St Eriksplan

St Eriksgatan skriver man i blaskan.
'McDonald's
S:t Eriksgatan 32, är en av dom ...finns säkert fler.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-28 kl. 03:30.
Citera
2011-10-28, 03:28
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Nyheter 24 2011-10-27

Ytterligare en adrenalinstinn konstapel som inte klarar av att sköta sitt jobb korrekt?
Åklagaren verkar ha ganska bra på fötterna, skall bli intressant att följa.

Vem är polismannen?

Vad arbetar du med? Behöver du aldrig riskera hot eller våld på din arbetsplats? Om nej, lucky you! Har du några barn? Du kanske till och med har tonårsbarn, som gärna går på bio eller roar sig i någon av våra tre största städers centrum (beroende på vilken som är geografiskt närmast).
Min familj bor c:a 2 mil från Göteborg och jag förlitar mig på att Göteborgspolisen gör allt de kan för att förhindra att någon utsätts för brott, vilket inkluderar mina ungdomar.

Jag har all förståelse för, att någon inom polisen ibland kan bli så provocerad av alla rötägg och deras motstånd och svärande att han tillfälligt tappar behärskningen. Du kan vara övertygad om att ett medborgargarde (de blir fler och fler) skulle ha behandlat brottslingen betydligt värre.

Det är för övrigt intressant att det verkar vara våldsbrottslingarna och politiker från den rödgröna röran som reagerar på att en polis någon gång inte har klarat av pressen.

Polismän har en urusel lön med tanke på utbildningstid, samhällsansvar, obekväm arbetstid, m.m. m.m.

Jag beundrar dem verkligen!
Citera
2011-10-28, 03:32
Medlem
Fjellrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
St Eriksgatan skriver man i blaskan.
'McDonald's
S:t Eriksgatan 32, är en av dom ...finns säkert fler.

Hoppsan, läste lite slarvigt! Självklart menar de den vid Fridhemsplan! Där är det ju alltid bråk.
Citera
2011-10-28, 03:47
Medlem
ibumetins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Vad arbetar du med? Behöver du aldrig riskera hot eller våld på din arbetsplats? Om nej, lucky you! Har du några barn? Du kanske till och med har tonårsbarn, som gärna går på bio eller roar sig i någon av våra tre största städers centrum (beroende på vilken som är geografiskt närmast).
Min familj bor c:a 2 mil från Göteborg och jag förlitar mig på att Göteborgspolisen gör allt de kan för att förhindra att någon utsätts för brott, vilket inkluderar mina ungdomar.

Jag har all förståelse för, att någon inom polisen ibland kan bli så provocerad av alla rötägg och deras motstånd och svärande att han tillfälligt tappar behärskningen. Du kan vara övertygad om att ett medborgargarde (de blir fler och fler) skulle ha behandlat brottslingen betydligt värre.

Det är för övrigt intressant att det verkar vara våldsbrottslingarna och politiker från den rödgröna röran som reagerar på att en polis någon gång inte har klarat av pressen.

Polismän har en urusel lön med tanke på utbildningstid, samhällsansvar, obekväm arbetstid, m.m. m.m.

Kan inte annat än att hålla med dig. men sen och andra sidan kasnke filmen skulle kunna visa en annan historia om vad so verkligen hände. poliser kan vara prässade men det finns oxå riktiga svin precis som i alla andra yrken. är han ett svin ska han bli uthängd
Citera
2011-10-28, 04:18
Medlem
AkeSvanstedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran

Killen som blev sönderslagen var ju inte en brottsling utan bara en åskådare som filmade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in