2011-11-03, 18:50
Medlem
Pakistans avatar
Tja, jag hade beställt en liten del till armbandet på min klocka som hade lossnat. Detta kostade ca 350kr.

På hemsidan står det att leverans tiden är 5-12 dagar. Efter 12 dagar kontaktar jag företaget eftersom jag inte fått produkten. De säger då att de ska lösa en ny leverans utan extra kostnader. Visst, jag trodde att de hade slarvat med adress och i stället för att låta slarviga så kanske de ville låta sjyssta.

Hursomhelst, 2 dagar senare får jag det i brevlådan. Sedan tänker jag inte mer på det. Ytterligare 2-3 dagar senare får jag hem samma sak igen!

Nu undrar jag ifall jag skulle kunna returnera ena varan och på så sätt få den första produkten gratis? Eller tror ni det skulle verka för misstänksamt?
Citera
2011-11-03, 19:52
Medlem
Pakistans avatar
Bump!
Citera
2011-11-03, 20:03
Moderator
Gordon Blixts avatar
Bump på dig själv. Det här är inget forum för spåtanter.

Juridik -> Papperskorgen

/Mod
Citera
2011-11-05, 14:47
Moderator
Gordon Blixts avatar
Efter viss diskussion testar vi Företagande och företagsekonomi för att se om någon där vet hur ett företag skulle reagera om TS returnerar en av produkterna.

/Mod
Citera
2011-11-05, 20:30
Medlem
luciddreamers avatar
Edit: Vid närmare eftertanke tycker jag att du ska betala fakturan och se glad ut.
Företaget gav dig utmärkt service och det är inget de ska bestraffas för.
Senast redigerad av luciddreamer 2011-11-05 kl. 20:42.
Citera
2011-11-05, 22:25
Medlem
Pakistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luciddreamer
Edit: Vid närmare eftertanke tycker jag att du ska betala fakturan och se glad ut.
Företaget gav dig utmärkt service och det är inget de ska bestraffas för.

Men 350 gram är ändå ganska mycket för mig, när man vet att man möjligen kan behålla det.

Det jag undrar är om man kan bli straffad för någonting?

Jag har ju fått 2 och vems misstag det är vet jag inte. Jag hade iaf ingen avsikt att lura de från början.
Citera
2011-11-06, 13:31
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pakistan
Men 350 gram är ändå ganska mycket för mig, när man vet att man möjligen kan behålla det.

Det jag undrar är om man kan bli straffad för någonting?

Jag har ju fått 2 och vems misstag det är vet jag inte. Jag hade iaf ingen avsikt att lura de från början.

Jag hade direkt skickat tillbaks ena. Kontakta företaget och säg hur det ligger till och se vad de säger? Inte omöjligt att de ber dig skicka tillbaks och ersätter porto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in