• 1
  • 2
2011-11-02, 04:58
Medlem
gallogrupps avatar
OBS! Denna guide är baserad på en Thomson router men du kan försöka med en annan router men jag kan inte garantera att allt stämmer ihop med denna guide. OBS!

Har du också blivit disconnected från en server i battlefield 3 efter bara 1-30min spelande och fått meddelandet "Your connection to the server has timed out" ? Då kan nog denna guiden fixa ditt problem.
Ser att en del skapat trådar om detta och en del har postat i hjälp trådar, så jag bestämde mig för att göra en så simpel guide som möjligt om hur du får bort detta problem.
Denna guide är alltså för windows 7 och inte vista men det ska nog funka med vista med.
Gör detta på en dator som är ansluten via kabel så att du inte får problem med att komma åt routern.
EDIT: Detta kan tydligen hjälpa mot invites och com center problem med (att man inte får upp någon ruta när man blir invitad till en server eller co-op osv)

1.
Klicka på nätverk i startmenyn (om nätverk inte finns där så söker du bara på just "nätverk").

2.
I detta fönster ska en disk vid namn Thomson TGxxxxx dyka upp. Högerklicka på denna disk och klicka sedan "visa enhetens webbsida".
2.1. Om disken inte dyker upp så ta reda på din ip adress (whatismyip.com) kopiera den och klistra in i ett nytt internet fönster och tryck enter.

3. Du bör nu få upp en hemsida med massa möjligheter att ändra inställningarna på din router.
Klicka nu på "verktygslåda" som finns i spalten uppe till vänster på skärmen.

4. Klicka nu på "Spel & programdelning" i samma spalt eller i listan en bit till höger.

5. Du bör nu ha fått upp en lista på några saker, bland annat "Använd UPnP: Ja" (om detta är inställt på nej så bör du inte ha detta problem)
Klicka nu på "Konfigurera" som befinner sig i mitten av skärmen nästan längst upp.

6. Klicka nu bort markeringen i "Använd UPnP" så att du inte använder detta längre, klicka sedan använd.

7. Starta battlefield 3 och spela helt ostört resten av dagen/natten.

Detta fungerade utmärkt för mig och hoppas detta hjälpte dig.
Senast redigerad av gallogrupp 2011-11-02 kl. 05:22.
Citera
2011-11-12, 17:41
Medlem
Tack som fan, jag har letat som en idot efter lösningen på det här!
Vill lägga till att det även löser problemet till Source motorn (typ CS:S eller TF2) och MW3
Citera
2011-11-13, 20:16
Medlem
Korvabengts avatar
Tusen tack, precis det jag letade efter!
Citera
2011-11-25, 17:45
Medlem
storspoven2ks avatar
gallogrupp. vilken bror <3
Citera
2011-12-05, 21:29
Medlem
dnims avatar
Asgryyyyyymmt!! Stora tack till dig
Citera
2011-12-12, 13:29
Medlem
Provar detta nu Hoppas hoppas!
Citera
2011-12-12, 23:54
Medlem
eggkraniums avatar
Jag har kunnat spela sen jag köpte spelet på en 3-dongel (mobilt bredband), min polares internet (tp kabel) men nu när jag kommer hem till mitt trådlösa 100mbit så funkar det fan inte!

Misstänkte direkt att det var brandväggen i routern som spökade, kan vara så eller så suger EA/DICE svettig gäddnacke..

När jag joinar en server så kommer jag till "loading-skärmen" (d.v.s i spelet, inte i Battlelog), sen när "SAVING" kommer upp i högra hörnet så stänger den ner spelet och det står i Game Managern "Game disconnected: could not join server.".

Har provat att uppdatera PB, stängt av upnp både i windows services och i routern, stängt av SSDP Discovery i windows services, öppnat alla portar som behövs i routern och därmed provat statisk IP, har provat DMZ, inaktiverat nätverksidentifiering, öppnat filen "Hosts" i C:\Windows\System32\Drivers\Etc och raderat innehållet (tog givetvis backup och la tillbaka den gamla när det inte fungerade), provat joina i Firefox, IE och Chrome men inget fungerar!!!

Så satans less på detta nu så snart biter jag tag i en vägg och hänger där tills jag dör.

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta, vore så fett att koppla in min nya über-laptop till TVn och kötta lite...
Citera
2012-01-29, 17:34
Medlem
aggebagheeras avatar
Du Rädda Min Kväll! Tack Som Fan!!!
Citera
2012-02-27, 23:13
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Funkar INTE
Citera
2012-02-27, 23:22
Medlem
Funka inte för mig.

Sen så gjorde som det stod i denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/123...has-timed-out/
och efter det så funka det perfekt , dock så måste jag göra om detta. Varje gång jag startar datorn kanske bara jag som är noob.
Citera
2012-04-21, 02:13
Medlem
Man.bear-pigs avatar
Gammal tråd men efter att ag bytte internetleverantör (och modem) fick jag detta problem. Nu funkar det felfritt, tack som fan!
Citera
2012-05-23, 00:19
Medlem
Tofflan69s avatar
Tusen tack ! nu funkar det finfint !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto