Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-30, 07:00
Medlem
Jag sökte efter en tråd om denna eminenta realityserie men hittade ingen.

Serien handlar om en grupp män på 6 personer från Oregon vilka försöker göra något åt sina bedrövliga liv som den ekonomiska krisen inneburit för dem och deras familjer. De bestämmer sig för att satsa allt på ett kort och beger sig till Alaska för att gräva guld.

Serien har många sköna karaktärer, mina personliga favoriter är den sävlige guldgrävargrannen Schnabel med sonson, och den jobbige, störige JR Ewing-like besserwissern, Fred.

Nu har säsong 2 äntligen dragit igång på Discovery. Vad har ni för förväntningar på denna säsongen?
Citera
2011-10-30, 08:04
Medlem
From.Scratchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Jag sökte efter en tråd om denna eminenta realityserie men hittade ingen.

Serien handlar om en grupp män på 6 personer från Oregon vilka försöker göra något åt sina bedrövliga liv som den ekonomiska krisen inneburit för dem och deras familjer. De bestämmer sig för att satsa allt på ett kort och beger sig till Alaska för att gräva guld.

Serien har många sköna karaktärer, mina personliga favoriter är den sävlige guldgrävargrannen Schnabel med sonson, och den jobbige, störige JR Ewing-like besserwissern, Fred.

Nu har säsong 2 äntligen dragit igång på Discovery. Vad har ni för förväntningar på denna säsongen?

Såg inför och första avsnittet igår, verkar riktigt lovande och mycket bättre än säsong 1 ,
är något i en som verkligen vill att dom ska lyckas.
Dock gillar jag inte det som hände i första avsnittet (vill inte säga för mycket) men har du sett det så vet du vad jag menar,
Citera
2011-10-30, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av From.Scratch
Såg inför och första avsnittet igår, verkar riktigt lovande och mycket bättre än säsong 1 ,
är något i en som verkligen vill att dom ska lyckas.
Dock gillar jag inte det som hände i första avsnittet (vill inte säga för mycket) men har du sett det så vet du vad jag menar,

Hehe, ja det är lite synd att man inte kan diskutera det men man vill ju inte förstöra spänningen för övriga fb-läsare. Jag hoppas att det blir någon skön twist på hela situationen.

En sak som jag undrar över är hur mycket som är uppdiktat och hur mycket som är verklighet. Det hade varit synd om det visar sig att hela serien är uppdiktad.
Citera
2011-10-30, 08:40
Medlem
From.Scratchs avatar
Citat:
Hehe, ja det är lite synd att man inte kan diskutera det men man vill ju inte förstöra spänningen för övriga fb-läsare. Jag hoppas att det blir någon skön twist på hela situationen.

En sak som jag undrar över är hur mycket som är uppdiktat och hur mycket som är verklighet. Det hade varit synd om det visar sig att hela serien är uppdiktad.

Ja det där med uppdiktade historier är alltid en oro när det kommer till amerikans tv-underhållning, för mig det var jeopardy som var riggat under typ 20 års tid, men detta känns faktiskt äkta, visst är det redigerat och så, men mycket mer än så tror jag inte.
Ska bli intressant om dom helt plötsligt får igenom vattentillståndet på den andra gruvan också, känns som så fort en liten "kommun" i USA får medial uppmärksamhet ändras gärna beslut över en natt.

Det är dock en grej jag stör mig lite på med dessa herrar, tex röret för vattenpumpen, hur i helvete kan man åka så många mil efter en sån rigorös plan med bara 20 "yards" rör, så man är tvungen att flytta pumpen så fort vattnet sjunker undan... Sån dumhet stör mig oerhört! och sen sätta en gammal gubbe bakom spakarna som knappt har vett nog att gå och tugga tuggummi samtidigt.

Samma med alla deras maskiner dom bara lämnade där förra året.. hur svårt hade det varit att iaf täcka över dom, plocka ut batterier mm.. nä vi bara åker och låter dom stå en vinter utan något skydd... Sådan lathet gör mig irriterad
Citera
2011-10-30, 08:45
Medlem
Ksprs avatar
Enligt wikipedia "Gold Rush Alaska is a directed and scripted reality television series" blev sjukt besviken när jag läste det i sommras :/ cool serie annars
Citera
2011-10-30, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av From.Scratch
text

En ganska långsökt parallell kanske, men min tilltro till av media upphaussade historier fick sig en rejäl törn i samband med Liza Marklund-skandalen. Därför är jag nu ganska skeptisk till allt inom media som utger sig för att skildra verkligheten. Jag utgår alltid ifrån att det är uppdiktat men försöker leva mig in i det som om det vore verklighet, om ni förstår hur jag resonerar.

Citat:
Samma med alla deras maskiner dom bara lämnade där förra året.. hur svårt hade det varit att iaf täcka över dom, plocka ut batterier mm.. nä vi bara åker och låter dom stå en vinter utan något skydd... Sådan lathet gör mig irriterad

Men det är lite det som är charmen med dessa gubbar tycker jag, det känns som att de är orädda och bara brötar på för att se var de hamnar. De körde ju verkligen ända in i kaklet förra säsongen och hade verkligen inte någon tid att täcka över maskiner och ta hand om batterier Men jag förstår vad du menar, jag stör mig också på sådant egentligen.
Citera
2011-10-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kspr
Enligt wikipedia "Gold Rush Alaska is a directed and scripted reality television series" blev sjukt besviken när jag läste det i sommras :/ cool serie annars

Innebär det att den är HELT uppdiktad?
Citera
2011-10-30, 09:38
Medlem
Ni kan absolut diskutera vad som hänt under avsnitten så länge ni använder en
Citera
2011-10-30, 10:36
Medlem
Citat:
Innebär det att den är HELT uppdiktad?

Knappast, men "tillrättalagd" för att bli bättre TV.

Likadant som med i stort sett alla realityserier som går...

Men det här är bara ytterligare ett gång i mängden av amerikanska idioter som fyller Discoverykanalerna nuförtiden..

Kolgruvearbetarna är ett annat gäng som visar på den amerikanska mentaliteten och bristen på arbetsmarknadslagar..

.
Citera
2011-10-30, 10:46
Medlem
Ja, ibland undrar man om Fred är inkastad i serien för att röra om i grytan.
Citera
2011-10-30, 12:29
Medlem
Allaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Knappast, men "tillrättalagd" för att bli bättre TV.

Likadant som med i stort sett alla realityserier som går...

Men det här är bara ytterligare ett gång i mängden av amerikanska idioter som fyller Discoverykanalerna nuförtiden..

Kolgruvearbetarna är ett annat gäng som visar på den amerikanska mentaliteten och bristen på arbetsmarknadslagar..

.

Fast denna serien är totalt uppdiktad.
Citera
2011-10-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allak
Fast denna serien är totalt uppdiktad.

Det vill jag att du har en källa på...

Något bättre än Wikipedia föredrar jag..

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in