Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Nyheter 24 2011-10-27
Ytterligare en adrenalinstinn konstapel som inte klarar av att sköta sitt jobb korrekt?
Åklagaren verkar ha ganska bra på fötterna, skall bli intressant att följa.
Vem är polismannen?
Vad arbetar du med? Behöver du aldrig riskera hot eller våld på din arbetsplats? Om nej, lucky you! Har du några barn? Du kanske till och med har tonårsbarn, som gärna går på bio eller roar sig i någon av våra tre största städers centrum (beroende på vilken som är geografiskt närmast).
Min familj bor c:a 2 mil från Göteborg och jag förlitar mig på att Göteborgspolisen gör allt de kan för att förhindra att någon utsätts för brott, vilket inkluderar mina ungdomar.
Jag har all förståelse för, att någon inom polisen ibland kan bli så provocerad av alla rötägg och deras motstånd och svärande att han tillfälligt tappar behärskningen. Du kan vara övertygad om att ett medborgargarde (de blir fler och fler) skulle ha behandlat brottslingen betydligt värre.
Det är för övrigt intressant att det verkar vara våldsbrottslingarna och politiker från den rödgröna röran som reagerar på att en polis någon gång inte har klarat av pressen.
Polismän har en urusel lön med tanke på utbildningstid, samhällsansvar, obekväm arbetstid, m.m. m.m.
Jag beundrar dem verkligen!