Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det är fascinerande hur förutsägbara, enkelspåriga och tomma ni är. Ni följer precis de tre punkterna a), b) och c) i MidlifeMommys lista nedan (även om orden ”riktiga experter” används istället för Rockström).
Jag kan bara beklaga att du demonstrerar vad jag skrev så väl. Återigen tomma påståenden utan spår av bakomliggande argument för att stödja påståendena.
Fundera över din metod ett varv till.
Att påvisa ert faktiska agerande är givetvis inte att vara en ”elak mobbare” eller att ge ”nedsättande beskrivningar”.
Du har påstått en massa saker. Vilket är vitt skilt från att påvisa något.
Varför du är en förnekare, varför nu det skulle upplevas nedsättande, är till skillnad från dina argumentationsfel, motiverat med argument. Det är också betydligt mer relevant och konstruktivt än det du presenterar ("dumhuvud!") i ett metaperspektiv. Det är de avgörande skillnaderna.
Nedan är också adresserat till Totius.
Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Du har fått "sakfrågan" förklarad för dig så många gånger vid det här laget att det nästan känns hopplöst att göra det igen när du antingen inte läser eller begriper text. (Du borde kanske gå över till att äta giftfria kritor.)
Rapporten är skräp, och inte därför att dess författare är amatörer, utan för att den är ovetenskaplig och vilseledande. Skillnaden mellan rådata och justerad data är faktiskt att den justerade är lägre som helhet, så om vi ska betrakta vetenskapen genom dina okunniga och paranoida glasögon så försöker de snarare om något att dölja uppvärmningen, än blåsa upp den. Så hur förklarar du det, va va?
Ytterligare en granskning av artikeln där ett antal klimatforskare går igenom dess påståenden:
https://climatefeedback.org/evaluati...es-delingpole/
Detta framgår också i nasa-länken som Totius hänvisar till. Där de också beskriver i lekmannatermer, ganska ingående, varför justeringar görs.
Det märkliga blir att Totius inte läst sina egna referenser innan han försöker ge sken av att de stödjer varandra. Han går istället för den vetenskapliga organisationen NASA, på en opublicerad pdf, återfunnen på en förnekarblogg, sågad av experter, för att ignorera vad NASA faktiskt skriver om saken.
Jag har påpekat tidigare för Totius att NASA faktiskt presenterar i Totius referens att justeringarna faktisk innebär en lägre trend och inte högre, än ojusterade data. Men också att det är i huvudsak metoden, snarare än resultatet som behöver granskning.
Detta var Totius svar på det argumentet. Ett argumentationsfel. Det saknas inte bara argument. Det är även helt irrelevant.
Citat:
Dumheter, som vanligt från dig.
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Om inte det är förnekelse vet jag inte vad som skulle vara.
Du ser Totius, det går att
argumentera varför du är en förnekare. Det finns en uppsjö av dokumenterat underlag i tråden att hänvisa till som helt enkelt stödjer en sådan position.