"När (svenska) Tullverket gör sin bedömning om alkoholen är för ditt eller din familjs¹ privata bruk, utgår vi bland annat från följande referensnivåer:
10 liter spritdrycker
90 liter vin
20 liter starkvin
110 liter öl Om mängden alkohol som du tar med dig överstiger dessa referensnivåer, är det du som ska visa att mängden är rimlig för din eller din familjs¹ privata bruk." http://www.tullverket.se/sv/privat/h...e9e71072d.html
Under förutsättning att du kan motivera detta, så kan du i princip ta in mångdubbla mängder vuxengodis i Sverige.
Tullen har själva bekräftat att det inte finns någon referensnivå för sprit , som ju saknar bäst före-datum.
Tjenare! Jag o några kompisar ska ta färjan trelleborg-Rostock i början av nästa år, och handla lite inför studenten.(vi är under 20...)
Någon som har koll på hur ofta tullen finns i Trelleborg? (Eller om det ens är tull där nuförtiden) Vad jag har hört är att om dom är där så är det mest lastbilar dom kollar, nån som har erfarenhet av tullen i Trelleborg?
Tacksam för svar!!😎
Tjenare! Jag o några kompisar ska ta färjan trelleborg-Rostock i början av nästa år, och handla lite inför studenten.(vi är under 20...)
Någon som har koll på hur ofta tullen finns i Trelleborg? (Eller om det ens är tull där nuförtiden) Vad jag har hört är att om dom är där så är det mest lastbilar dom kollar, nån som har erfarenhet av tullen i Trelleborg?
Tacksam för svar!!😎
Nu för tiden gör man gränskontroller sporadisk. Så om polisen eller tullen står där och kollar id, och ni rullar förbi. Så är risken stor att ni åker dit
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!