• 1
  • 2
2011-10-28, 04:23
Medlem
Hur kommer det sig att långa personer har högre intelligens, bättre social kompetens, bättre impulskontroll, och är allmänt smartare än korta? En lång person har helt enkelt bättre förutsättningar att "lyckas" i livet än en kort person.
2011-10-28, 04:32
Medlem
Emalkays avatar
Hur kom du fram till detta?
2011-10-28, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emalkay
Hur kom du fram till detta?
Ser det i min omgivning.
2011-10-28, 04:38
Medlem
Kan det vara så att längd hänger ihop med levnadstandard precis som intelligens och status. Dessutom ser folk up till långa mäniskor, no pun intended, vilket gör det till, typ, en självupfyllande profetia.
2011-10-28, 04:48
Medlem
Emalkays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Ser det i min omgivning.

Känner många korta människor som är mycket smartare än en del som är långa.
Men självklart är väl folk som är långa bättre anpassade för de flesta situationer, har dock mycket svårt att tänka mig att en längre person har högre intelligens.
Jag är själv 190+ lång så jag antar att du har rätt
2011-10-28, 05:13
Medlem
gottmospahedens avatar
187cm reporting in. Det finns väl egentligen bara en nackdel med att vara lång..

Ni andra är så jävla långt ner!
2011-10-28, 06:09
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
187cm reporting in. Det finns väl egentligen bara en nackdel med att vara lång..

Ni andra är så jävla långt ner!
187? Pfffft, du tillhör de kortväxta grabben.
2011-10-28, 06:54
Medlem
vixxs avatar
Så ju längre desto smartare eh? Sneglar lite mot kampsportens värld...
Hong man choi 2, 18 cm
Brock lesnar1,91 cm
Bob Sapp 1,96 cm

Skulle inte tro att någon av dem har alla indianer i kanoten...
2011-10-28, 07:12
Medlem
robomans avatar
Det var en svag trådstart må jag säga. TS frågeställning bygger alltså helt och hållet på att han "ser i sin omgivning" att långa människor är mer socialt kompetenta osv än korta?

Jag skulle lika gärna kunna starta en tråd om att tunga människor är bättre på att köra bil eftersom jag "ser i min omgivning" många smalisar som inte kör bil och tjockisar som kör bil.
2011-10-28, 07:38
Medlem
Tror TS inte har alla hästar hemma.

Kort vs lång = kort vinner alltid förutom tjejen möjligtvis.

Kort har samma bilologisk sammansättning som en lång så det betyder att korta har snabbare reflexer, kan förflytta kroppen snabbare, starkare muskler i proportion till kroppstyngd, bättre kondition, bättre på i princip alla sporter, simhopp, fotboll, kampsport, gymnaster mm.

Med en kortare kropp har man betydligt mindre chans att skada sig, fall betyder inte ett bäckenbrott, överlever bilkrasher bättre.

Medicinskt har kortare mindre hjärtproblem och framför ALLT de lever längre.

Det finns inga direkta fördelar att vara lång mer att det är mer attraktivt i tiden vi lever i nu, men vad som är attraktivt ändras hela tiden som vi har sett i människans historia så om 50år kanske någon startar en tråd om hur fel det är att vara lång men skillnaden är att det kommer vara sanning.

Detta är bara en lite del om fördelarna att vara kort, och ja... det det finns dokumenterat av doktorer runt om i världen.
2011-10-28, 07:44
Medlem
Dunderaxel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Tror TS inte har alla hästar hemma.

Kort vs lång = kort vinner alltid förutom tjejen möjligtvis.

Kort har samma bilologisk sammansättning som en lång så det betyder att korta har snabbare reflexer, kan förflytta kroppen snabbare, starkare muskler i proportion till kroppstyngd, bättre kondition, bättre på i princip alla sporter, simhopp, fotboll, kampsport, gymnaster mm.

Med en kortare kropp har man betydligt mindre chans att skada sig, fall betyder inte ett bäckenbrott, överlever bilkrasher bättre.

Medicinskt har kortare mindre hjärtproblem och framför ALLT de lever längre.

Det finns inga direkta fördelar att vara lång mer att det är mer attraktivt i tiden vi lever i nu, men vad som är attraktivt ändras hela tiden som vi har sett i människans historia så om 50år kanske någon startar en tråd om hur fel det är att vara lång men skillnaden är att det kommer vara sanning.

Detta är bara en lite del om fördelarna att vara kort, och ja... det det finns dokumenterat av doktorer runt om i världen.

1. vad spelar det för roll hur stark man är i förhållande till sin vikt, långa är fortfarande starkare.
2. Titta på hur långa världs toppen på 10000 meter är.
3. Bättre på alla sporter? Jadu...
2011-10-28, 07:56
Medlem
selbizs avatar
... och du kom fram till detta för att du själv är extremt kort eller?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in